חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הארכת תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח ל-5 שנים

תקופה התיישנות חלק מתביעות ביטוח הוארכה מ-3 שנים ל-5 שנים

אחת מן הסיבות השכיחות ביותר לכך שאנשים אשר נפגעו בתאונה, סובלים מאובדן כושר עבודה או נמצאים במצב סיעודי, לא מצליחים לממש את זכותם לקבלת פיצוי מחברות הביטוח אשר ביטחו אותם שנים רבות בפוליסות ביטוח תאונות אישיות, אבדן כושר עבודה, סיעוד וכו' היא העובדה שעד לאחרונה, תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח מהסוג הזה, הייתה 3 שנים בלבד מיום מקרה הביטוח.

איך מתגברים על טענת ההתיישנות בתביעות ביטוח?

כל הפרטים בסרטון שלפניכם, בו מפרט עו"ד תומר בכר על העניין הזה, במסגרת הרצאת זום אשר התבקש להעביר ביום עיון שנערך בנושא זה מטעם לשכת עורכי הדין.

תקופת התיישנות מיוחדת

מדובר היה בתקופת התיישנות מיוחדת, שכן רוב הציבור יודע שבדרך כלל, תקופת ההתיישנות בתביעות אזרחיות הינה 7 שנים מיום מקרה הביטוח ולא פחות מכך. לכן, היו רבים מהמבוטחים שחשבו שגם במסגרת תביעות ביטוח פרטי, כגון ביטוח סיעודי, ביטוח אבדן כושר עבודה, ביטוח נכות מתאונה ושאר הביטוחים המתחדשים, ישנה תקופת התיישנות של 7 שנים, וכך פספסו בתמימותם את מועד הגשת התביעה ולמעשה גרמו לכך שתביעתם תתיישן והם לא יזכו לקבל את הפיצוי המגיע להם מחברת הביטוח.

למשרדנו הגיעו עם השנים מספר רב מאד של מבוטחים, אשר איבדו את זכותם לתבוע פיצויים מחברת הביטוח שביטחה אותם בביטוח פרטי, בשל התיישנות. בכל המקרים הללו המבוטחים לא היו מודעים בכלל לעובדה שבמקרה של תביעת ביטוח, תקופת ההתיישנות אינה 7 שנים וכך למעשה הפסידו עשרות ולעיתים מאות אלפי שקלים.

מהו התיקון החדש לחוק בעניין התיישנות תביעות ביטוח?

בחודש נובמבר 2020 נכנס תיקון לחוק חוזה ביטוח, בכל הנוגע לסעיף הדן בהתיישנות תביעות, לפיו תקופת התיישנות תביעות ביטוח כגון אלו שמפורטות לעיל, תוארך ל-5 שנים במקום 3 שנים כפי שהיה נהוג קודם לכן. אולם חשוב לשים לב שהתיקון לחוק אינו חל רטרואקטיבית, על מקרי ביטוח שהתרחשו לפני כניסתו לתוקף, אלא רק למקרים שהתרחשו לאחר כניסתו לתוקף.

בכך למעשה עזר המחוקק למליוני אנשים אשר מבוטחים בפוליסות ביטוח פרטיות כגון ביטוח סיעודי, אבדן כושר עבודה, נכות מתאונה וכו', לממש את זכותם לקבלת פיצויים לאחר שחוו מקרה ביטוח, באמצעות כך שהאריך עבורם את התקופה שבה הם יכולים להגיש את תביעותיהם.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי ללא קשר לתיקון זה לחוק, ישנם לעיתים דרכים להאריך את תקופת ההתיישנות, אם באמצעות חריגים אשר מפורטים בחוק או באמצעות הגעה להסכמה עם חברות הביטוח, על הארכת מועד ההתיישנות. מועד קרות מקרה הביטוח לעיתים קרובות ניתן לוויכוח. ישנם מקרים שבהם מועד קרות מקרה הביטוח אינו חד משמעי והמשמעות במקרים אלו שתקופת ההתיישנות עשויה להיות אחרת מזו שטוענת לה חברת הביטוח. במקרים אלו, בדרך כלל מנהלים מו"מ עם חברת הביטוח, במטרה לשכנע אותה בנכונות הטענות וככל שהמשא ומתן לא מצליח, ניתן לפנות בתביעה לביהמ"ש אשר יכריע בסוגיה.

מה ההמלצה שלנו למי שעומד לנהל תביעה מול חברת ביטוח?

מומלץ לכל מי שנרם לו מקרה ביטוח, אשר עשוי לזכותו בפיצוי מחברת הביטוח, ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום הביטוח, כדי שינהל עבורו את התביעה בצורה יעילה וימקסם את הפיצוי שישולם בסופו של דבר.

כמי שכבר ייצגו אלפי לקוחתו בתביעות ביטוח מכל הסוגים, אנו יודעים לומר בוודאות שחייבם לבחון כל מקרה לגופו ובהרבה מן המקרים ניתן יהיה להציל את התיק, גם לאחר שחברת הביטוח דחתה את התביעה בטענה שהיא התיישנה.

נפגעת בעקבות תאונה או מחלה?

סובל מאובדן כושר עבודה או נכות מתאונה?

קרוב משפחה או מכר סובל ממצב סיעודי?

צור קשר עוד היום עם משרדנו (גם אם חברת הביטוח כבר דחתה את תביעתך) ואנו נבדוק עבורך אפשרות להצלת התביעה.

תומר בכר – עורך דין ונוטריון
מעל 20 שנות ניסיון בייצוג בתביעות ביטוח!

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.