חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצוי בעקבות אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס (Endometriosis)

אם את סובלת מאנדומטריוזיס, ייתכן ומגיע לך פיצוי כספי מביטוח לאומי. בעמוד זה תוכלי לקבל הסבר בסיסי אודות האפשרות לקבל פיצוי שכזה, במקרים שבהם מחלת אנדומטריוזיס גורמת לאישה הסובלת ממנה, לאבד את כושר העבודה או היכולת לתפקד כעקרת בית.

מה זה אנדומטריוזיס?

אנדומטריוזיס זו מחלה גינקולוגית, אשר משמעותה היא הימצאות של תאי רירית רחם (אנדומטריום) מחוץ לרחם ובמקומות שונים בגוף. האזורים השכיחים ביותר בגוף, שבהם ניתן לראות את תאי רירית הרחם הללו הם איברי הרבייה והאגן, וכן באיברים שונים הקרובים לאברי הרבייה של האישה כגון: שלפוחית השתן, הרקטום והמעיים ובמקרים נדירים תאי רירית אלו מגיעים אפילו לריאות או למוח.
אנדומטריוזיס גורמת לכאבים חזקים במהלך הווסת, לעיתים החל מגיל הנערות. נערות אלו חשות כאבים עזים, בחילות ועייפות ונזקקות בהרבה מקרים למשככי כאבים. תיתכן אפילו במקרים מסויימים תחושת 'כמעט עילפון', היעדרות מהלימודים ורצון להישאר במיטה רוב שעות היום.
בזמן המחזור החודשי, רקמת רירית הרחם מגיבה לשינויים הורמונליים המתרחשים בגוף האישה. כאשר רירית הרחם הנמצאת בתוך הגוף מדממת, נוצר בעצמם דימום פנימי בתוך הגוף שאין לו לאן להתנקז. בצורה זו נוצרת באזורים המדממים דלקת מקומית, שיוצרת צלקות באיבר הנגוע והידבקויות בסביבתו.

מה הסיבה להתפתחות אנדומטריוזיס?

הסיבה להתפתחותה של מחלת אנדומטריוזיס עדיין לא ידועה. למרות מחקרים רבים שנערכו בנושא, לרפואה לא ברור עדיין למה רק נשים מסוימות מפתחות נגעים של אנדומטריוזיס ומדוע רק חלק מהן לוקות בתסמינים קשים. קיימות מספר תיאוריות בנוגע למנגנונים שאחראים להיווצרות רירית בעייתית זו המתפתחת מחוץ לרחם וידוע שישנו קשר גנטי ושלהפעלת המערכת החיסונית משקל רב בהתפתחותה של המחלה.
חשוב לציין שישנם מספר מצבים שונים של אנדומטריוזיס ולכן, בהתאם, קיימים גם מספר מנגנונים ליצירת אנדומטריוזיס.
אנדומטריוזיס זו מחלה האופיינית בעיקר אצל נשים שיש להן רחם בעל מבנה לא תקין וכן אצל נשים שהחלו לקבל את המחזור החודשי בגיל צעיר מאד ועם דימום רב ומתמשך. חשוב לזכור בעניין זה כי מעבר של דם וסתי, שמכיל למעשה רקמת רירית רחם שהתפרקה, דרך החצוצרות, קורה אצל כל הנשים למעשה, אולם אצל מרבית הנשים, המערכת החיסונית מצליחה למנוע מהרקמה שנפלטה לכיוון האגן, מלהיקלט על פני אברי האגן.
למרבה הצער, שיעור גבוה מבין הנשים אשר מאובחנות כסובלות מאנדומטריוזיס, מופנות להערכה רפואית רק לאחר שסבלו סבל רב במשך תקופה ארוכה, במהלכה התפתחה אצלן ציסטה אנדומטריאלית גדולה, או לאחר כישלונות חוזרים של טיפולי פריון.

מה התסמינים של אנדומטריוזיס?

אנדומטריוזיס עלולה לגרום למגוון נרחב של תסמינים, אך התסמינים האופייניים ביותר הינם:
  • כאבי גב קשים לפני ובמהלך המחזור החודשי.
  • דימום מוגבר במהלך הווסת
  • כאבים עזים באגן או בבטן התחתונה מהם האישה סובלת לסרוגין במשך חודשים
  • עוויתות קשות בבטן בזמן הוסת. בחילות הקאות ותחושת כמעט עילפון במהלך הווסת
  • כאבים בזמן קיום יחסי מין, בייחוד בעת חדירה עמוקה.
  • הפרעות במערכת העיכול כגון: עצירות, כאבים בזמן יציאה, שלשולים המופיעים בעיקר במהלך הווסת.
  • דימום מפי הטבעת בעת הווסת.
  • כאבים או דחיפות במתן שתן, בעיקר בזמן המחזור החודשי.
  • אי פריון.

הפגיעה התפקודית של אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס זו מחלה העלולה לפגוע בתפקודיות של הסובלות ממנה. אנדומטריוזיס ברמה קשה עלולה להביא לכך שהאישה הסובלת ממנה, תאבד את כושרה לעבוד בשל הכאבים העזים והמגבלות הרבות אשר המחלה גורמת.
לאור מצב זה, ישנם מקרים רבים שבהם נשים הסובלות מאנדומטריוזיס, יהיו זכאיות לקבלת פיצוי כספי במסגרת ביטוח לאומי וחברות הביטוח.
סובלת מאנדומטריוזיס? ייתכן ומגיע לך פיצוי מביטוח לאומי!
צרי קשר עוד היום עם משרדנו על מנת לברר את זכויותיך!
קבלי ייעוץ משפטי ראשוני ללא כל התחייבות!
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.