חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

איחור באבחון גידול במוח – רשלנות רפואית

איחור באבחון סרטן המוח – רשלנות רפואית

סרטן הוא גידול שאינו קופא על שמריו אלא גדל ומתפשט ככל שעובר יותר זמן, לכן חשוב לזהות סרטן בשלבים המוקדמים שלו, על מנת להעלות את סיכויי ההחלמה מהמחלה וכן למנוע את התפשטות הסרטן והיווצרות גרורות סרטניות באזורים שונים בגוף.

אבחון סרטן המוח

יש כמה וכמה סוגים של סרטן המוח, אשר נבדלים זה מזה בסוג התאים שבהם הם מתפתחים. סרטן המוח יש לו כמה וכמה תסמינים המושפעים בעיקר ממיקום הגידול הסרטני ומסוג הגידול הסרטני המתפתח במוח, בין התסמינים המוכרים: כאבי ראש, טשטוש בראייה, מצבי חולשה, עוויתות, ירידה ביכולת התפקודית המתבטאת לעתים בקשיים בהליכה, בעיות בקואורדינציה, איבוד חוש מישוש ועוד.
תהליך של אבחון סרטן המוח יכול להתחיל כבר אצל רופא המשפחה, אשר לאחר שמיעת תלונות הנבדק יחליט שיש צורך בהפניה לרופא מומחה (נוירולוג או נוירוכירורג), אשר באם ישתכנע שקיים חשש לגידול במוח, יפנה את הנבדק לבדיקות C.T או בדיקותM.R.I של הראש. אם בדיקות אלו יאשרו את קיומו של סרטן במוח, יתבצע אבחון נוסף לפיו ייקבע באיזה סרטן מוח מדובר.

סוגי סרטן מוח שכיחים

ישנם סוגים רבים של סרטן המוח, חלקם קשים יותר וחלקים קלים יותר אולם כולם דורשים טיפול רפואי קפדני וצמוד. להלן רשימת חלקית של סוגי סרטן המוח הנפוצים ביותר:
  • גליומה (Glioma)
  • אסטרוציטומה (Astrocytoma)
  • גליובלסטומה מולטיפורמה Glioblastoma Multiforme))
  • אסטרוציטומות אנאפלסטיות (Anaplastic Astrocytomas)
  • אוליגודנדרוגליומה (Oligodendroglioma)
  • אפנדימומה (Ependymoma)
  • מדולובלסטומה Medulloblastoma
  • לימפומה של מערכת העצבים המרכזית
  • גידול באזור בלוטת האצטרובל (Pineal Region Tumor)
  • מנינגיומה (Meningioma)
  • גידולים של יותרת המוח (Pituitary Tumors)

רשלנות רפואית שגרמה לאיחור באבחון סרטן המוח

ידוע שככל שגידולים בכלל וגידולים סרטניים בפרט, מתגלים בשלב מוקדם יותר, כך גודל הסיכוי בצורה משמעותית להתגבר עליהם ולהחלים מן המחלה.

התסמינים של גידול במוח לרבות גידול סרטני במוח, אינם ייחודיים לסרטן המוח והם מופיעים בעוד מגוון רחב של מצבים בחיינו. לכן, לעתים גידולים במוח אינם מהווים נורת אזהרה לרופא המשפחה אשר מעריך שמדובר בעוד כאב ראש או עוד הקאה, ולא נוקט במדיניות של זהירות ומפנה לרופא מומחה או לבדיקת C.T או בדיקת M.R.I . במקרים כאלו התנהלות הרופא גורמת בעצם איחור באבחון של סרטן המוח.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה C.T. או M.R.I.

איחור נוסף באבחון סרטן המוח יכול להיגרם כאשר הרופא אשר מפענח את בדיקות ההדמיה, אינו רואה בתוצאות הבדיקה את הגידול הסרטני ומשחרר את החולה ללא המשך טיפול. במצבים שכאלה הגידול ממשיך לגדול במוח ולעיתים אף מגיע למצב של שליחת גרורות סרטניות למקומות אחרים בגוף כגון עמוד השדרה וכו' ולמעשה בכך קטן סיכוי ההחלמה של החולה בצורה משמעותית.

ייצוג משפטי לנפגעי רשלנות רפואית בגין איחור באבחון סרטן

חשוב לדעת כי רשלנות רפואית שגורמת לאיחור באבחון בסרטן המוח, מתרחשת כאשר בכל מקרה שבו הרופא לא פעל כרופא סביר ולא נקט במדיניות הזהירות והורה על ביצוע בדיקות מתאימות. כל מקרה שבו איחור באבחון הסרטן גרם לנזק חמור יותר לחולה, ונוצרה זיקה ברורה בין הנזק שנגרם במוח ובין איחור באבחון, הוא מקרה שיש בו עילה משפטית לתביעה בגין רשלנות רפואית, משום שאם הסרטן היה מאובחן כבר בשלבים המוקדמים והיה מתחיל תהליך טיפולי-כירורגי או מניעתי כגון כימו-טרפיה או הקרנות, יתכן שהנזק החמור לא היה נגרם.

חושב שחל איחור באבחון סרטן המוח גם אצלך?
 
צור קשר עוד היום עם משרד עורכי דין בכר וברר את זכויותיך!
 
קבל יעוץ משפטי ראשוני מעורכי דין מנוסים ללא התחייבות מצידך.
עוד מאמרים שעשויים לעניין אותך:
גזזת – עברת בילדותך הקרנות נגד גזזת ואובחנת כסובל מסרטן או גידול במוח? מגיע לך פיצוי כספי!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.