חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פגיעה מפיצוץ מוקש – פיצוי כספי

פגיעה מתחמושת צה״ל – מוקש (שדה מוקשים), נפצים, כדורים של נשק קל, נפלים של פצצות וכד'

מאז שנת 1997 ועד היום נפגעו בישראל 22 אזרחים מפיצוץ מוקשים. 7 מתוכם נהרגו בעקבות פיצוץ המוקש ועוד 15 נפגעו בצורה קשה ונותרו נכים לכל החיים.
בכל כמה חודשים אנו שומעים דיווחים על כך שמישהו נפצע מתחמושת צה״ל כלשהי שנותרה בשטח ללא כל השגחה או מבלי שדאגו לכך שלא ניתן יהיה להגיע אליה. בישראל ישנם שטחים גדולים שבהם צה״ל עורך אימונים בתחמושת חיה. בשטחים אחרים ניתן למצוא תחמושת שנותרה לאחר המלחמות ולא סולקה משם בצורה יסודית. כך ניתן למצוא נפלים של פצצות מסוגים שונים, כדורים של נשק קל לסוגיו, נפצים, פצצות מוצרי נפץ שונים וכד'. לכל זאת יש להוסיף את השטח שבו ישנו שדה מוקשים (ישנם עשרות קילומטרים של שדות מוקשים בישראל) והרי לכם מתכון בטוח לפציעה של אזרחים לעיתים קרובות.
פציעות של פיצוץ תחמושת, ובמיוחד כאשר מדובר בפציעה כתוצאה מפיצוץ מוקש בשדה מוקשים, גורמות לרוב לנזק כבד אשר מותיר נכות לצמיתות. מדובר בנזקים שכוללים קטיעה של איברים (רגל או רגליים) כוויות קשות, טראומה נפשית עמוקה, פגיעות עיניים, פגיעות במערכת השמיעה (ירידה בשמיעה, טנטון וכד') ועוד.

רשלנות המדינה בטיפול במוקשים ותחמושת

צה״ל אמור לדאוג לכך שלא תישאר תחמושת כלשהי בשטח שבו נערך אימון או בשטחים שבהם פגעו טילים במהלך מלחמה. לגבי שדות מוקשים (על פי דיווחים שונים רוב שדות המוקשים נמצאים באזור רמת הגולן בצפון ובאזור הגבול עם ירדן בדרום), צה״ל אמור לדאוג לכך ששדה מוקשים יהיה מגודר בצורה הרמטית ולא תתאפשר כניסה אליו בשום צורה על ידי אזרחים. בנוסף לכך אמור צה״ל לדאוג לשילוט בולט המתריע בפני הסכנה ומצביע על כך שמדובר בשדה מוקשים לפניך. שלטונות הצבא אמורים לוודא שהגדר המקיפה את שדה המוקשים, אינה רעועה ונמצאת במצב תקין, לרבות שלטי ההתרעה המוצבים עליה.
כאשר צה״ל לא עומד בדרישות הללו, ובעקבות זאת נגרמים נזקי גוף לאזרחים, עומדת לנפגעים זכות לתבוע את המדינה בגין הנזקים שנגרמו להם. מאחר וכמעט תמיד מדובר בנזקים גדולים במיוחד, המותירים את הנפגעים בנכות גבוהה לצמיתות, מדובר בתביעות על סכומים גבוהים מאד.

משרד עורכי דין לנפגעי מוקשים או תחמושת צה"ל

כך לדוגמה, משרדנו ייצג ילד אשר ניזוק ונפצע קשה לאחר ששיחק בתחמושת שהושארה בשטח לאחר אימון של צה״ל. במסגרת ניהול התביעה בפני ביהמ״ש, הכירה המדינה באחריותה לפיצוי הילד הנפגע ושילמה לו את הפיצוי אשר דרש עבורו משרדנו.
נפגעת בעקבות פיצוץ תחמושת של צה״ל?
בן משפחה נפגע בעקבות פיצוץ מוקש בשדה מוקשים?
צור קשר עוד היום עם משרדנו!
יעוץ משפטי ראשוני ללא כל התחייבות!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.