חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

איך מקבלים אישור לקנאביס רפואי?

המדריך המלא לקבלת רישיון לקנאביס רפואי

כמי שמטפלים במאות נפגעי גוף מידיי שנה, אשר סובלים מבעיות רפואיות קשות בעקבות תאונות דרכים, תאונות עבודה, מחלות קשות ותסמונות כאב כגון CRPS, פיברומיאלגיה, מחלות מפרקים, פוסט טראומה ועוד, אנו נתקלים מידיי יום בשאלות הקשורות לקבלת קנאביס רפואי. איך מקבלים רישיון לצריכת קנאביס רפואי? מהו התהליך שצריך לעבור? לאיזה רופא פונים?

 

מהו נוהל 106 של משרד הבריאות?

מי שמעוניין לברר האם הוא יכול להיות זכאי לקבלת רישיון לקנאביס רפואי, חייב להכיר קודם כל את נוהל 106. מדובר ברשימת המחלות שמשרד הבריאות הכיר בהן ככאלה המזכות באישור לקנאביס רפואי.

זו רשימת המחלות והבעיות הרפואיות העשויות להקנות רישיון לקנאביס רפואי:

  • חולים אונקולוגיים עם מחלה פעילה
  • חולי קרוהן
  • חולי קוליטיס
  • חולים המקבלים טיפול לכאב במרפאות כאב (למשל הסובלים מתסמונת פיברומיאלגיה, תסמונת CRPS וכו')
  • חולי אידס
  • חולי טרשת נפוצה
  • חולי פרקינסון
  • חולי טורט
  • חולי אפילפסיה
  • נפגעי פוסט טראומה
  • חולים במחלות המוגדרות סופניות

איזה רופא מוסמך למתן מרשם לקנאביס?

בעקרון, כל רופא יכול להמליץ על טיפול בקנאביס רפואי, אבל לא כל רופא יכול לתת מרשם לקנאביס רפואי. אז מי כן יכול לתת מרשם לקנאביס רפואי? ובכן משרד הבריאות פרסם רשימת רופאים מוסמכים ורק הם יכולים לתת מרשם למי שמתאים.

אל הרופאים האלה אפשר להגיע בשתי דרכים. האחת, באמצעות מערכת הרפואה הציבורית והשנייה, באמצעות המסגרת הפרטית. ביקורים במסגרת פרטית חוסכים זמן רב מצד אחד, אך עולים כסף מצד שני. מדובר בעלות שיכולה להגיע עד לכ-1,500 ₪ לביקור וקבלת המרשם.

המרשמים שניתנים הם בדרך כלל לתקופה מוגבלת ובכל פעם שנגרמת התקופה יש לבקש לחדש את המרשם.

מה קורה אצל הרופא המוסמך לתת מרשם לקנאביס רפואי?

כאשר מגיעים לבדיקה אצל הרופא המוסמך לתת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי, צריך להראות לו שהיה ניסיון לקבל טיפול בתרופות קונבנציונליות שלא צלח. לכן יש להביא עמך את התיק הרפואי שלך, שבו ניתן לראות שקיבלת מרשמים לתרופות קונבנציונליות ואכן לקחת את התרופות הללו.

חשוב לציין במפגש עם הרופא, אם התרופות הקונבנציונליות גרמו לתופעות לוואי כלשהן. זו יכולה להיות סיבה טובה למתן אישור לקנאביס רפואי.

בסופו של דבר חשוב לזכור שהרופא יכול לדחות את הבקשה או לאשר אותה על בסיס הנתונים של המטופל ובכל מקרה הרופא ורק הוא, מחליט על צורת הטיפול (תפרחת, שמן, שניהם יחד וכו'). העניין לא נתון לשיקול דעתו של המטופל או להעדפתו האישית.

ניפוק רישיון לקנאביס רפואי

לאחר שהרופא המוסמך השתכנע שאכן המטופל מתאים לקבל רישיון לקנאביס רפואי, הרופא ינפק את הרישיון והמטופל יוכל לרכוש את הקנאביס הרפואי בעזרת המרשם באחד מבתי המרקחת המורשים למכור קנאביס רפואי. את רשימת בתי המרקחת המורשים ניתן למצוא באינטרנט.

ישנם מספר זנים של קנאביס רפואי ומספר קטגוריות או סוגים של צריכה. אולם, כאמור לעיל רק הרופא קובע את הכמות והאופן שהמטופל יקבל בכל חודש, לרבות את הקטגוריה של המוצר והזן שלו.

מי שמעוניין, יכול גם לעשות שימוש בשירות של משלוחים עד הבית דרך החברות המורשות לספק קנאביס רפואי.

עוד כמה נתונים שחשוב לדעת על רישיון לקנאביס רפואי

  • לרוב המרשם הראשון יהיה לחצי שנה בלבד.
  • לרוב המרשם הראשון יהיה לכמות של לא יותר מ- 20-30 גרם.
  • מי שצריך יוכל לבקש העלאה של המינון בעת חידוש הרישיון.
  • ניתן לקבל החזר על התשלום של עלות התרופה והטיפול בחלק מקופות החולים

אם אתם חושבים שטיפול בקנאביס רפואי יכול להתאים לכם, פנו והתחילו בתהליך במסגרת הגורמים הרלוונטיים. אבל חשוב לדעת שייתכן ומגיעות לכם זכויות נוספות בין היתר לקבלת פיצוי מביטוח לאומי, מחברות הביטוח ומהמדינה.

צרו קשר עם משרדנו עוד היום וקבלו יעוץ ראשוני לעורך דין מומחה בתחום ללא כל התחייבות מצידכם.

תומר בכר – עורך דין ונוטריון
מעל 20 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.