חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצוי נפגעי גזזת – תביעה כנגד המדינה

תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית נגד מדינת ישראל בעקבות הקרנות כנגד מחלת הגזזת

מהי מחלת הגזזת?

גזזת הינה מחלת עור פטרייתית, אשר מופיעה על שטחי עור שונים ברחבי הגוף, כגון הקרקפת. מחלה זו הינה מדבקת ביותר, בשל יכולתה לעבור מאדם לאדם על-ידי מגע ישיר. במהלך שנות ה-50, עם גלי העלייה של עולים רבים לישראל מכל העולם, הגיעו גם עולים רבים אשר חלו במחלת הגזזת עם הגעתם לארץ.

נזקי ההקרנות נגד גזזת

עד לשנת 1959, הטיפול שניתן בארץ כנגד מחלת הגזזת היה הקרנות רנטגן, במטרה למנוע את התפשטות המחלה לכדי מגפה. במהלך השנים, התברר, כי הקרנות אלו, שניתנו לחולי הגזזת, גרמו להם לתופעות לוואי חמורות ביותר, לרבות גידולי מנינגיומה (גידולים שפירים על קרומי המוח), ואף גידולים ממאירים וסופניים.
באמצעותם של מחקרים רבים שנעשו בתחום, הוכח באופן חד משמעי, כי קיים קשר סיבתי בין תופעות לוואי אלו לבין ההקרנות שקיבלו נפגעי הגזזת, ובהתאם לכך, נחקק בשנת 1994 חוק הפיצוי לנפגעי גזזת.
בשל ידיעה זו של הגורמים השונים במדינת ישראל, אודות הקשר המוכח בין ההקרנות לבין תופעות הלוואי הנגרמות כתוצאה מהן, חלה על מדינת ישראל החובה ליידע את נפגעי הגזזת אודות הסיכונים להם היו והינם חשופים כתוצאה מההקרנות שעברו בילדותם, ולהפנותם לבדיקות מעקב באופן תדיר בהתאם לכך.
כך למשל, לצערנו, רבים הם תושבי ישראל אשר טופלו בהקרנות כנגד הגזזת בילדותם, וברבות השנים, התגלה בראשם גידול מסוג מנינגיומה, באופן מקרי ולא כתוצאה ממעקב שבוצע בעקבות הפנייתה הישירה של המדינה. יצוין, כי כבר בשנות ה-70' היו בישראל מכשירי C.T, וניתן היה לזהות באמצעותם כבר בשנות ה-80' גידולים, לרבות מנינגיומות.
לעיתים, גידולי מנינגיומה מתגלים לאחר שנים רבות שקיננו בראשם של הנפגעים, ובשל כך, הליך הוצאת הגידול מן המוח והטיפול בו גורם לנזקים בלתי הפיכים, אשר ניתן היה למנועם לו הגידול היה מאובחן קודם לכן. ברוב המקרים, אבחון מוקדם יכול אף למנוע התערבות כירורגית לצורך הוצאת הגידול מן הראש, וניתן להסתפק בטיפול רדיוכירורגי, הכולל הקרנה אשר מבוצעת במדויק ומכיוונים שונים אל הגידול, מבלי שיש צורך בפתיחת הגולגולת.

רשלנות המדינה בטיפול בנפגעי ההקרנות נגד גזזת

אי ידוע נפגעי הגזזת על ידי גורמים מטעם המדינה בדבר הסיכונים המוגברים אליהם הם חשופים בשל ההקרנות שקיבלו בילדותם כנגד מחלת הגזזת, גורם לכך שנפגעי גזזת רבים מאובחנים כיום באיחור רב, כאשר ברור, שאבחון מוקדם היה מונע או לפחות מקטין את נזקיהם הקשים.
משנפגע גזזת לא מופנה למעקב רפואי, בניגוד לחובה החלה על המדינה, ובעקבות אי הפנייתו למעקב לא מאובחנות אצלו בזמן אחת מתופעות הלוואי המוכרות במסגרת חוק הפיצוי לנפגעי גזזת, הרי שמדובר במקרה רשלנות רפואית. מדינת ישראל התרשלה כלפיו, והינו זכאי לקבלת פיצוי נוסף מן המדינה במסגרת תביעה בבית המשפט.
משרד עורכי דין בכר עוסק שנים רבות בייצוג נפגעי גזזת מול משרד הבריאות ובתביעותיהם כנגד המדינה בבתי המשפט.

ייצוג משפטי לנגעי גזזת

הניסיון והידע הרב שצברו עורכי הדין במשרד, בזכות ניהול תיקי גזזת רבים ותיקי רשלנות רפואית מן המסובכים והגדולים הקיימים, מעניק להם יתרון משמעותי בניהול תיקים אלו אל מול הגורמים הרשלניים הרלוונטיים של המדינה, ומאפשר להם להעניק ללקוחות המשרד סיכוי גבוה להצליח בתביעותיהם לשם קבלת הפיצוי המקסימאלי, תוך ניהול הסיכון והסיכוי במהלך הטיפול בתיק בצורה נכונה, שקולה ואחראית.
נפגעתם כתוצאה מהקרנות לגזזת שקיבלתם בילדותכם?
לא הופניתם על ידי גורמים ממדינת ישראל לצורך ביצוע בדיקות מעקב וכתוצאה מכך לא אובחנה בזמן מחלתכם, שנגרמה מההקרנות?
צרו קשר עם משרדנו עוד היום וגלו את סיכויי התביעה. קבעו פגישת ייעוץ ראשונה ללא כל התחייבות מצדכם.
קראו מאמרים נוספים בנושא גזזת שעשויים לעניין אתכם:
גזזת רשלנות רפואית – דוגמא לתביעת נזיקין שהוגשה ע"י משרד עורכי דין בכר כנגד מדינת ישראל, בגין רשלנות רפואית בטיפול בנפגע גזזת.
גזזת – כל מה שרצית לדעת על הגשת תביעה במסגרת החוק לפיצוי נפגעי הגזזת.
גזזת פיצויים – דוגמא לניהול תיק ע"י משרד עורכי דין בכר, במסגרת החוק פיצוי נפגעי הגזזת.

 

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.