חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית שתלי סיליקון PIP

רשלנות רפואית – שימוש בשתלי סיליקון מסוג PIP בניתוחים להגדלת חזה

בעקבות הודעה שנמסרה בצרפת, משרד הבריאות הישראלי הוציא היום הודעה רשמית, כי על הנשים שעברו ניתוח להגדלת חזה עם שתלים סיליקון מסוג PIP , לעבור ניתוח בהקדם האפשרי על מנת להוציאם ו/או להחליפם בשתלים חדשים. הבסיס להחלטה זו הינו פרסום, ששתלי סיליקון מסוג PIP מכילים חומרים מסוכנים לבריאות כגון תוספי דלק וכימיקלים אשר משמשים בתעשיית צנרת הגומי, וככאלו, הינם רעילים לבני אדם. בנוסף להודעת הרשמית של משרד הבריאות, גם איגוד הכירורגים הפלסטי העולמי הוציא המלצה דומה.

מה הסיכון בשתלי PIP?

על פי נתונים שידועים כיום, נמצא, כי יש סיכון גבוה פי 8 לקרע בשתלי הסיליקון מסוג PIP ביחס לשתלים אחרים. ההשלכות של קרע הינן, כמובן, דליפת הסיליקון אל גוף המנותחת, אשר יכול להצטבר בחזה, ובזרועות, ואף קיים חשש שדליפת הסיליקון גורמת להגברת הסיכון ללקות מחלות קשות לרבות בסרטן. יצוין, כי המפעל לייצור שתלי ה-PIP נסגר בעקבות הוראת משרד הבריאות הצרפתי בשל ממצאים אלו.

רשלנות רפואית – שימוש בשתלי PIP

עוד התברר, כי משרד הבריאות הישראלי ידע כבר משנת 2009 על הסיכון הגלום בשימוש בשתלים מסוג PIP, והאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית הזהיר את משרד הבריאות בהתאם, ולמרות זאת, משרד הבריאות לא הוציא כל אזהרה בהתאם ולא אסר על שימושם בישראל. לפיכך, מנתחים פלסטיים רבים המשיכו גם בשנתיים האחרונות להשתיל במנותחות שתלי סיליקון מסוג PIP. כעת ברור, כי זהו מחדל חמור של משרד הבריאות, ובמקרים מסוימים גם של הרופאים המנתחים שעשו שימוש בשתלי הסיליקון הללו, אשר לדעתנו מהווה רשלנות רפואית חמורה.
אי לכך, למי שעברה ניתוח הגדלת חזה והושתלו בגופה שתלים מסוג PIP , עומדת הזכות לתבוע בעילה של רשלנות רפואית, על מנת לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו לה בעקבות המצב שנוצר, אך ראשית, עליה לברר האם אכן השתלים שהושתלו בגופה הינם מסוג PIP. כדי לדעת זאת בוודאות, מי שמעוניינת לברר זאת צריכה לבקש לקבל את תיקה הרפואי מהרופא אשר ניתח אותה, לרבות דוח הניתוח, בו צריך המנתח לציין מה סוג השתלים שהשתיל, ואף צריך להדביק בו מדבקה אשר מגיעה עם השתלים ובה פירוט לגבי סוג ודגם השתל. הרופא המנתח אינו יכול לסרב להעביר את המידע, היות ולכל מטופל קיימת זכות לקבל עותק של מלוא תיקו הרפואי בהתאם לחוק זכויות החולה.

הפיצוי לנפגעות שתלי PIP

הפיצוי אשר יכול להיות משולם לנפגעות בעקבות רשלנות רפואית זו עשוי להגיע לסכומים גבוהים מאד, בהתאם לחומרת הזנק שנגרם למנותחת. בין הנזקים הצפויים בגין הניתוח שאמורות לעבור הנשים שבגופן הושתלו שתלי סיליקון מסוג PIP ניתן לצפות צלקות שונות, עיוותים של צורת השד, חוסר סימטריות של השדיים ועוד. כמו כן, במקרים של דליפה מהשתלים, קיים חשש לנזקים חמורים יותר, כגון מחלות שונות שעלולות להיגרם בעקבות החומרים הרעילים המצויים בתוך השתל.

ייצוג משפטי לנפגעות שתלי סיליקון מסוג PIP

כמובן, שניתן ואף רצוי להסתייע בהליך הבירור הרפואי במשרד עורכי דין המתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, על מנת שהבירור יהיה מקיף ויסודי ככל הניתן, ועל מנת לבדוק כיצד ניתן למצות את זכויותיה של המנותחת בצורה המיטבית ביותר.
עברת ניתוח להגדלת חזה?
חושדת כי השתלים שהושתלו בגופך הינם מסוג PIP?
צרי קשר עם משרדנו בהקדם האפשרי על מנת לברר את זכויותייך.
פגישת ייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות מצדך!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.