חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

סרטן העור – פיצוי לנפגעי רשלנות רפואית

איחור באבחון סרטן העור – רשלנות רפואית

סרטן העור הוא סרטן נפוץ בישראל. מדי שנה מאובחנים בארץ כ- 10,000 אנשים כחולים בסרטן של תאי העור הבסיסיים (סוג של סרטן העור הנקרא גם BCC באנגלית), ועוד 900 איש הסובלים מסרטן של תאי העור השטוחים.

גורמי סיכון לסרטן העור

האקלים הים תיכוני בישראל, ומזג האוויר שטוף השמש הקיים בארץ רוב ימות השנה, הם אחד מגורמי הסיכון למחלת סרטן העור (מלנומה). גורמי סיכון נוספים למחלת סרטן העור הם חשיפה לקרינה אולטרא סגולית, או עור בהיר שרגיש לקרני השמש ויש לו פיגמנטציה גבוהה. כל מי שנמצא חשוף לקרני השמש במשך רוב שעות היממה יש לו סיכוי גבוה יותר לחלות בסרטן העור. 

סימנים לסרטן העור

הסממנים של סרטן העור הם כתמים או בליטות אדומות המופיעות על העור ואינן נעלמות אלא משנות את צורתן ואת גודלן. הבליטות הללו והכתמים הללו יופיעו בד״כ באזורים בגוף החשופים לשמש. כל שומה או כתם כלשהו שהופיע פתאום על עורנו, ולא נעלם הוא אות אזהרה ועלינו מיד לגשת לבדיקה אצל רופא עור. 

אבחון סרטן העור

אבחון של סרטן העור מתחיל כאשר האדם מזהה על עורו כתם או בליטה חשודים ששינו את צורתם או את גודלם. כבר בשלב זה על אותו אדם לפנות אל רופא עור, כדי שהנ״ל יבצע אבחנה מקצועית יותר ויחליט האם יש צורך לערוך ביופסיה, כדי לבדוק לאשר או לשלול את החשש לגידול סרטני בעור.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של סרטן העור:

הראשון הוא סרטן של תאי העור הבסיסיים אשר נקרא גם קרצינומה של תאי הבסיס (באנגלית BCC – BASEL CELL CARCINOMA).
השני הוא סרטן של תאי הקשקש אשר נקרא גם קרצינומה של תאי הקשקש.
השלישי, שהוא גם הקשה מבין השלושה נקרא מלנומה (באנגלית Melanoma). זהו סוג של סרטן אשר אם לא מטופל במועד, עלול לגרום למותו של החולה, שכן הוא ממאיר ואיחור באבחון קיומו, יכול לגרום לכך שהוא ישלח גרורות לאיברים חיוניים אחרים בגוף הנפגע.

איחור באבחון סרטן העור – רשלנות רפואית

איחור של רופא באבחון סרטן העור, אשר בעקבותיו נגרמה התפשטות גדולה יותר של המחלה והחמרת מצבו של החולה ובמקביל הקטנת סיכויי ההחלמה שלו, משמעותו רשלנות רפואית.

דוגמא ראשונה לרשלנות רפואית באבחון סרטן העור

איחור באבחון סרטן העור יכול להתרחש בשלבים שונים של התפתחות המחלה. כך לדוגמא כאשר רופא המשפחה יודע שהמטופל הוא אדם בעל עור בהיר, שעובד במקום עבודה שיש בו חשיפה רבה לשמש, אך למרות זאת אותו רופא לא נותן למטופל הנחיות כלשהן לגבי המשך הטיפול המקובל במקרים של חשד לקיומו של סרטן העור, ולא דורש ממנו לו להמשיך את הבירור והבדיקה אצל רופא העור. מקרה כזה יגרום מן הסתם לאיחור באבחון המחלה ולכן יחשב רשלנות רפואית.

דוגמא שניה לרשלנות רפואית באבחון סרטן העור

דוגמא אחרת של רשלנות רפואית הינה כאשר רופא העור לא אבחן כראוי שומה חשודה שנמצאה על גופו של אדם שהגיע לביקורת ולא שלח את אותו אדם לביצוע ביופסיה מתאימה. בסיטואציה שכזו סרטן עור עלול להיות מאובחן באיחור מה שעלול לגרום לאיחור במתן הטיפול והורדת סיכוייו של החולה להבריא.

דוגמא שלישית לרשלנות רפואית באבחון סרטן העור

דוגמא נוספת לאיחור באבחון סרטן העור שיכול להיחשב רשלנות רפואית, היא כאשר רופא אכן מעלה חשד לסרטן העור ושלח את האדם לביופסיה, אולם הביופסיה עצמה נערכת בצורה רשלנית ועקב כך ניתן אבחון שגוי של רקמת העור והשלב שבו נמצאת המחלה. כך האדם המטופל מקבל בעצם טיפול רפואי שגוי על סמך אבחון שגוי, מצב היכול להביא לכך שהמחלה אינה מטופלת באופן הנדרש.
אלו הן כאמור מספר דוגמאות למצבי רשלנות רפואית שגרמו לאיחור באבחון סרטן העור.

אם אתם או אחד מיקירכם אובחן כסובל מסרטן העור, אשר לא אובחן במועד, ייתכן ומגיע לנפגע פיצוי כספי.
 
במקרה של חשד לקיום רשלנות רפואית – איחור באבחון סרטן העור, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדו ולקבל ייעוץ מקצועי של עורכי דין המתמחים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.
 
שימו לב! יעוץ ראשוני ניתן ללא כל התחייבות מצדכם.
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.