חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה זה בדיוק "ניכוי תגמולי המל"ל"

ניכוי תגמולי המל"ל (המוסד לביטוח לאומי)

ניכוי תגמולי המל"ל הינו נושא שעולה כמעט מידי תיק בכל תיק שבו יש לנו נפגע בתאונת עבודה.
מהו ניכוי תגמולי המל"ל? מה זה מל"ל בכלל? ולמה צריך לנכות ?מהו ניכוי תגמולי המל"ל? מתי הוא קורה? למה הוא קורה ומהו בכלל? כל התשובות בסרטון ומאמר חשוב זה.

 

מה זה מלל מל"ל?

מל"ל זה ראשי תיבות של המוסד לביטוח לאומי. כל מי שנפגע בתאונת עבודה רשאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, על מנת שהמוסד הזה יפצה אותו על הנזקים שנגרמו לו.

תהליך הפיצוי הוא תהליך ארוך ומייגע הוא לא מגיע כמובן בקלות. מדובר במלחמה לא פשוטה שלעיתים לוקחת חודשים ושנים, אבל זו זכות של כל נפגע בעבודה לגשת ולהגיש תביעה לביטוח לאומי, על מנת לקבל את הפיצוי שמגיע לו.

ביטוח לאומי יכול לפצות במקרים של ימי מחלה במקרים של נכות זמנית ובמקרים של נכות שנקבעת לצמיתות. כל הפיצוי הזה שמשולם לאחר תאונת עבודה הוא בעצם תגמולי הביטוח הלאומי.

מתי עושים ניכוי של תגמולי מל"ל?

ובכן, מי שנפגע בתאונת עבודה, כתוצאה מרשלנות של גורם אחר, יכול להגיש תביעה גם כנגד המזיק. במקרים רבים, המזיק הוא המעסיק או גורם אחר כלשהו מטעם המעסיק (עובד אחר), או מטעם צד ג' כלשהו.

ישנם גם במקרים נוספים, כאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא במסגרת עבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה, במקרים כאלה יש לנפגע גם תביעת נזיקין כנגד חברת הביטוח של הרכב, כי הרי מדובר בתאונת דרכים לכל דבר. זה נכון שהיא גם תאונת עבודה אבל היא גם תאונת דרכים לכל דבר ומנהלים אותה כתאונת דרכים לכל דבר במסגרת בית המשפט האזרחי.

איך מחשבים ניכוי תגמולי מל"ל?

העניין הוא כזה, כאשר אדם מגיע לבית המשפט במסגרת תביעת נזיקין, הוא נדרש להוכיח את מלוא נזקיו. כל הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מאותה תאונה.

בואו נניח שמלא הנזקים שנגרמו לאדם כתוצאה מהתאונה הם 1,000,000 ₪. כדי לעשות את זה עגול ויפה בחרתי סכום עגול ויפה.

עכשיו נשאלת השאלה, אוקיי הצלחנו להוכיח שיש נזק של 1,000,000 ₪, אבל חלק מהנזק הזה כבר שולם לתובע על ידי ביטוח לאומי, בתביעה שהוא הגיש לביטוח לאומי (כנפגע תאונת תעבודה) עוד לפני שהוא הגיע לבית המשפט.

מהו אותו חלק? בואו נניח שהחלק הזה הוא 700,000 ₪, כדי שיהיה לנו קל לחשב.

כאשר אנחנו מגיעים לבית המשפט ומוכיחים שלאדם נגרם נזק של 1,000,000 ₪, בא השופט ואומר לנו אוקיי, כמה כסף קיבל התובע מביטוח לאומי? 700,000 ₪, מצוין, זה אומר שנשאר פה נזק של 300,000 ₪ שעדיין צריך לפצות את הנפגע, כדי שסך הכל נגיע ל-1,000,000 ₪ שזה מלוא הנזקים שנגרמו לו.

כלומר, אם הנפגע קיבל 700,000 ₪ מביטוח מגיע לו עוד 300,000 ₪ במסגרת התביעה מול חברת הביטוח או מול המזיק.

במילים אחרות, כאשר אנחנו מדברים על ניכוי תגמולי המל"ל, בעצם מה שעושים זה לוקחים את כל ה-1,000,000 ₪ שהם הנזק שנגרם לנפגע, ומנכים ממנו, מקזזים ממנו, מורידים ממנו, את כל התגמולים שהוא כבר קיבל ויקבל אולי כל חייו מהמוסד לביטוח לאומי, בדוגמה שלנו זה 700,000 ₪.

לכן נשאר בעצם לפצות את הנפגע בעוד 300,000 ₪, שהוא לא מקבל מביטוח לאומי והוא יקבל מהמזיק. בצורה זו סה"כ הפיצוי שלו יעמוד על 1,000,000 ₪, בדיוק גובה הפיצוי שהוא הוכיח בבית המשפט.

למה נערך ניכוי תגמולי מל"ל?

ובכן לפי החוק במדינת ישראל אי אפשר לקבל פיצוי כפול ולכן, אי אפשר לקבל על אותו נזק פיצוי משני גורמים שונים.

תמיד כאשר יש יותר מגורם אחד, הנזק יתחלק בין הגורמים השונים ולכן עושים את החלוקה הזו בין מה שהתקבל כבר מביטוח לאומי ואולי יתקבל גם בעתיד, לבין מה שאמור להתקבל מאותו גורם שגרם לתאונה.

מה הכוונה "התביעה נבלעת בתגמולי המל"ל?

בעניין הזה צריך לשים לב לדבר מאוד מאוד חשוב, יכול להיות בהחלט מצב שבו כל מה שהתקבל מביטוח לאומי, כבר מכסה את מלוא הנזק, זאת אומרת למשל אם ניקח את הדוגמה שעליה דיברנו קודם, נגיד שיש נזק של 1,000,000 ₪ ועושים חשבון ומסתבר שמביטוח לאומי, התגמולים שמשולמים וישולמו אולי לתובע בעתיד ולכל חייו, אם הוא מקבל קצבת נכות למשל, יעמדו על 1,200,000 ₪, כי זה החישוב שבסופו של דבר יוצא אחרי כל התקופה הארוכה של כל החיים.

אז אם נגרם לנפגע נזק של 1,000,000 ₪ סך הכל, ומביטוח לאומי הוא כבר מקבל 1,200,000 ₪, אז הוא לכאורה מקבל 200,000 ₪ יותר ממה שמגיע לו.

לכן במקרה כזה, מה שקורה לתביעה בבית המשפט זה שהתביעה "נבלעת בתגמולי המוסד לביטוח הלאומי". במצב כזה בעצם, הנפגע לא יהיה זכאי לקבל שום דבר במסגרת התביעה האזרחית שהגיש.

בתביעת הביטוח אנחנו לא אמורים להגיע למצב כזה. אנחנו אמורים לזהות את העניין הזה עוד לפני הגשת התביעה ובמקרים כאלה בכלל לא להגיש תביעה לבית המשפט. להימנע מזה. אבל יש מקרים שבהם לא ניתן לזהות את זה בשלב מוקדם ולכן מגישים תביעה בכל זאת.

נפגעתם בעקבות תאונת עבודה?

צרו קשר עוד היום עם משרדנו וקבלו יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות!

 

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.