חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פסק דין: התקף לב בעבודה – תאונת עבודה

פסק דין: התקף לב בעבודה – תאונת עבודה

בית הדין לעבודה קבע – אוטם שריר הלב שבעקבותיו נפטר העובד הינו תאונת עבודה

כך הצלחנו לשכנע את בית הדין לעבודה להכיר באירוע לב כתאונת עבודה

מנהל פרויקטים שהינו עובד בכיר בחברת חשמל, מונה כאחראי על ביצוע והתנהלות פרויקט חדש, ייחודי וראשון מסוגו בארץ להובלת גז.
על פי עדויות הגורמים הרלוונטיים, במהלך העבודה על הפרויקט עלו בעיות רבות בניהולו, בעקבות לוח זמנים קצר ובלתי הגיוני שהוכתב לסיום הפרויקט, חוסר בכוח אדם וידע מעשי בביצוע פרויקט מסוג זה, שביתות של עובדי החברה וכד', ועקב בעיות אלו נוצר חשש כבד של אי עמידה בזמנים שהוקצבו לסיום הפרויקט.
האחריות לכישלון הפרויקט הוטלה על גבו של מנהל הפרויקט הבכיר הנ"ל, אשר למרות שעשה מעל ומעבר ליכולתו, חשש שלא יצליח לעמוד בדרישות מעבידתו.
באחד הלילות, לאחר שהגיע לביתו בתום משמרתו, קיבל מנהל הפרויקט שיחת טלפון מסגנו. השיחה התנהלה במזג סוער במיוחד תוך הרמת קול וצעקות מצד שני הצדדים, מתח ועצבנות, אשר לא היו חלק מצורת התנהגותו השקטה והרגועה של מנהל הפרויקט ביומיום. לאחר שהבהיר מנהל הפרויקט לסגנו, מה בדיוק עליו להשלים במהלך משמרת הלילה עליה היה אחראי הסגן, סיים מנהל הפרויקט את השיחה תוך התרגשות רבה ומתח חריג ביותר.
למחרת, הגיע מנהל הפרויקט לעבודה בשעה הרגילה בבוקר, אולם כמה דקות לאחר שהחתים את כרטיס העובד שלו, התמוטט ואיבד את הכרתו. צוות רפואי אשר הובהל למקום ניסה לבצע במנהל הפרויקט החייאה אך ללא הצלחה. בניתוח שבוצע לאחר המוות נקבע כי הסיבה למותו של מנהל הפרויקט הייתה אוטם חריף של שריר הלב.

ביטוח לאומי דחה את התביעה

המוסד לביטוח לאומי דחה את תביעת אלמנתו של העובד, להכיר בה כתלויה במסגרת ענף נפגעי עבודה, בטענה שאוטם שריר הלב ומותו של מנהל הפרויקט לא נגרם כתוצאה מתאונת עבודה כמשמעותה בחוק.

התביעה לבית הדין לעבודה

על החלטת המוסד לביטוח לאומי הוגשה באמצעות עורך דין תומר בכר ממשרד עורכי דין – בכר, ערעור לבית הדין האזורי לעבודה, ובו נטען כי הסיבה למותו של מנהל הפרויקט הייתה הלחץ העצום אשר ממנו סבל במסגרת עבודתו על הפרויקט החדש ובמיוחד שיחת הטלפון החריגה אותה ניהל מנהל הפרויקט ערב לפני מותו עם סגנו.
לאחר ניהול הליך הוכחות מלא שארך כשנתיים, חקירת העדים הרלוונטיים והגשת חוות דעת רפואיות, פסק בית הדין לעבודה, כי הוכח קיומו של אירוע חריג בעבודה ולפיכך הורה על מינויו של רופא מומחה מטעמו, לצורך מתן חוות דעת רפואית בשאלת הקשר הסיבתי בין אותו אירוע חריג בעבודה, המהווה למעשה תאונת עבודה, ובין אירוע הלב או התקף הלב שגרם למותו של המנוח.
המומחה הרפואי אשר מונה מטעם בית הדין, קבע בחוות דעתו באופן חד משמעי, כי אכן קיים קשר ברור בין אותו אירוע חריג בעבודה ובין מותו של המנוח בעקבות אוטם שריר הלב. לפיכך, לאור קביעה זו של המומחה הרפואי, חזר בו המוסד לביטוח לאומי מהחלטתו לדחות את התביעה, והודיע לבית הדין לעבודה כי הוא מקבל את התביעה להכרה באלמנתו של המנוח כתלויה. בעקבות ההודעה נתן בית הדין לעבודה פסק דין לפיו הוכר אותו אירוע לב או התקף לב או אוטם שריר הלב כתאונת עבודה כגורם למותו של המנוח.

חשיבות הייצוג משפטי של משרדנו בתיקי תאונות עבודה

מקרה זה רק ממחיש עוד יותר את המצב העגום הקיים כיום, בו תביעות רבות מאד נדחות על ידי פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי באופן בלתי מקצועי, ונראה שהסיבה העיקרית לכך הינה הידיעה שרבים מן התובעים ובני משפחותיהם לא יטרחו כלל להגיש ערעור על ההחלטה לדחות את תביעתם אם בשל אי ידיעתם את החוק וזכויותיהם או בשל כך שהפרוטה אינה מצויה בכיסם והם אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם עבור קבלת ייצוג משפטי הולם של עורך דין העוסק ומתמחה בתחום ספציפי זה.
לאור המצב הנ"ל, אלפים רבים של תביעות מוצדקות, אשר אילו היו מנוהלות מתחילתן על ידי עורך דין מתאים, אמורות היו להתקבל על ידי המוסד לביטוח לאומי, נדחות שלא לצורך, ובכך בעצם כספי הפיצויים שהיו אמורים להיות משולמים לנפגעים ולבני משפחותיהם, נותרים בקופת המוסד לביטוח לאומי.
אי לכך, חשוב לזכור ולהזכיר לכך מי שהדבר נוגע לו, כי בדרך כלל שכר טרחת עורך דין העוסק בתחום זה נגבה באחוזים מהסכומים שנפסקים לתובע בסיום הטיפול בתיק, אם וכאשר מצליחים בתביעה. מצב זה מאפשר ליותר ויותר נפגעים לקבל ייצוג משפטי הולם, מעורכי דין הבקיאים בחוק ספציפי זה, ולמעשה מגדיל בצורה משמעותית את הסיכויים של הנפגעים לזכות בכספי הפיצויים הממתינים להם בקופת המוסד לביטוח לאומי.
אם גם לך נגרם אירוע לב, אוטם שריר הלב, התקף לב וכד' במסגרת עבודתך, צור קשר עוד היום עם משרדנו על מנת לברר את זכויותיך לקבלת פיצויים
 
עורכי דין מייעצים ללא כל התחייבות מצדך !
נושאים נוספים הקשורים לתאונות עבודה:

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.