חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לידה בעזרת שולפן ריק גרמה לנזק – רשלנות רפואית

לידת ואקום – שולפן ריק (vacuum delivery)

 

שולפן ריק הינו אחד מן המכשירים אשר משמשים את הרופאים המיילדים לביצוע לידה שאינה מתקדמת באופן טבעי כמקובל. לעיתים סיטואציות מסוימות כגון מצוקה עוברית, תנוחה בעייתית של העובר בתעלת הלידה, מקבל גבוה של העובר וכו', מצריכות ביצוע לידה באופן דחוף תוך התערבות מכשירנית. כאמור אחד מן הסוגים של לידה מכשירנית הינו לידת ואקום (נקראת גם לידה באמצעות שולפן ריק).
לידת ואקום נעשית ע"י באמצעות מכשיר מיוחד אשר מוצמד אל ראשו של העובר תוך יצירת לחץ, ומאפשר לחלץ אותו מתעלת הלידה באמצעות משיכה עדינה.

מתי תישקל לידה עם שולן ריק?

לידה באמצעות שולפן ריק (ואקום) תיתכן בסיטואציות שבהן אובחנה מצוקה עוברית או מצוקה של היולדת, המחייבת את סיום הלידה באופו מיידי ודחוף, או במצבים שבהם היולדת אינה יכולה לשתף פעולה עם הצוות הרפואי בשל חוסר תחושה למשל לאחר קבלת זריקת אפידורל.

יתרונות לידה עם שולפן ריק

ללידת ואקום יש מספר יתרונות כאשר משווים אותה מול לידה מכשירנית אחרת. ראשית, ההליך מבוצע מבלי להכניס את המכשיר לתוך הנרתיק (כמו למשל לידת מלקחיים) ומבלי שיהיה צורך להמתין להתמקמות מדויקת של ראש העובר. לידת ואקום דורשת מיומנות נמוכה יותר מן הרופא מאשר לידה מכשירנית אחרת ולכן היא נחשבת ליותר זמינה בחדר היולדות. לידת ואקום יוצרת פחות לחץ על ראשו של העובר ועל תוך הגולגולת מאשר לידת מלקחיים ולפיכך נחשבת ליותר בטוחה במובנים מסוימים.

תנאים לביצוע לידה בעזרת שולפן ריק

על מנת שניתן יהיה לבצע לידת ואקום, ישנם מספר תנאים שחייבים להתקיים. ראשית כמובן חייבת להיות ירידת מים מלאה וצוואר הרחם חייב להגיע לפתיחה מלאה. הרופא חייב להצמיד את המכשיר לראש העובר, למשך פרק זמן קצר ככל האפשר, על מנת למנוע אפשרות של נזק לקרקפת. יש חשיבות עליונה למספר המשיכות שמבוצעות לצורך חילוץ העובר. בכל מקרה ההוראה המפורשת היא שאין לבצע יותר מ- 4-5 משיכות, ובמידה ולאחר מספר כזה של ניסיונות העובר עדיין מסרב לצאת, על הרופא לבצע הערכה נוספת ומחודשת של המצב.

רשלנות רפואית בביצוע לידת ואקום

למרבה הצער רבים מהמקרים שבהם נדרש ילוד העובר באמצעות שולפן ריק, הסתיימו בכך שנגרם לו נזק קשה ובלתי הפיך בעקבות רשלנות רפואית מצד הצוות הרפואי, אשר פעל לא בהתאם לנדרש. מאחר ומדובר בהליך שיכול לגרום לפגיעה קשה ובלתי הפיכה לעובר, חשוב מאד שיבוצע בהתאם להוראות ולסטנדרטים המקובלים ברפואה המודרנית. אי עמידה בסטנדרטים רפואיים מקובלים, בעת ביצוע לידת מלקחיים מהווה רשלנות רפואית ובמקרים שבהם בעקבות אותה רשלנות רפואית נגרם לתינוק נזק, תקום לו עילת תביעה לפיצויים.

אם קיים חשש שהנך סובלת מנזק גופני בעקבות לידת ואקום (שולפן ריק) או שילדכם סובל מנזק גוף בעקבות רשלנות רפואית בביצוע לידת ואקום, פנו אל משרדנו וניפגש עמכם כדי לברר אם יש לכם עילת תביעה.

צרו קשר עוד היום. פגישת יעוץ ראשונה ללא כל התחייבות.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.