חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תביעות פיצויים לנפגעי קורונה

גל התביעות לפיצויים בשל נזקי גוף בגין נגיף הקורונה

העולם מצוי כבר עוד מעט כשנה במשבר נגיף הקורונה. המשבר הגיע לישראל לפני קצת יותר מחצי שנה ופגע עד כה בלמעלה מ-100,000 איש, אשר נדבקו וחלו בנגיף הקורונה. חלקם הגדול אמנם החלימו. אך ישנם כבר היום מעל 2,000 נפטרים ומספר זה עוד צפוי לעלות למרבה צער בעתיד, כל עוד לא נמצא פתרון לנגיף. במאמר זה נפרט על האופציות של תביעות פיצויים לנפגעי קורונה.

מדוע צפוי גל תביעות קורונה?

מערכת הרפואה עדיין לא יודעת לומר בוודאות האם מי שחלה וחלים, לא ימשיך לסבול משך תקופה ארוכה, ואולי כל חייו, מתסמינים בריאותיים כאלה ואחרים. חולי קורונה שהוגדרו כמחלימים, מדווחים על כך שהם ממשיכים לסבול מבעיות רפואיות קשות ולמעשה הם לא חזרו לשגרת החיים לא בביתם ובטח שלא בעבודתם ואיש אינו יודע, מתי אם בכלל יוכלו הם לחזור לשגרה.

כאשר זהו המצב, וכאשר המספרים של החולים והנפטרים עוד ימשיכו לעלות עד מציאת פתרון לנגיף, ומנגד מצב התעסוקה במשק נמצא במשבר העמוק ביותר שבו היה מאז קום המדינה, ורבים מהעובדים מאבדים את מקומות עבודתם ונותרים ללא כל מקור הכנסה, ברור כי אנו מצויים לפי גל גדול של תביעות לפיצויים בגין נזקי הגוף והנפש, שנגרמו למי שחלה בנגיף הקורונה.

באילו סוגי תביעות מדובר?

כמי שמייצגים נפגעי קורונה בתביעות לפיצויים בגין נזקי גוף מכל הסוגים, ערכנו מיפוי של סוגי התביעות אשר צפויות להיות מוגשות בתקופה הקרובה על ידי נפגעי נגיף הקורונה. אולם הרשימה שמובאת לפניכם אינה רשימה סגורה. ייתכנו בהחלט תביעות נוספות שנפגעי נגיף קורונה יוכלו להגיש ולכן חשוב ביותר שכל נפגע יבדוק את זכאותו לפיצויים באמצעות עורך דין העוסק בתחום, על מנת שלא יפספס אף תביעה ויקבל את הפיצוי המקסימלי האפשרי.

התביעות לפיצויים של נפגעי נגיף הקורונה עשויות לכלול מספר סוגים:

  1. תביעות נפגעי עבודה – כל מי שנפגע בנגיף הקורונה במסגרת עבודתו ויכול להוכיח שאכן ההדבקות נגרמה במסגרת העבודה (עובדי שירותי הרפואה, עובדים אשר נדבקו במקום העבודה מעובדים אחרים או מנותני שירותים, כל מי שנדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת במקום עבודתו וכו'). תביעות אלה צריכות להיות מוגשות קודם כל לביטוח הלאומי כתאונות עבודה.
  2. תביעות כנגד מעסיקים – ככל שהייתה התרשלות של המעסיק, אשר בעקבותיה נגרמה ההדבקות (למשל, לא הקפיד על עטיית מסיכה במקום העבודה או על מיגון אחר כלשהו הנדרש בהתאם לאופי העבודה עצמה, לא ערך בדיקות חום בכניסה לבית העסק ואיפשר כניסה של חולה מאומת לבית העסק וכו'), תיתכן אפשרות תביעה גם כנגד מקום העבודה בעילה של תאונת עבודה לכל דבר ועניין.
  3. תביעות במסגרת נכות כללית בביטוח לאומי – כל מי שנפגע בעקבות נגיף הקורונה ונותר עם נכות משמעותית אשר בעקבותיה נגרמה גם פגיעה בכושר העבודה, יוכל להגיש תביעה למוד לביטוח לאומי במסגרת ענף נכות כללית. מהנתונים הידועים כיום נרה שרבים מבין נפגעי נגיף הקורונה, אשר ממשיכים לסבול מבעיות רפואיות גם לאחר החלמתם, יוכלו להגיש תביעות אלה ולהתחיל לקבל למשך כל חייהם קצבת נכות. נקודה שחשון לזכור בעניין זה היא שבמסגרת תביעות נכות כללית, ניתן וצריך להציג את כל הבעיות הרפואיות מהן סובל התובע מיום לידתו. כל שבהחלט ניתן להוסיף לפגיעות נגיף הקורונה, גם נכויות נוספות מהן סובל הנפגע, על מנת להעלות את סיכויי הצלחת התביעה ואת גובה הקצבה שיקבל סוף התהליך.
  4. תביעות במסגרת פוליסות ביטוח פרטיות – ככל שיש לנפגעי וירוס הקורונה, פוליסות ביטוח פרטיות (למשל ביטוח נכות או מוות ממחלה, אובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי וכו'), בהחלט תיתכן אפשרות במקרים מסויימים להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, בדרישה לקבל את הפיצוי המפורט בפוליסת הביטוח. בעניין זה יש לזכור שהתיישנות תביעות ביטוח מסוג זה, הינה לאחר תקופה של 3 שנים בלבד ולא לאחר 7 שנים כפי שחלק מהציבור לעיתים סבור. לכן חשוב לזרז תביעות מסוג זה על מנת שלא לאחר את מועד הגשתן.

מה מומלץ למי שנדבר בקורונה לעשות?

כל נפגע המעוניין לברר את זכויותיו ואת האפשרות שיש בידיו להגשת תביעה לפיצויים, מוזמן לפנות למשרדנו ללא דיחוי באמצעות עמוד זה או בטלפון 03-6122202.

למשרדנו ניסיון של כ-20 שנה בייצוג תובעים במסגרת תביעות ביטוח לאומי וחברות הביטוח. אנו בטוחים שנוכל לעזור גם לך לממש את זכויותיך הרפואיות בצורה המקסימלית.

תומר בכר הינו עו"ד ונוטריון, בעל כ-20 שנות ניסיון בייצוג אלפי נפגעים מול חברות הביטוח וביטוח לאומי. משמש כיו"ר (משותף) ועדת ביטוח לאומי ויו"ר (משותף) ועדת נזיקין בלשכת עורכי הדין מחוז תל אביב.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.