חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית – ניתוח אוזניים הוביל לשיתוק עצב הפנים

רשלנות רפואית – שיתוק עצב הפנים לאחר ניתוח באוזניים

לאחרונה הוגשה על ידי משרד עורכי דין בכר, תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח אוזניים, אשר גרמה לשיתוק עצב הפנים ונכות גבוהה לצמיתות.

העובדות העולות מכתב התביעה

מתוך כתב התביעה עולה כי כשהיה בן 40, אושפז התובע בבית החולים לצורך מעבר ניתוח בהרדמה כללית, ״מיסטוידקטומיה רדיקלית״ וזאת בעקבות תהליך זיהומי כרוני, באוזן שמאל.
עם התעוררות התובע מן ההרדמה, הוא חש שיתוק היקפי בעצב הפנים מצד שמאל. לאור מצבו נבדק התובע ואובחן כי הוא סובל מפציאליס פריפרי משמאל (שיתוק עצב הפנים משמאל).
עקב החמרה במצבו הרפואי, שיתוק בעצב הפנים משמאל, טופל התובע במסגרת האשפוז בסטרואידים, אשר למרבה הצער לא שיפרו את מצבו והוא שוחרר לביתו, כאשר הוא סובל משיתוק מלא של הפנים משמאל.
ביקורת שנערכה לתובע מספר שבועות לאחר הניתוח, העלתה גם כן כי הוא ממשיך לסבול ממצב של שיתוק היקפי מלא של עצב הפנים משמאל.בשל מצבו הקשה נבדק התובע גם ע״י גורמי רפואה נוספים אשר אישרו את האבחנה ואף גילו בנוסף לשיתוק עצב הפנים ממנו סובל התובע הוא סובל גם מ- Perilymphatic fistula. לאור הממצאים הקשים הללו אושפז התובע בבי״ח ובמסגרת האשפוז, עבר בדיקה אלקטרו-דיאגנוסטית של עצב הפנים, אשר העלתה כי קיימת פגיעה חמורה בעצב משמאל.
לאור מצבו זה, אושפז התובע בבי״ח לצורך בירור של שיתוק בתר ניתוחי של עצב הפנים. במהלך אשפוזו, בוצע ניתוח אקספלורציה של אוזן שמאל, אך בתום הניתוח ואחריו לא חל שינוי בתפקוד עצב הפנים, כך שהתובע נותר משותק בעצב הפנים משמאל.

חוות דעת רופא מומחה בתחום אף אוזן גרון קובעת – רשלנות רפואית

התובע פנה למשרד עורכי דין בכר לצורך בדיקת התנהלות הרופאים אשר ניתחו אותו. במסגרת בחינת נתוני התיק ועילת התביעה, נבדק התובע ותיקו הרפואי ע״י רופא מומחה למחלות אף – אוזן – גרון אשר קבע בחוות דעתו, כי נזקיו של התובע, שיתוק היקפי של עצב הפנים משמאל, הוא תוצאה ישירה וגרימתית של הניתוח שבוצע באזנו בצורה רשלנית ביותר וכי מדובר בטיפול רפואי אשר סוטה בצורה מובהקת מן המקובל והידוע ברפואה קרי – רשלנות רפואית.
נכותו של התובע בעקבות אותה רשלנות רפואית בביצוע הניתוח באוזנו, נקבעה ועומדת על למעלה מ-40% לצמיתות.
מחוות דעתו של הרופא המומחה, עולה כי בניתוח ״מסטוידקטומיה רדיקלית״, מסוג זה שנעשה לתובע, אם המנתח ״אינו נוקט בזהירות הנדרשת או לא היה בעל ידע אנטומי ספציפי לניתוח זה״, קיימת סכנה מסוג זו שארעה לתובע, דהיינו פגיעה בעצב הפנים. על פי קביעת המומחה הרפואי הנ״ל, עצב הפנים לא זוהה כנדרש בניתוח ״רדיקל מסטוידקטומיה״ ולפיכך נפגע בזמן הפעולה הכירורגית שהותירה את התובע עם שיתוק עצב הפנים, שגרם לאסימטריה של הפנים ושנוי מכער קיצוני בהבעת הפנים.

הנזק שנגרם בעקבות הרשלנות הרפואית בניתוח

בבדיקה שנערכה לתובע ע״י המומחה הרפואי, נמצא כי התובע סובל בין היתר משיתוק וליקויים באזורים כדלקמן:

א. פנים
– חוסר תנועה בשרירי הפנים משמאל. בזמן חיוך הצד השמאלי של הפנים אינו זז. בדקירה של עור הפנים תחושת כאב קיימת, אך ללא תגובה (תנועה) הגנתית של שרירי הפנים משמאל. שרירי הפנים משמאל רפויים, חסרי טונוס. בולטת אסימטריה בין שתי הפנים.
ב. מצח– התובע אינו מסוגל לכווץ את הרקמות הרכות של המצח, אינו מצליח להרים גבה שמאלית. הגבה השמאלית אסימטרית, לעומת הימנית.
ג. פה– זווית הפה משמאל שמוטה, כלפי מטה. כיווץ השפתיים אסימטרי, כאשר בצד השמאלי, השפה העליונה והתחתונה אינן משתתפות בפעולת הכיווץ. רוק מרטיב את זווית הפה משמאל בגלל חוסר אטימה של חלל הפה עקב רפיון (שתוק) שרירי השפתיים משמאל. התובע אינו מצליח לנפח אוויר בלחיים, אינו מצליח להשמיע שריקה.
ד. אף– קיימת אסימטריה ברוחב הנחירים. הנחיר השמאלי אינו מתרחב (בהשוואה לימני), בזמן נשימה עמוקה, דרך האף.
ה. אוזן שמאל– פוליפ גדול בצקתי בדופן האחורי של תעלת האוזן שיש בה הפרשה רירית.
ו. עין שמאלית– עפעף עליון אינו עוצם את העין לא כתגובה הגנתית לאור או לגוף זר ולא באופן רצוני. בנגיעת הקרנית, בצמר גפן, העין נשארת פקוחה, העפעפיים אינם מבצעים פעולת עצימה. מעט הפרשה רירית – מוגלתית, בזווית העין השמאלית. ויודגש, לטענת המומחה, מצבו של התובע, בעינו השמאלית, עלול לגרום לכך, שקרנית העין תפגע ע״י גופים זרים, תאבד שקיפותה וכן שהראייה תיפגע.
ז. לשון – אובדן חוש הטעם.
על פי חוות דעת רפואית, מצבו הרפואי של התובע מחייבו לעבור סידרת ניתוחים וביניהם ניתוח לרהביליטציה, שיקום פניו העקומות ע״י השתלת עצב וניתוח עפעפיים כדי שיוכל לעצום עיניו השמאלית וע״י כך להציל את אור עינו. עלות הניתוחים הינה, לכל הפחות, 250,000 ₪.

תביעת רשלנות רפואית בגין הניתוח הכושל הוגשה על ידינו לביהמ"ש

לאור הקביעות הרפואית בדבר קיומה של רשלנות רפואית קשה במקרה זה, הגיש כאמור לעיל התובע, באמצעות משרד עורכי דין בכר, תביעת פיצויים בגובה של למעלה מ-2,500,000 ₪ לביהמ״ש המחוזי. התביעה שהינה בעילה של רשלנות רפואית בניתוח אוזניים וכן מתן טיפול רפואי לקוי ובלתי סביר לאחר ניתוח אוזניים, מתנהלת בימים אלו.
נפגעת בעקבות רשלנות רפואית בניתוח?
צור קשר עוד היום עם משרד עורכי דין בכר על מנת לברר את זכויותיך לקבלת פיצוי!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.