חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית – מגן דוד אדום (מד"א)

רשלנות רפואית של צוות מגן דוד אדום (מד"א)

תביעת פיצויים נגד מד"א, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי משרד עורכי-דין תומר בכר, בגין נזקי גוף ונכות בשיעור של 100% לצמיתות, אשר נגרמו בעקבות רשלנות רפואית קשה.

עובדות המקרה כמפורט בכתב התביעה

ביום בהיר אחד, איבדה בחורה בת 18 את הכרתה בביתה באופן פתאומי. בחורה זו לא הייתה חולה במחלה כלשהי ולמעשה עד אותו היום הייתה בריאה לגמרי. מיד עם הישמע קול נפילתה על הקרקע, חשו אליה בני הבית ולמראה מצבה, צלצלו מיד למוקד מגן דוד אדום (מד"א), דיווחו לתורן המוקד על מצבה וביקשו כי יישלח לביתם באופן דחוף סיוע רפואי לצורך מתן הטיפול המתאים.
כעבור מספר דקות, הגיע לבית המשפחה אמבולנס, אולם לא היה בו שום צוות רפואי מלבד הנהגת, אשר עם הגעתה עלתה לדירת המשפחה לברר את מצבה של הבחורה וכשראתה כי הבחורה מחוסרת הכרה, ירדה חזרה לאמבולנס על מנת להביא את ציוד שברשותה.
למרבה הצער, מאחר ולא היה לנהגת האמבולנס את הכוח הפיזי הנדרש לסחוב ולהעלות את הציוד הרפואי לדירת המשפחה, ביקשה הנ"ל את עזרת בני המשפחה האחרים, אשר נאלצו גם הם לרדת ולסחוב ציוד מהאמבולנס אל הדירה, מה שגרם לעיכוב משמעותי במתן העזרה הרפואית הנדרשת.
כעבור דקות ארוכות, משהבינה הנהגת כי הציוד המצוי בידה והידע הדל שלה, אם בכלל, ברפואה, לא יספיקו לצורך מתן הטיפול הדרוש לבחורה הצעירה, ביקשה הנהגת מן המוקד שישלח למקום האירוע ניידת טיפול נמרץ הכוללת צוות הרפואי וציוד המתאים לטיפול.
כעבור עוד מספר דקות קריטיות, הגיעה ניידת נט"ן לבית המשפחה, ובעצם רק אז החלה הבחורה לקבל את הטיפול הרפואי הנחוץ לה, מהרופא והפרמדיק שהגיעו עם הנט"ן. לפי היומנים של מד"א עצמו, מאז שהזעיקו בני משפחתה של הבחורה את מגן דוד אדום ועד לרגע שבו התחילה הבחורה לקבל את הטיפול הרפואי הנחוץ, עברו כ-20 דקות לפחות.
מהרישומים בדו"ח הנט"ן עולה כי רק כשעה לאחר שהגיעה הנט"ן למקום האירוע, הצליח הצוות הרפואי לייצב את מצבה של הבחורה, ובשלב זה העבירה לביה"ח, כשהיא מונשמת ובמצב קשה של חוסר הכרה.
בביה"ח נעשו ניסיונות נוספים להיטיב את מצבה של הבחורה הצעירה אולם ללא הצלחה, שכן הזמן הרב שחלף מאז שאיבדה את הכרתה כאמור לעיל, ועד שננקטו הפעולות הרפואיות המתאימות לייצובה, גרם כבר לנזק מוחי בלתי הפיך.
בשל הנזק הרפואי החמור שנגרם והפגיעה המוחית הקשה, הייתה הבחורה מונשמת ומחוסרת הכרה בביה"ח משך כחודש ימים והוגדרה במצב וגטטיבי (צמח). רק לאחר מכן החלה להגיב ובאופן הדרגתי מאד חל שיפור במצבה, אולם גם לאחר שחזרה אליה הכרתה עדיין הוגדרה במצב קשה מאד.

חוות דעת רפואית בשאלת הרשלנות הרפואית של מד"א

פרופסור מומחה מטעם משרדנו, אשר בדק את הבחורה ואת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, קבע בחוות דעתו הרפואית כי מצבה של הבחורה נגרם כתוצאה ישירה מרשלנות רפואית של מגן דוד אדום (מד"א), אשר התעכב במתן הטיפול הרפואי. עוד קבע המומחה הנ"ל כי בעקבות אותה רשלנות רפואית של מד"א, סובלת הבחורה הצעירה מנכות בשיעור של 100% לצמיתות.
לאור עובדות המקרה וחוות העת הרפואית הנ"ל, הגיש משרדנו תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית נגד מגן דוד אדום, לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התביעה התבררה בביהמ"ש ובסופו של דבר הסתיים התיק בפשרה, לפיה שולמו לבחורה הצעירה פיצויים התואמים את נזקיה.
נפגעת כתוצאה מרשלנות רפואית? צור קשר עם משרדנו עוד היום!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.