חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהו הליך גישור בתיקים נזיקין, ביטוח ורשלנות רפואית

הגשתם תביעת רשלנות רפואית, נזיקין או ביטוח, והוצע לכם לפנות להליך גישור. מה זה אומר? מהו הליך גישור? איך הוא מתקיים? מה היתרונות שלו? עורך דין תומר בכר, שהינו גם מגשר בעצמו, מפרט לכם על נושא זה.

תהליך הגישור הוא תהליך וולנטרי המתקיים במקביל להליך המשפטי.

מי הוא המגשר?

המגשר הוא עו"ד שהוא בד"כ מתחום המשפט שעליו מדובר בתביעה למשל ברשלנות רפואית או נזיקין. שני הצדדים מגיעים למגשר שמוסכם ע"י שני הצדדים. בשלב הראשון כולם נמצאים יחדיו ומציגים בפני המגשר את טענות שני הצדדים ואת המסמכים שהם רוצים שהמגשר יראה. לאחר מכן המגשר יושב עם כל אחד מהצדדים בנפרד. בשלב הזה אפשר להציג מסמכים וראיות שהוא שמר לעצמו לפני כן. לאחר מכן המגשר מזמין חזרה את שני הצדדים והוא מנסה לגשר בין הצדדים. בסוף ההליך הוא מציע את הצעתו לשני הצדדים.

פשרה

אם שני הצדדים רואים כי כדאי להסכים לפשרה הם מודיעים זאת למגשר ונחתם הסכם פשרה ע"י שני הצדדים המוגש לאישורו של בית המשפט. אם מי מהצדדים החליט שהוא לא מקבל את הצעת המגשר אז מסתיים הליך הגישור וחוזרים להליך בית המשפט. כל מה שנידון בפני המגשר חסוי מבית המשפט. אין להעלות דבר מתהליך הגישור בבית המשפט.

כ-80% מהתיקים בתחום הנזיקין מסתיימים בפשרה. מתוכם כ-20% מגיעים לגישור ומסתיימים שם.

היתרון העיקרי של הליך זה שהוא חוסך הרבה זמן וכסף לשני הצדדים.

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.