חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בדיקת מי שפיר – פיצוי בגין רשלנות רפואית בביצוע הבדיקה

פיצוי בגין רשלנות רפואית בבדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר היא בדיקה הנערכת במהלך ההיריון ומאפשרת לצוות הרפואי לאבחן מומים מולדים שמקורם בהפרעות כרומוזומליות ומחלות גנטיות שונות.

איך מתבצעת בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר מתבצעת ע״י החדרת מחט אל שק מי השפיר העוטפים את העובר ושאיבה של כמות זעירה של נוזל מי השפיר. לאחר מכן מועבר נוזל מי השפיר לבדיקה קפדנית במעבדה, בה ניתן לאבחן האם קיימים בחומר הגנטי שהתקבל, מומים מולדים כלשהם, שמקורם בהפרעות כרומוזומליות ומחלות גנטיות.
בישראל נהוג לערוך בדיקת מי שפיר בין שבוע 16 לשבוע 20 של ההיריון. בדיקת מי שפיר אינה בדיקה שתוצאותיה מגיעות לאחר ימים ספורים אלא רק לאחר כ-3 שבועות. זאת משום שמי השפיר עוברים תהליכים שונים במעבדה, במהלכם מתפתחים תאים שונים, אשר על פיהם אפשר להעריך האם יש לעובר סיכון כלשהו להיות בעל מום מולד או בעל מחלה גנטית כלשהי.

מי בדרך כלל תעבור בדיקת מי שפיר?

אמנם בדיקת מי שפיר היא בדיקה שיש בה סיכון כלשהו להפלה (אין תמימות דעים לגבי רמת הסיכון. יש שטוענים שרמת הסיכון היא 1:200- ויש כאלו שיאמרו שרמת הסיכון היא 1:500) אבל למרות זאת, יש כמה קבוצות נשים שקיימת הסכמה בין הרופאים שמומלץ להן לעבור בדיקת מי שפיר והן:
  • נשים שסובלות מהריון בסיכון גבוה – יש לא מעט סיבות שבגללן נשים נכנסות לקטגוריה של הריון בסיכון גבוה. לעתים זו תהיה אישה החולה במחלה כרונית כמו סכרת, או אישה שהיא נשאית של ליקוי גנטי כלשהו, ולעתים זו תהיה אישה שסובלת מהריון לא תקין, למשל עקב קרישיות יתר בדם, ולעתים זו אלו תהיינה נשים שעברו הרינות קודמים בעיתיים, או ילדו ילדים עם מומים מולדים כלשהם.
  • נשים שהן מעל גיל 35 – מערכת הבריאות בישראל ממליצה לנשים מעל גיל 35 לעבור בדיקת מי שפיר, משום שלהערכת המערכת הרפואית בישראל, הריון מעל גיל 35 הוא הריון שיש בו סיכוי גדול יותר ללידת ילד עם מום מולד כלשהו.
  • סקירת מערכות עם סימנים מחשידים – נשים שעברו סקירת מערכות מוקדמת או מאוחרת, במהלכה נחשפו סימנים מחשידים כלשהם לקיומו של מום מולד כלשהו, מומלץ להן לעבור בדיקת מי שפיר, שתאשר או תשלול את הסימנים המחשידים הללו.
  • תוצאות גבוהות בבדיקת החלבון העוברי – נשים שיש להן תוצאות גבוהות בבדיקת חלבון עוברי, הן נשים שיש להן סיכוי גבוה יותר ללדת ילד עם תסמונת דאון. לכן מומלץ גם להן לעבור בדיקת מי שפיר על מנת לשלול קיומה של תסמונת דאון או מחלה גנטית אחרת אצל העובר.
רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר – אם התעניינת בנושא בדיקת מי שפיר, ייתכן וגם מאמר יעניין אותך. מומלץ לקריאה לכל מי שחושבת שעברה בדיקת מי שפיר בצורה רשלנית ובעקבותיה לא אובחנו מומים שונים בעובר.
אם בעקבות רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר, נפגע העובר או שלא אובחנה מחלה גנטית או מחלה קשה אחרת, ייתכן מאד ומגיע לו ולהוריו פיצוי כספי גבוה.
צרו קשר עם משרד עורכי דין בכר עוד היום על מנת לברר את זכויותיכם לקבלת פיצוי.
יעוץ משפטי ראשוני ע״י עורכי דין ללא כל התחייבות מצדכם!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.