חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שיתוק מוחין – .C.P פיצוי בעקבות רשלנות רפואית

הפן המשפטי של שיתוק מוחין

ברבים מן המקרים שבהם נגרם שיתוק מוחין .C.P לעובר או לתינוק, היה זה בשל רשלנות רפואית כלשהי. רשלנות זו התבטאה במהלך הריון, במהלך לידה או בזמן הטיפול הרפואי שניתן לתינוק מיד אחרי לידה. הסטטיסטיקות מראות כי כשליש מתביעות הפיצויים המוגשות מדי שנה לבתי המשפט בגין רשלנות רפואית, הינן בעקבות רשלנות רפואית בזמן הריון או בזמן לידה.

הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש כמעט בכל רגע החל מתחילת ההריון ועד לאחר הלידה.

מקרי רשלנות רפואית בלידה הנפוצים ביותר הינם:

  • מעקב רשלני אחר התפתחות עובר בתקופת הריון
  • חוסר אבחון או איחור באבחון בעיות רפואיות של עובר
  • פיענוח לקוי של תוצאות בדיקות רפואיות שנערכות במהלך הריון, כגון בדיקות אולטרסאונד שונות
  • אי-הפנייה של האם לביצוע בדיקות מתאימות
  • מעקב לקוי אחר תוצאות הבדיקות שביצעה האם במהלך ההריון
  • אי מתן הסברים מתאימים לאם אודות תוצאות בדיקות הריון ומשמעותן
  • איחור או השתהות ביילוד עובר
  • חוסר מעקב אחר ניטור עוברי לפני לידה ו/או במהלך לידה
  • יילוד עובר בטכניקה לא נכונה (לידה רגילה במקום לידת ניתוח קיסרי וההפך)
  • פגיעה בעובר במהלך לידה
  • מתן טיפול בלתי מתאים לעובר לאחר לידה

כיצד בודקים האם רשלנות רפואית היא באמת הגורם לשיתוק המוחין?

כל מי שחושב שקיים סיכוי כלשהו, ואפילו הקלוש ביותר, שילדו סובל מסוג כלשהו של שיתוק מוחין כתוצאה מרשלנות רפואית, רצוי שיבדוק את הנושא בצורה יסודית. בדיקה כזאת יכול לערוך עורך דין מומחה לתחום זה של ייצוג נפגעי רשלנות רפואית. בדיקת עילת התביעה הינה עבודה קשה וחשובה. אין זה מומלץ בשום פנים ואופן שתיעשה ע"י מי שאינו מומחה בתחום זה. כל טעות לאורך הדרך עלולה להביא לתוצאה של הפסד הפיצוי המגיע לנפגע, או אי-הידיעה כי מגיע לו בכלל פיצוי על נזקיו, או שהתקיימה בעניינו רשלנות רפואית.

חשוב לציין שכל השלבים המפורטים להלן, של בדיקת העילה המשפטית לתביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, מתבצעים ע"י עורך הדין ולא על ידי הלקוחות עצמם.

שלב ראשון
איסוף כל החומר הרפואי הרלוונטי

על מנת שניתן יהיה לדעת האם הגורם למצב של שיתוק מוחין .C.P במקרה מסוים הינו רשלנות רפואית בטיפול שניתן, חשוב קודם כל לערוך איסוף של כל החומר הרפואי הרלוונטי. כך, לדוגמא, יש לאסוף את התיק הרפואי של האם החל מתחילת ההריון ועד סופו. במקרים מסוימים, בהם מדובר במשפחה שבה ידוע על מקרים נוספים של שיתוק מוחין או בעיות גנטיות אחרות כלשהן, ישנה חשיבות לתיקים הרפואיים המלאים של האם והאב מיום לידתם והלאה.

כמו כן, חייבים לאסוף את כל תוצאות הבדיקות הרפואיות שנערכו לאם במהלך ההריון, לרבות הבדיקות שנערכו במסגרות פרטיות. כמובן שלא ניתן יהיה לקבל תמונה שלמה ללא מלוא התיק הרפואי הנוגע ללידה עצמה, החל מקבלת היולדת לביה"ח ועד לשחרורה ושחרור התינוק מביה"ח.

חשוב לציין כי לאחר הלידה נפתח לתינוק תיק רפואי בנפרד מתיקה הרפואי של האם. לכן חשוב מאד לאסוף גם את מלוא תיקו הרפואי של התינוק, החל מרגע לידתו ועד לשחרורו מבית החולים. ישנה חשיבות עליונה להימצאותו של כל החומר הרפואי הרלוונטי. כל חוסר במסמכים רפואיים יכול להביא לכך שההורים לא יוכלו להוכיח את רשלנותו של הצוות הרפואי, ולמעשה יפסידו במשפט.

שלב שני
האם אכן הייתה רשלנות רפואית – התייעצות

לאחר שכל החומר הרפואי הרלוונטי נמצא ונאסף, יש צורך להעבירו לבדיקה ע"י מומחה רפואי בתחום שבו נראה שהתרשלו הרופאים המטפלים, על מנת שיחווה דעה האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית. בדרך כלל מדובר ברופא בכיר בתחום הגניקולוגיה והמיילדות. רק אם אותו רופא מומחה מגיע למסקנה שבמקרה הנדון הצוות הרפואי התרשל, ניתן יהיה לעבור לשלב הבא.

שלב שלישי
קשר סיבתי בין רשלנות ובין נזק – התייעצות

בשלב זה מועבר החומר הרפואי לבדיקה ע"י מומחה רפואי נוסף. מומחה זה אינו בודק שוב רשלנות רפואית, אלא בודק האם אותה רשלנות רפואית אכן הביאה להיווצרותו של שיתוק מוחי אצל הנפגע. במקרים של שיתוק מוחין מדובר בדרך כלל ברופא מומחה בתחום נוירולוגיית ילדים או ניאונטולוגיה (מומחה בתחום רפואת פגים).

בבדיקתו לוקח המומחה הרפואי בחשבון את כל הגורמים האפשריים אשר במקרה ספציפי זה יכלו להביא לקיומו של שיתוק מוחין .C.P. המומחה קובע בהתאם לסבירות האם ניתן יהיה להוכיח, מבחינה רפואית, קשר סיבתי בין שיתוק המוחין ובין אותה רשלנות רפואית נטענת. רק אם אכן מתגלה שניתן להוכיח קשר סיבתי שכזה, ניתן יהיה להמשיך הלאה לשלב הבא של הגשת תביעת פיצויים.

התביעה תוגש כמובן במידה ולא קיימת מניעה אחרת כלשהי להגשתה כגון התיישנות וכו'.

תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה

אם ילדכם סובל משיתוק מוחין מלידה, ייתכן והסיבה לכך הייתה רשלנות רפואית בלידה. ככל ויוכח שאכן זו הסיבה לנזקיו של הילד, הרי שהמשמעות תהיה פיצוי גבוה שיכול להגיע למיליוני שקלים גם לילד וגם להורים.

משרדנו מייצג בהצלחה מזה מעל 21 שנה ילדים והורים אשר תובעים פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה. נשמח לסייע גם לכם לברר את שאלת הרשלנות הרפואית. צרו קשר איתנו עוד היום וקבלו יעוץ ראשוני אישי ללא כל התחייבות.

 

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.