חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית – בדיקת מי שפיר

רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר מזכה בפיצוי שיכול להגיע למליוני שקלים

בדיקת מי שפיר הינה פעולה רפואית לכל דבר. כאשר היא אינה מבוצעת באופן הראוי וברמה המקובלת, ייתכן מצב שבו בעקבות רשלנות רפואית, נגרמים נזקים קשים. במאמר זה תוכלו לקרוא על מספר אירועים אשר יכולים להיגרם בעקבות רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר.

אילו נזקים עלולים להיגרם בגין רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר?

ישנם שני סוגים עיקריים של נזקים, אשר עלולים להיגרם בעקבות רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר. האחד הוא נזק מיידי לעובר או ליולדת, כתוצאה מהבדיקה עצמה והשני הוא נזק שנגרם בעקבות כך שבבדיקה לא אובחנו בעיות ומומים שונים, אשר היו יכולים להיות מאובחנים בבדיקת מי שפיר, ובעקבות כך נולד תינוק פגוע עם נכות קשה. במקרים שכאלה רשלנות רפואית מתבטאת בכך שלמעשה לא ניתנה להורים האפשרות להחליט, אם הם מעוניינים להמשיך את ההיריון או להפסיקו, לאור המומים הקשים שמהם סובל העובר. כך נולד תינוק פגוע קשה, אשר ברור שהיה מוטב לו, אילו לא היה נולד כלל וכך לא היה סובל סבל רב משך כל ימי חייו.

הדמייה של בדיקת מי שפיר (דיקור מי שפיר)

רשלנות רפואית – חוסר אבחון מחלות ומומים אשר ידוע שאפשר לאבחן באמצעות בדיקת מי שפיר.

לצערנו יש לא מעט הפרעות כרומוזומליות ומחלות גנטיות שהתפתחו לאורך השנים. את חלקן של ההפרעות הללו ניתן לאבחן באמצעות בדיקת מי שפיר. להלן סקירה תמציתית של המומים המולדים הנפוצים שאותם ניתן לאבחן בדיקת מי שפיר.

תסמונת דאון

תסמונת דאון היא הפרעה כרומוזומאלית, שנגרמת עקב הופעתם של 47 כרומוזומים בכל תא במקום 46 כרומוזומים. אנשים הסובלים מתסמונת דאון הינם בעלי מנת משכל נמוכה באופן משמעותי מכלל האוכלוסייה ורמת התפקוד שלהם נמוכה. בנוסף לכך יש להם מבנה ראש לא תקין ומראה שונה וכן יכולות להיות להם בעיות רפואיות קשות ביותר.

סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה תורשתית גנטית, הגורמת להפרעות קשות במערכת הנשימה ומערכת העיכול. הסובלים מסיסטיק פיברוזיס מתקשים מאד בתפקוד בחיי היום יום וחייהם בדרך כלל יכולים להמשך כמה עשרות שנים בלבד, במהלכן הם תלויים בטיפולים רבים אשר מסייעים להם להמשיך ולחיות. ללא טיפול רפואי אינטנסיבי חולי סיסטיק פיברוזיס לא יכולים לחיות.

תסמונת X שביר

זוהי תסמונת הנגרמת כתוצאה מהפרעה כרומוזומאלית שגורמת לפיגור שכלי ואפשר לזהותה בבדיקת מי שפיר.

תסמונות גנטיות וכרומוזומאליות אחרות

למשל, תסמונת רט, מחלת גושה, מחלת התלסמיה, תסמונת בלום ועוד.

המשמעות הקריטית של רשלנות רפואית בבדיקת מי שפיר

כאשר מחלה או תסמונת גנטית, אשר ידועה ככזו שיכולה להיות מאובחנת ע״י בדיקת מי שפיר, אינה מאובחנת בפועל, ייתכן מאד ומדובר במקרה של רשלנות רפואית. במקרים שכאלה, יכולים ההורים והילד הפגוע, להגיש תביעה כנגד מי שערך את הבדיקה ו/או המוסד הרפואי אשר במסגרתו נערכה הבדיקה (ביה״ח או קופ״ח או מרפאה פרטית). מאחר ומדובר בדרך כלל בילדים הסובלים מנכות קשה ביותר, הרי שהתביעות המוגשות בעקבות רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר, הינן תביעות לקבלת פיצוי גבוהה מאד אשר מגיע למיליוני שקלים.

רשלנות רפואית בביצוע הטכני של בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר נחשבת לבדיקה חודרנית, מאחר ומדובר בבדיקה אשר כרוכה בהחדרת מחט לבטן האישה ההיריונית, ושאיבת כמות קטנה של מי השפיר מהרחם. את הבדיקה עושים תחת אולטרה סאונד, אשר מאפשר לרופא המבצע את הבדיקה לדעת בכל רגע נתון מה מצבו של העובר ובאיזו תנוחה הוא מצוי. כך אמורה להימנע פגיעה אפשרית בעובר ודקירתו באמצעות המחט, מצב אשר יביא במקרים רבים לפגיעה קשה בעובר שעלולה להסתיים במותו.
בשל המורכבות של הבדיקה, רק מי שיש לו ניסיון ומומחיות בביצוע בדיקות מי שפיר, אמור לבצע את הבדיקה. במידה והבדיקה נערכת שלא באופן הראוי והמקובל, וכתוצאה מכך נגרם נזק לעובר או למטופלת, אזי ככל הנראה מדובר ברשלנות רפואית.
רשלנות רפואית בהריון ולידה – בעמוד זה תוכלו לקרוא ולהתרשם ממספר מקרי רשלנות רפואית בהריון ובלידה, אשר טופלו במשרדנו בתקופה האחרונה, ביניהם גם מקרים של רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר.

למשרדנו ניסיון בניהול תיקי רשלנות רפואית בביצוע בדיקות מי שפיר

אם הנכם חושדים שהתקיימה רשלנות רפואית בביצוע בדיקת מי שפיר גם אצלכם, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופלת או לעובר, מומלץ כי תבררו עניין זה בהקדם האפשרי.
צרו קשר עם משרדנו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה שתעלה בנושא.
יעוץ ראשוני לנפגעי רשלנות רפואית בביצוע בדיקת אולטרה סאונד, ללא כל התחייבות מצידכם.

 

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.