חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בדיקת סיסי שליה – רשלנות רפואית

בדיקת סיסי שליה

בדיקת סיסי שליה היא עוד אחת מן הבדיקות שניתן לבצע היום במטרה לאבחן פגמים גנטיים או כרומוזומליים שיכולים לגרום ללידת עובר בעל מום.
בדיקת סיסי שליה היא בדיקה חודרנית שבמהלכה נאספת דגימה של סיסי השליה. הבדיקה נערכת בין השבוע ה-10 לשבוע ה-13 להריון והיא יכולה להתבצע בשתי דרכים. יש נשים בהריון שיצטרכו לעבור בדיקת סיסי שליה ע״י חדירה וגינאלית, ויש נשים שיצטרכו לעבור בדיקת סיסי שליה ע״י החדרת מחט אל השליה דרך הבטן.

הסיכון בביצוע בדיקת סיסי שליה

בדיקת סיסי שליה יש בה סיכון והיא עלולה לגרום להפלה טבעית, לדליפה של מי שפיר או לזיהום כלשהו. מומחים בתחום הגניקולוגיה טוענים שהסיכון להפלה טבעית לא עולה על 1%-2%.

אמינות בדיקת סיסי שליה

בדיקת סיסי שליה נחשבת לבדיקה אמינה שיכולה לאתר מומים מולדים שונים, או מחלות גנטיות שונות. יתרונה של הבדיקה הוא שהיא נערכת בשבועות הראשונים של ההיריון ואם תוצאות הבדיקה חושפות מום כלשהו בעובר או מחלה תורשתית או גנטית כלשהי, ניתן עדיין לבצע הפסקת הריון.

למי בדרך כלל יומלץ לעבור בדיקת סיסי שליה

  • כל אישה שנכנסה להריון מעל גיל 35 מומלץ לה לעבור בדיקת סיסי שליה, והיא תקבל החזר כספי מלא מהמדינה.
  • נשים שיש להם היסטוריה משפחתית של מחלות גנטיות או הפרעות כרומוזומליות כלשהן.
  • אישה שילדה ילד שסובל ממחלה תורשתית כלשהי או מהפרעה כרומוזומלית כלשהי.
  • אישה הרה שבדיקת אולטרה סאונד שלה לא תקינה.
  • כאשר אחד מההורים הוא נשא של מחלה גנטית כלשהי.

אילו מחלות גנטיות לזהות באמצעות בדיקת סיסי שליה

יש לא מעט מחלות גנטיות או הפרעות כרומוזומליות שניתן לזהות באמצעות בדיקת סיסי שליה, להלן סקירה של חלק מהן:

  • מחלת טיי-זקס – מחלת טיי-זקס היא מחלה גנטית חשוכת מרפא שגורמת לתפקוד מוטורי לקוי, ולהתפתחות לקויה של המוח, ילדים הנולדים עם מחלת טיי-זקס יחיו בדרך כלל עד גיל 5 ולא יותר מזה.
  • מחלת סיסטיק פיברוזיס – מחלת הסיסטיק פיברוזיס היא מחלה גנטית-תורשתית הגורמת ללקוי חמור בתפקוד מערכת הנשימה והריאות.
  • תסמונת דאוןתסמונת דאון היא הפרעה כרומוזומלית. אנשים הסובלים מתסמונת דאון יהיה להם מבנה פנים לא רגיל, והם יסבלו מפיגור שכלי ברמה כלשהי.
  • תסמונת ה-X השביר – תסמונת ה-X השביר היא מחלה גנטית הגורמת לפיגור שכלי, ולבעיות נוירולוגיות שונות.
  • תסמונת גושה – תסמונת גושה היא פגם כרומוזומלי שגורם לתופעות כמו כבד וטחול מוגדלים, דימומים, והתפתחות לא תקינה של העצמות.
  • תסמונת בלום – תסמונת בלום היא מחלה תורשתית שנגרמת עקב לקוי כרומוזומלי. האנשים הסובלים מתסמונת בלום עלולים לסבול מגובה נמוך, מבנה פנים לא רגיל, פיגור שכלי, ועוד מחלות נוספות.

בדיקת סיסי שליה – רשלנות רפואית

מאחר ובדיקת סיסי שליה הינה בדיקה אשר באמצעותה ניתן לאבחן מחלות כרומוזומליות קשות ומומים מולדים אשר מותירים נכות גבוהה אצל העובר, חשוב ביותר לבצע את הבדיקה ברמה הנדרשת והמקובלת. רשלנות רפואית בביצוע בדיקת סיסי שליה משמועתה עלולה להיות לידתו של תינוק פגיע מאד, הסובל מנכות קשה, שייתכן והיה מוטב לו אילו לא היה נולד בכלל. במקרים שכאלה, הפיצוי המגיע לילד הפגוע ולמשפחתו הינו גבוה ביותר ויכול להגיע למיליוני שקלים.

ישנם לא מעט מקרים לצערנו, של רשלנות רפואית בביצוע בדיקת סיסי שליה.
 
אם אתם חושבים שגם אצלכם התקיימה רשלנות רפואית בביצוע בדיקת סיסי שליה, צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין בכר, על מנת לברר את זכויותיכם וזכויות ילדכם לקבלת פיצוי.
 
יעוץ משפטי ראשוני ללא כל התחייבות מצידכם!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.