חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אירוע מוחי תאונת עבודה

אירוע מוחי – תאונת עבודה

פניות רבות מגיעות למשרדנו מאנשים או קרובי משפחה שלהם, אשר עברו אירוע מוחי בעבודה או בהקשר לעבודה, ושואלים האם ניתן לראות במקרה שלהם אירוע מוחי תאונת עבודה. אז על מנת לעשות סדר בדברים ובכדי לנסות ולמנוע מנפגעי עבודה שכאלה לעשות טעויות שעלולות לעלות להם בדחיית תביעתם והפסד של עשרות ואף מאות אלפי שקלים (לעיתים אף מדובר במיליוני שקלים כאשר מדובר בנכות גבוהה או מוות), כתבנו מאמר מפורט בדיוק על הנושא הזה לנוחיותכם.

אירוע מוחי תאונת עבודה

הוכחת אירוע חריג בעבודה

על מנת להצליח להוכיח תביעה של אירוע מוחי כתאונת עבודה, יש צורך קודם להוכיח את קיומו של אירוע חריג בעבודה או בהקשר לעבודה.

ההגדרה של אירוע חריג הינה אירוע כלשהו בעל השפעה קיצונית נפשית או פיזית ואשר לא קורה בשגרת היומיום של העובד. למשל, אירוע שבו התפתח ויכוח משמעותי בין עובד לבין מעסיקו או עובד אחר, או אירוע אלימות כנגד העובד בהקשר לתפקידו הוכרו כאירוע חריג בעבודה בהקשר של העומס הנפשי שנגרם לעובד. אולם גם עומס פיזי חריג יכול להיחשב כאירוע חריג בעבודה. למשל, כאשר עובד מתבקש לעבוד במאמץ פיזי קיצוני בהשוואה במאמץ הפיזי הרגיל שבו הוא עובד בגרת עבודתו.

הוכחת קשר סיבתי בין האירוע החריג ובין האירוע המוחי

לאחר שהוכח קיומו של אירוע חריג בעבודה, יש צורך לעבור לשלב השני ולהוכיח שאותו אירוע חריג הוא הגורם לאירוע המוחי שנגרם לעובד.

מאחר ומדובר בשאלה רפואית, של קשר סיבתי בין אירוע חריג ואירוע מוחי, בעניין זה יש להציג חוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום הנוירולוגיה, אשר בה הוא קובע את קיומו של קשר סיבתי שכזה.

רק לאחר שהוכח קיומו של קשר סיבתי שכזה של אירוע מוחי תאונת עבודה, יוכר התובע כנפגע בעבודה במסגרת ביטוח לאומי ותביעתו תועבר לשלב הועדות הרפואית, על מנת שיקבעו את גובה הנכות ממנה הוא סובל. ככל שהנכות שתיקבע תהיה גבוהה יותר, כך הפיצוי שישולם לתובע יהיה גבוה יותר בהתאם.

קטע מפאנל שבו השתתף עו"ד תומר בכר בנושא אירוע מוחי תאונת עבודה

מקרה לדוגמא: בית הדין האזורי לעבודה הכיר באירוע מוחי שעבר מנהל אולם אירועים כתאונת עבודה.

להן דוגמא אחת מיני רבות, איך במסגרת התביעה, אשר הוגשה ע״י משרד עורכי דין בכר נגד ביטוח לאומי, הוכחנו כי קיים קשר סיבתי בין אירוע חריג, אשר התרחש במסגרת עבודתו של התובע ובין אירוע מוחי, אותו עבר התובע.

נסיבות המקרה לפיו הוכר אירוע מוחי כתאונת עבודה

בתחילה, הוגשה התביעה לביטוח לאומי, אולם זה החליט לדחות את התביעה בטענה שאין קשר סיבתי בין עבודתו של התובע ובין האירוע המוחי אשר עבר.

עם קבלת הודעת דחיית התביעה הוגשה תביעה מתאימה לבית הדין לעבודה, בדרישה להכיר באירוע המוחי כתאונת עבודה. במסגרת התביעה הוכחנו שאכן העובד עבר אירוע חריג בעבודה אשר גרם לו לעומס נפשי קיצוני כאשר נכנס לוויכוח סוער עם אחד מלקוחותיו.

בשלב הבא, מינה בית הדין לעבודה רופא מומחה מטעמו בתחום הנוירולוגיה לצורך קביעת קיומו של קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג ובין האירוע המוחי. הרופא המומחה בדק את המסמכים הרפואיים של התובע (כפי שהוגשו על ידי משרדנו), וקבע בחוות דעתו הרפואית כי אכן קיים קשר סיבתי והאירוע המוחי נגרם לתובע בעקבות אירוע חריג שהתרחש בעבודתו ואשר גרם לתובע לכעס ולחץ נפשי גדול במיוחד.

ביטוח לאומי מקבל את התביעה ומכיר באירוע מוחי כתאונת עבודה

עם קבלת חוות דעתו של המומחה הרפואי הנ״ל, הודיע ביטוח לאומי כי הוא חוזר בו מדחיית התביעה ולמעשה מכיר בתובע כנפגע בעבודה. בית הדין לעבודה קיבל את הודעת ביטוח לאומי וקבע בפסק דין כי האירוע המוחי אשר עבר התובע הינו פגיעה בעבודה.

פיצוי נפגעי אירוע מוחי תאונת עבודה

עובד אשר נפגע בעקבות אירוע מוחי בעבודה זכאי לקבלת פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי. גובה הפיצוי תלוי ב-2 גורמים עיקריים.

1. גובה השכר ב-3 החודשים שקדמו לאירוע המוחי.

2. גובה הנכות שתיקבע לנפגע ע"י הועדה הרפואית במסגרת ביטוח לאומי.

אם הנכות שתיקבע לנפגע תהיה בשיעור של 20% לצמיתות ומעלה, יהיה הנפגע זכאי לקבל קצבת נכות חודשית לכל החיים אשר יכולה להסתכם במאות אלפי שקלים ולעיתים אף במיליוני שקלים. לעומת זאת, אם תיקבע לנפגע נכות בשיעור של 9% ועד 19% לצמיתות, ישולם לו מענק חד פעמים בלבד.מי שתיקבע לו נכות בשיעור הנמוך מ-9% לצמיתות, לא יקבל פיצוי בכלל.

לרוב תביעות להכרה באירוע מוחי כתאונת עבודה ידחו על ידי ביטוח לאומי

ישנם מקרים רבים שבהם אירוע מוחי נגרם לעובד בעקבות אירוע חריג שהתרחש בעבודתו. אולם, למרבה הצער, מניסיונינו, ברוב המקרים דוחה ביטוח לאומי את התביעות המוגשות על ידי עובדים שנפגעו בעקבות אירוע מוחי בעבודה, מסיבות שונות ומשונות.

המשמעות של דחיית התביעה להכרה באירוע כתאונת עבודה, על ידי ביטוח לאומי, הינה שהנפגע יאלץ לנהל הליך ארוך ומסובך במסגרת ערעור בבית הדין לעבודה.

סיכויי ההצלחה בתביעות להכרה באירוע מוחי כתאונת עבודה נמוכים מאד ללא ייצוג של עורך דין מומחה בתחום

נפגעי תאונות עבודה בכלל וכאלה שנפגעו בעקבות אירוע מוחי בפרט, אשר ינסו להגיש את התביעה לביטוח לאומי בכוחות עצמם וללא קבלת ייצוג משפטי, יבינו במהרה שסיכוייהם להצליח לנהל את התביעה בצורה זו נמוכים מאד. מול הנפגעים יעמוד המוסד לביטוח לאומי. מערכת משומנת ומנוסה בניהול תיקים מסוג זה.

הניסון הרב של משרדנו בייצוג נפגעי תאונות עבודה

משרד עורכי דין תומר בכר מתמחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה, הן מול ביטוח לאומי והן מול חברת הביטוח של המעביד. מאחורי עורכי הדין במשרד, אלפי הצלחות של ניהול תיקי תאונות עבודה וכן הצלחות רבות בניהול תיקי אירוע מוחי בעבודה.

אם גם אתה או יקיריך, נפגעתם בעקבות אירוע מוחי בעבודה, צור קשר עם משרד עורכי דין בכר עוד היום על מנת לברר את זכויותיך לקבלת פיצוי במסגרת ביטוח לאומי וחברת הביטוח.

ייעוץ ראשוני לנפגעי אירוע מוחי ניתן על ידי משרד עורכי דין בכר לא כל התחייבות מצד הנפגע.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך בנושא אירוע מוחי וזכויותיהם של נפגעי עבודה:

נכות בעקבות אירוע מוחי – ועדה רפואית במסגרת ביטוח לאומי, קבעה לנפגע בעבודה אשר סבל מאירוע מוחי 100% נכות לצמיתות.
החמרת מצב ביטוח לאומי – מאמר המפרט כל מה שרצית לדעת על ההליך של החמרת מצב בעקבות פגיעה בעבודה (תאונת עבודה או מחלת מקצוע).
נכות כללית – נפגעי אירוע מוחי לעיתים זכאים לקבל קצבת נכות כללית, במקרים בהם לא מתקבלת תביעתם כנפגעי עבודה. קראו עוד פרטים אודות הליך זה.
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.