חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית בלידה – שיתוק מוחין

רשלנות רפואית בלידה – שיתוק מוחין

מאת עו"ד תומר בכר

רשלנות רפואית בלידה – שיתוק מוחין, הינו נושא שכיח אשר מגיע למשרדנו לעיתים קרובות. כמי שמייצגים נפגעים רבים בסוג כזה של תביעות, חשוב לנו להעביר את המידע לציבור על מנת שחלילה לא יקרה מצב שבו אדם או משפחה, המגיע להם פיצוי בעקבות מקרה רשלנות רפואית בלידה, יפספסו את זכאותם לקבלת פיצוי מתאים.

בישראל, כמו בשאר העולם, ישנם בני אדם רבים הסובלים משיתוק מוחין בדרגות חומרה שונות. במקרים בהם מדובר בשיתוק מוחין מלידה, ייתכן מאד והגורם למצב זה היה בעיה כלשהי באספקת החמצן למוחו של העובר אם במהלך ההיריון ו/או במהלך הלידה עצמה. אומנם, ישנם מקרים רבים בהם התוצאה של שיתוק מוחין מלידה הייתה בלתי נמנעת, מאחר והיא נגרמה ללא כל קשר לאיכות הטיפול הרפואי שניתן ואי אפשר היה בשום פנים ואופן למנוע את היווצרותו של מצב קשה זה. אולם, למרבה הצער, והורים רבים אינם יודעים זאת, מקרים רבים בהם נולד תינוק עם שיתוק מוחין, ניתן היה למנוע ע"י מתן טיפול רפואי מתאים בזמן.

הסיבות השכיחות לכך שרוב מקרי הרשלנות הרפואית נוגעים לתחום ההיריון והלידה

רוב רובם של מקרי הרשלנות הרפואית המתרחשים בארץ, נוגעים לתחום הרפואי של גניקולוגיה ומיילדות ויש לכך מספר סיבות עיקריות.

נזק רפואי מאד משמעותי

הסיבה הראשונה, היא העובדה שמקרים של רשלנות רפואית במהלך תקופת ההיריון ו/או הלידה, אשר הביאו לשיתוק מוחין ו/או פיגור שכלי אצל התינוק, משמעותם נזק רפואי גדול ביותר לתינוק, הבא לידי ביטוי בנכות גבוהה מאד, המגיעה ברוב המקרים לשיעור של 100% לצמיתות. נזק רפואי כה קשה משמעו תשלום פיצויים גבוהים מאד ועל כן, כמעט תמיד, יבקשו ההורים להגיש תביעה מתאימה כנגד הגורמים הרשלניים.

תקופת התיישנות ארוכה יותר

הסיבה השנייה, היא בשל כך שתקופת ההתיישנות של תביעות בגין נזקי גוף שנגרמו לתינוקות בעקבות רשלנות רפואית במהלך ההיריון ו/או הלידה, הינה ארוכה יותר מתקופת ההתיישנות הרגילה הקבוע בחוק, אשר מקציבה שהות של 7 שנים עד הגשת התביעה. תביעות בשל נזקי גוף שנגרמו לילוד, במהלך ההיריון או הלידה, כתוצאה מרשלנות רפואית, החוק מאפשר להגיש עד הגיע הילוד לגיל 25 ולעיתים, בסיטואציות מסוימות, אף מאוחר יותר. פרק זמן ארוך שכזה, בעצם מאפשר הגשת תביעות רבות יותר, שכן מעטים המצבים שבהם יהיו התובעים מנועים מלהגיש את תביעתם בגין התיישנות.

קושי בשמירת התיעוד הרפואי

הסיבה השלישית קשורה במידת מה לסיבה השנייה, והיא העובדה שהמוסדות הרפואיים מתקשים לעיתים קרובות למלא אחר חובתם לשמור את התיעוד הרפואי המלא הנוגע ללידה במשך תקופה כה ארוכה של 25 שנה ואף למעלה מזה.

לעיתים קרובות אנו עדים לכך שהמסמכים הרפואיים הרלוונטיים שאמורים להימצא בידיים המוסד הרפואי שבו ניתן הטיפול אובדים ואז, נוצר מצב בו נטל הראייה וההוכחה מתהפך, ובמקום שהתובעים יידרשו להוכיח שניתן להם טיפול רפואי רשלני אשר גרם לנזקיהם, נדרש המוסד הרפואי להוכיח, כי הטיפול הרפואי שנתן לתובעים לא היה רשלני ולא גרם לנזקיהם, מה שקשה מאד (עד בלתי אפשרי) להוכיח כשהמסמכים הרפואיים הרלוונטיים אינם בנמצא.

הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש בכל רגע החל מתחילת ההיריון ועד לאחר הלידה.

במהלך ההיריון עוברת בדרך כלל האם, בדיקות רבות אשר אמורות להתריע בפני בעיות רפואיות אצל העובר. בין בדיקות אלו ישנן גם בדיקות הדמיה כגון אולטרה סאונד (אולטרסאונד / Ultrasound) וכד' אשר על ידי פענוחן באופן הראוי, יכול הרופא ברוב המקרים לדעת מבעוד מועד, האם העובר סובל מבעיה רפואית כלשהי, ואם זהו המצב, האם ניתן לטפל בבעיה או שמא עדיף להפסיק את ההיריון.

לצער כולנו, ישנם מקרים רבים בהם תוצאות הבדיקות הרפואיות הנ"ל לא מפוענחות כראוי, וכך בעצם נמנע מתן טיפול רפואי בזמן, לעובר ו/או לאם, ונולד תינוק פגוע.

 רשלנות רפואית בהיריון – איחור באבחון פגם גנטי

גם אם הפגם הרפואי בעובר אינו תוצאתה של רשלנות רפואית בלידה עצמה, אלא תוצאה של גורם אחר כלשהו כגון בעיה גנטית וכו', ברוב המקרים ניתן לגלות את הפגם הרפואי מבעוד מועד על ידי הבדיקות הרפואיות שעוברים ו/או שאמורים לעבור ההורים במהלך תקופת ההיריון, ומחובתו של הרופא המטפל להתריע בפני ההורים על הפגימות הרפואיות מהן עלול לסבול ילדם, על מנת שיוכלו ההורים להחליט האם הם מעוניינים להפסיק את ההיריון או ללדת בכל זאת.

רשלנות רפואית בלידה

גם במהלך הלידה עצמה ייתכנו מצבים בהם בשל רשלנותו של הצוות הרפואי המיילד, ייגרמו נזקים בלתי הפיכים לילוד. בחלק גדול מאד מהמקרים זו רשלנות רפואית אשר באה לידיי ביטוי בכך שהצוות הרפואי לא יילד במהירות הדרושה, בחר בשיטת יילוד לא נכונה (לידה רגילה כשצריך ליילד בניתוח קיסרי וכד'), לא הבחין במצוקתו של העובר לפני הלידה או במהלכה, השתמש במכשור רפואי בלתי מתאים, פעל ללא הניסיון הדרוש וכד'.

חשיבות הייעוץ המשפטי במקרי רשלנות רפואית בלידה

לכן, חובה על הוריו של כל מי שנולד עם פגם רפואי כלשהו, ואינו יכול לעשות זאת בעצמו בשל כך, לבחון היטב את הנסיבות אשר סבבו את ההיריון והלידה, בעזרתו של עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית שכן, במקרים רבים יתגלה שהסיבה לנכות הרפואית ממנה סובל הילוד, הינה רשלנות רפואית מצד המוסד הרפואי והרופאים המטפלים ובמקרים כאלו, זכאים ההורים והילוד הפגוע לקבלת פיצוי על כל נזקיהם, פיצוי אשר יכול להסתכם במיליוני שקלים.

אם ילדכם סובל מסוג מסוים של שיתוק מוחין, פנו אל משרדנו וניפגש עמכם כדי לברר אם יש לכם עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לפרטים נוספים אודות רשלנות רפואית בלידה:

מהו שיתוק מוחין? – מאמר ובו פירוט אודות שיתוק מוחין כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך הלידה. המאמר מתרכז בניתוח סוגי הפגיעות הגופניות שמהן שנגרמות בעקבות שיתוק מוחין, מנתח את הגורמים הידועים לשיתוק מוחין, מפרט דוגמאות למקרי רשלנות רפואית נפוצים אשר הביאו לגרימת שיתוק מוחין בלידה, ומפרט את הצעדים אשר יש לנקוט על מנת לברר האם שיתוק מוחין נגרם בעקבות רשלנות רפואית בלידה. מומלץ ביותר לקריאה למי שמתעניין באפשרות להגיש תביעה בגין שיתוק מוחין.

איך ניתן לדעת שילדך נפגע מרשלנות רפואית במהלך לידתו? – מאמר נוסף בסדרת המאמרים העוסקי בנושא רשלנות רפואית בלידה, תוך התמקדות בנזקי שיתוק מוחין. במאמר זה ניתן יהיה להבין כיצד יש לברר ולדעת, האם מצב של שיתוק מוחין נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, והאם יש קשר סיבתי בין מצב של שיתוק מוחין מלידה ובין התנהלות רשלנית של ניהול הלידה עצמה. מאמר חובה לכל מי שבמשפחתו אדם הסובל משיתוק מוחין מלידה, שכן תוכנו יכול להבהיר את התמונה במקרים רבים בהם ההורים לא מודעים כלל לכך ששיתוק המוחין שממנו סובל/ת בנם/ביתם, הינו תוצאה של רשלנות ביילודו.

רשלנות רפואית בלידה: התיישנות תביעה – עוד מאמר בסדרת מאמרים העוסקים בנושא תביעות בגין רשלנות רפואית בלידה. במאמר זה הסברים אודות תקופות ההתיישנות המיוחדות והחריגות אשר קבועות בחוק, של מקרים בהם נגרמו נזקי גוף בעקבות רשלנות רפואית בלידה, לרבות שיתוק מוחין, פיגור שכלי, שברים בגפיים, עיוורון וכו'.

רשלנות רפואית – כדאי לדעת – מאמר כללי העוסק בתחום הרשלנות הרפואית. מומלץ לקריאה למי שמעוניין לקבל רקע אודות תחום משפטי מרתק זה.

שאלות נפוצות בנושא רשלנות רפואית – מקבץ תשובות קצרות לשאלות נפוצות אשר עולות כמעט בכל פעם מחדש כאשר מגיעים לפגישת ייעוץ עם עורכי דין העוסקים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית.

הכותב הינו עורך דין העוסק בייצוג תובעים שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.