חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תביעות לפיצוי נפגעי חיסון קורונה

פיצוי נפגעי חיסון קורונה

(מאמר מיום 16/11/2020)

אנחנו נמצאים עדיין בתקופת הקורונה, תקופת משבר הקורונה וכבר מתחילים לשמוע על תביעות לפיצוי נפגעי חיסון קורונה.

לאחרונה אנחנו שומעים שמדינת ישראל סגרה הסכמים, חתמה על חוזים עם חברות תרופות, שהצליחו בניסויים שלהם ובעצם הצליחו להביא לכך שיהיה חיסון נגד קורונה, נגד נגיף הקורונה.

מה כתוב בהסכמים של חיסון הקורונה?

הפיתוח של החיסון נמצא לדבריהם בשלבים מאוד מתקדמים ולכן הן יכולות להרשות לעצמן להתחיל לחתום על הסכמים עם מדינות שונות ברחבי העולם. אבל מה ההסכם הזה אומר? האם לפי ההסכם הזה אנחנו בטוחים? אנחנו יכולים לקחת בשקט את החיסון? ומה יקרה עם החיסון אולי לא טוב? אולי יגרום לנזקים אולי יהיו כל מיני תופעות לוואי, מי יפצה את כל נפגעי חיסון הקורונה?

על הנושא הזה וכל מה שקשור אליו אני אדבר במאמר הזה, אבל לפני זה, למי שלא מכיר אותי, אני עורך דין תומר בכר. אני עוסק מזה כ-20 שנה בייצוג נפגעי תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית וכל סוגי התביעות למעשה בגין פיצויים בגין נזקי גוף.

מה רמת האפקטיביות של חיסון קורונה?

ולענייננו, ובכן המצב הוא כזה, יש בעולם ובארץ קורונה. יש נגיף קורונה ולפי הדיווחים האחרונים יש לפחות שתי חברות שהצליחו בניסויים שלהן לייצר חיסון נגד קורונה. עדיין לא יודעים מה רמת האפקטיביות שלו. לפי הפרסומים של החברות האלה, רמת האפקטיביות של החיסון מאוד גבוהה. מדברים על מעל 90%.

מה כלל תהליך אישור חיסון הקורונה?

הכל טוב ויפה אבל ברור לכולם שהחברות האלה לא עברו את כל התהליך הרגיל שעוברות חברות שמוציאות חיסונים לשוק מבחינת ניסויים.

ניסויים בבני אדם זה תהליך שלפעמים לוקח שנים ופה, מה לעשות, לעולם אין זמן לחכות וכל התהליך הזה היה תהליך מאוד מואץ ובסופו של דבר, החברות האלה טוענות היום שיש להן את כל האישורים ואת כל היכולת לייצר את החיסון הזה נגד קורונה.

אבל מה קורה בתכלס, כשאנחנו, הציבור הרחב, נגיע לקבל את החיסון הזה וחלילה וחס יסתבר אחרי קבלת החיסון שהוא אולי לא כל כך בסדר, אולי הוא כן גורם לאיזה שהם נזקים שיתפתחו בעתיד אולי אפילו יגרום לנזקים קשים.

עם מי נוכל לדבר?
האם נוכל ונצטרך לתבוע את אותן חברות גדולות שייצרו אותו?
האם נצטרך לתבוע מישהו אחר?

פיצוי נפגעי חיסון קורונה – את מי אפשר לתבוע לאחר פגיעה?

ובכן לפי מה שמפורסם בימים האחרונים, מתוך ההסכמים שחתמה מדינת ישראל עם אותן חברות, מסתבר שהחברות הסירו מעצמן לחלוטין את האחריות לפגיעות חלילה וחס שנגרמות כתוצאה משימוש בחיסון. כלומר, זה אומר שנפגעי חיסון קורונה לא יוכלו ככל הנראה לתבוע ישירות את החברות שייצרו אותו, גם אם מדובר בפגם בחיסון עצמו. חשוב לדעת את זה! נפגעי חיסון קורונה ככל הנראה יצטרכו להתמודד עם תביעה כנגד מדינת ישראל, במסגרת מה שנקרא חוק ביטוח נפגעי חיסון.

מה אומר חוק נפגעי חיסון?

החוק הזה בא ואומר שמי שנפגע כתוצאה מצריכה של חיסון אשר ניתן בחסות המדינה, יכול לתבוע במסגרת החוק הזה את הפיצוי שמגיע לו. הליך התביעה במסגרת החוק הזה, לא ניכנס אליו עכשיו, כי זה לא הזמן לפרט את כל ההליך, אבל בקצרה אני אגיד מדובר בהליך די מסורבל, שכולל אישור של ועדה מיוחדת, המורכבת משופט ועוד שני רופאים, שאמורים גם לאשר את הקשר הסיבתי בין הנזק ובין החיסון, וגם לקבוע את גובה הנכות. רק אחרי שכל הנושאים אלה נקבעים על ידי הוועדה, מתקבל בעצם האישור של הביטוח שמבטח את המדינה במקרים כאלה.

בקיצור זו לא תביעה רגילה ואני לא כל כך בטוח שיהיה כל כך קל לקבל פיצוי במסגרת החוק הזה וצריך לדעת את זה. אני לא בא פה להביע דעה האם כדאי להתחסן או לא כדאי להתחסן, כל אחד יעשה את השיקולים שלו ויפעל לפי ראות עיניו, אבל כדאי לדעת בכל מקרה שאם חלילה קורה משהו, חברות החיסונים הסירו מעליהן לחלוטין, לפחות כך פורסם, את האחריות מנזק שיכול להיגרם כתוצאה מקבלת החיסון ולכן אם חלילה יקרה כזה נזק, מי שיינזק יצטרך למצוא פיצוי כנראה במסגרת חוק ביטוח נפגעי חיסון.

מה קורה אם החיסון פגע בי?

מי שחושב שהוא שנפגע בעקבות חיסון הקורונה, מוזמן לפנות למשרדנו על מנת לבחון לפחות 2 תביעות אפשריות. האחת, כאמור, במסגרת החוק לפיצוי נפגעי חיסון והשנייה, במסגרת המוסד לביטוח לאומי ו/או חברות הביטוח (במקרה וקיים לאותו אדם כיסוי ביטוחי במסגרת ביטוח פרטי כלשהו).

אנו נבדחן את כל אפשרויות התביעה, נבנה את התיק בצורה האופטימלית מבחינת תיעוד רפואי, חוות דעת רפואיות וכו' ונתחיל בטיפול וייצוג מול כל הגורמים הרלוונטיים.

על התהליך

נפגעת בעקבות חיסון קורונה? צור קשר עוד היום עם משרדנו על מנת לבדוק את אפשרויות התביעה המונחות בפניך.

קבל פגישת יעוץ ראשונה ללא כל התחייבות!

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.