חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זכויות חולי אפילפסיה

פיצוי בגין מחלת אפילפסיה

אפילפסיה (או בשמה כִּפְיוֹן או מחלת הנפילה) הינה מחלה הנגרמת בעקבות ליקוי נוירולוגי. אפיון המחלה כולל בין היתר התקפים חולפים וסימפטומים של פעילות נוירולוגית מופרזת במוח.
אפילפסיה הינה לקות נוירולוגית נפוצה מאוד. הסיכוי להתקף אפילפסי בילדים גבוה בהרבה מהסיכוי להתקף אצל מבוגרים. עם זאת היא יכולה לקרות בכל גיל. חולים אשר עברו ניתוחי מוח נמצאים בסיכון גבוה יותר לעבור התקף אפילפטי בהמשך חייהם.
למרות התקדמות הרפואה, עדיין לא ניתן לרפא אפילפסיה בעזרת טיפול תרופתי, אך כן ניתן לשלוט על התקפיה (לרוב).
לאפילפסיה מגוון רחב של סימפטומים, אשר כולם קשורים וכרוכים בפעילות חשמלית לא נורמלית של המוח.
להתקף אפילפסיה יש מגוון סוגים (יותר מ- 40 סוגים) – הסוגים מחולקים לפי מקור ההתקף. כל סוג מביא איתו צרוף של סוג ההתקף (גיל, טיפול, פרוגנוזה וכו')
בדרך כלל התקפי האפילפסיה יהיו ספונטניים, אך ישנם תסמונות אפילפטיות מסוימות שקורות כתוצאה מטריגר מסוים (נקרא אפילפסיה של רפלקס). הטריגרים משתנים בהתאם לסוג האפילפסיה ויכולים להיות: הבזקי אור, נשימת יתר, לחץ נפשי, חוסר שינה, מחלות חום, צריכת אלכוהול ועוד.
באפילפסיה מטפלים בדרך כלל בתרופות הנרשמות על ידי רופא. המטפלים הם רופאים במרפאות, מומחים נוירולוגים ונוירוכירורגים. עם זאת הבחנה מדויקת בין התקפים כלליים ומוקדיים היא חשובה במיוחד על מנת לקבוע את הטיפול המתאים.
חולים אפילפטיים בישראל, חייבים לדווח על מחלתם למשרד הרישוי. חולה יהיה רשאי לנהוג רק במידה והוא נוטל תרופות ולא יהיה רשאי לקבל רישיון לנשק או לנהוג ברכב ציבורי.

זכויות נפגעי אפילפסיה במסגרת ביטוח לאומי

ביטוח לאומי קצבת נכות כללית מגיעה לחולי אפילפסיה, אשר מחלתם גרמה להם לנכות, ובעקבותיה נפגע כושר השתכרותם. כדי לקבל את הקצבה, על החולים לעמוד בפני ועדה רפואית ולקבל מעל ל- 40%, 50%, 60% נכות רפואית (תלוי בסטטוס האישי) ולהיות בעלי אובדן כושר עבודה החל מ-50%.
בדרך כלל אחת לשנתיים ייבדק מצב החולים, כך שבמידה ומצב מחלתם השתפר והם מאוזנים יותר, תופחת או אף תופסק זכאותם לקצבה, כמובן, מצב החולה יכול להשתנות גם למצער גם לרעה ואז קצבת הנכות תעלה.
סובלים ממחלת האפילפסיה? ייתכן מאד ומגיע לכם פיצוי במסגרת ביטוח לאומי!
למשרדנו ניסיון משפטי רב של התנהלות במסגרת ועדות רפואיות של נכות כללית.
צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.