חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הגשתי ערעור והועדה הרפואית לעררים רוצה להוריד לי את הנכות במקום להעלות אותה. מה עושים?

מה עושים כאשר לאחר הגשת ערעור על החלטת הועדה הרפואית בדרג הראשון, הועדה הרפואית לעררים מחליטה שלא רק שהיא לא מקבלת את הערעור ומעלה את הנכות, אלא היא שוקלת להוריד את הנכות שנקבעה הועדה הראשונה?

 

סמכות הועדה

כאשר מגישים את הערעור לא תמיד מערערים על כל הקביעה של הועדה מהדרג הראשון אלא רק על הקביעה הבעייתית. הועדה יכולה לבדוק את כל הנושאים שלא ערערו עליהם, היא רשאית לקבוע כל נכות שהיא רוצה, להעלות או להוריד את הנכות.

מה קורה כשהועדה מחליטה להוריד את הנכות?

במצב כזה יש לנבדק זכות לקבל התראה מהועדה שאומרת לו כי הועדה בדקה והגיעה למסקנה כי הנכות שניתנה בדרג הראשון גבוהה ממה שמגיע לך באמת ולכן היא לא מקבלת את הערעור והיא שוקלת להוריד את גובה הנכות. אתה יכול לנסות ולשכנע את הועדה שבכל זאת מגיע לך נכות אחרת או שאתה יכול למשוך ובעצם לבטל את הערעור ובמקרה זה הועדה לא תמשיך את הדיון בתיק וכאילו לא היה ערעור. במקרה זה ההחלטה הראשונה היא זו שתישאר על קנה.

מה אני עושה אם לא קיבלתי התראה?

במקרה זה ניתן לערער לבית הדין לעבודה ולטעון כי הועדה לא מילאה אחר חובתה להתריע ולהזהיר בפני מצב שכזה. בית הדין יחזיר את התיק לועדה וידרוש ממנה להתריע בפני הכוונה להוריד את הנכות וכך התובע יוכל למשוך את התביעה.

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.