חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הידבקות במחלה במסגרת העבודה כצוות רפואי – תאונת עבודה

הידבקות במחלות במסגרת עבודה כצוות רפואי תיחשב תאונת עבודה

קיימים מקצועות ועיסוקים, אשר מטבעם כרוכים בסיכון להידבקות העוסקים בהם במחלות. אחד ממקצועות אלו הוא מקצוע הרפואה בו עוסקים בעיקר רופאים ואחיות. בשל כך, מוטלת על כל בית חולים החובה למנוע התפשטות נגיפים וזיהומים ברחבי בית החולים, ובמידה והדבר לא נעשה, מדובר ברשלנות אשר חושפת את עובדי בית החולים לסכנת הידבקות במחלות במסגרת העבודה, כלומר תאונת עבודה.

חובת המוסד הרפואי (בית חולים, קופת חולים וכו') למנוע את ההידבקות

בהתאם לכך, מחויבים בתי החולים להנחות את צוות העובדים באשר למלוא אמצעי הזהירות שעליהם לנקוט בשעת עבודתם עם החולים, על מנת להימנע מהידבקות במחלות במסגרת העבודה, כגון שימוש בכפפות סטריליות, מסיכה על הפה והאף וכד'. בנוסף, יש לספק לעובדים קורסי הדרכה במניעת מחלות זיהומיות וכיצד יש לנהוג בטיפול בחולים הנושאים מחלות זיהומיות ומדבקות, ומוטלת חובה על בית החולים לוודא כי ההנחיות אכן מקוימות הלכה למעשה על ידי צוות עובדי בית החולים.
עם זאת, לא תמיד נוהגים כך בתי החולים, ולעיתים, פועלים העובדים מבלי לדעת כיצד עליהם לנהוג על מנת להימנע מהידבקות במחלות במסגרת העבודה.

פיצוי בגין הידבקות במחלה במהלך עבודה כצוות רפואית

כך למשל, התקבלה על ידי ביהמ״ש המחוזי תביעה בנושא הידבקות במחלות במסגרת העבודה. שם דובר על אישה אשר עבדה כאחות במקצועה במוסד גריאטרי. במהלך עבודתה של התובעת, אירעו מקרים בהם נדקרה ממחטים, מזרקים או כלים חדים בעת מתן טיפול, בין אם חדשים ובין אם ישנים. בשלב מסוים, החלה הרגשתה הכללית של התובעת להתדרדר וכן נפגעה יכולתה לתפקד בבית ובעבודה. בהתאם לכך, נבדקה התובעת, ונמצא, כי נדבקה במחלת הפטיטיס C. ביהמ״ש מצא, כי המוסד בו עבדה התובעת לא נקט במלוא אמצעי הזהירות כדי למנוע הידבקות בזיהומים או במחלות מדבקות של העובדים. בהתאם לכך, פסק בית המשפט לתובעת בסופו של דבר סכום סופי של 3,265,109 ₪, מתוכם 700,000 ₪ בעבור כאב וסבל.

תביעה מול ביטוח לאומי כפגיעה בעבודה

חשוב לזכור שכאשר מדובר במחלה שעובד נדבק בה בעקבות עבודתו, הרי שמדובר בתאונת עבודה לכל דבר. במקרה שכזה יכול הנפגע להגיש גם תביעה במסגרת ביטוח לאומי על מנת שיכיר בו כנפגע בעבודה וישלם לו את הפיצוי המתאים בהתאם לשיעור הנכות שתיקבע לו ע״י ועדה רפואית.

הייצוג המשפטי של משרדנו במקרים של תאונת עבודה

משרד עורכי דין בכר עוסק שנים רבות בייצוג נפגעי תאונות עבודה למיניהם, לרבות נפגעי הידבקות במחלות במסגרת העבודה.
הניסיון והידע הרב שצברו עורכי הדין במשרד, בזכות ניהול תיקי תאונות עבודה רבים, מעניק להם יתרון משמעותי בניהול תיקים אלו הן מול ביטוח לאומי והן מול הגורמים הרשלניים הרלוונטיים ומאפשר להם להעניק ללקוחות המשרד סיכוי גבוה להצליח בתביעותיהם לשם קבלת הפיצוי המקסימלי, תוך ניהול הסיכון והסיכוי במהלך הטיפול בתיק בצורה שקולה ואחראית.
נדבקתם במחלה במהלך עבודתכם?
לא הנחו אתכם כיצד לפעול במסגרת עבודתכם על מנת להימנע מהידבקות במחלה?
אם קיים בלבכם חשש ולו הקל שבקלים, שנפגעתם בעקבות הידבקות במחלה במסגרת העבודה, אנא צרו קשר עם משרדנו עוד היום על מנת לברר את סיכויי התביעה, וקבעו פגישת ייעוץ ראשונה ללא כל התחייבות מצדכם.
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.