חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תומר בכר – עורך דין תאונות דרכים שישיג עבורך יותר!

כדי שנפגע בתאונת דרכים יוכל למצות את כל הזכויות שמגיעות לו, חשוב להתנהל נכון מבחינה משפטית כבר מרגע התאונה.

הידע והניסיון שצברתי בתור עורך דין תאונות דרכים יסייע לנפגע לקבל את הפיצוי המרבי מחברת הביטוח. אני אכוון את הנפגע לבצע את התהליך כנדרש – ובין היתר: לאסוף נתונים מזירת התאונה, להתפנות לבית החולים ולתעד כל טיפול והליך רפואי.

כעורך דין לתאונות דרכים אני תמיד לוקח על עצמי לסייע לנפגע בהדרכה לגבי המשך ההתנהלות מול כל הגורמים הרלוונטיים, בניהול התביעה מול חברת הביטוח ועשיית כל הפעולות שיובילו למניעת התחמקויות הגופים השנים מלקיחת אחריות.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

הגדרת תאונת דרכים על פי חוק

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מוכר גם בשם "חוק הפלת"ד") קובע מהי תאונת דרכים:

"מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה".

בצד ההגדרה הבסיסית, החוק מתאר שורה של מצבים אותם יש לראות, כתאונת דרכים אפילו שאינם נופלים בגדר ההגדרה הבסיסית מחד ומאידך, שורה של מצבים בהם אין להכיר באירוע כתאונת דרכים אפילו שהם לכאורה עונים על ההגדרה הקבועה בחוק.

מצבי ריבוי-התרחשויות שיראו אותם גם כן כתאונת דרכים:

  1. מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על ידי גורם שמחוץ לרכב.
  2. מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו.
  3. מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המכני של הרכב.

מקרה פרטני שלא יראו אותו כתאונת דרכים:

מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם.

עורך דין תאונות דרכים תומר בכר: "חשוב שתדעו מהו היקף הפיצוי שאתם זכאים לו כנפגעי תאונות דרכים"

כדי לחשב את סכום הפיצויים המגיע לנפגע בתאונת דרכים, יש לבחון מספר פרמטרים המוגדרים כ"ראשי נזק":

  1. דרגת נכות – הבסיס לגובה הפיצוי שבית המשפט יפסוק, יהיה אחוזי הנכות הרפואית שנקבעו לתובע עלי ידי המומחה המוסכם מטעם בית המשפט.
  2. גיל הנפגע – כאשר הנפגע היה ביום התאונה בגיל 30 ומעלה, מפחיתים מסכום הפיצויים הנ"ל אחוז ששיעורו מספר השנים בהן הנפגע מבוגר מגיל 30.
  3. כושר ההשתכרות – החוק מגביל את זכותו של הנפגע לפיצוי על אבדן הכנסה לסכום שאינו עולה על שילוש השכר המוצע במשק.
  4. כאב וסבל – ראש נזק זה נקבע על ידי חישוב מתמטי המבוסס על גובה אחוזי הנכות, ללא קשר לכאב ולסבל האמיתיים שנגמרו לנפגע.

קיימים רכיבי פיצוי נוספים כמו עזרת הזולת, ניידות, הוצאות רפואיות, פגיעה בפנסיה, אבדן שירותי בעל/אישה, אבדן שירותי אב/אם ועוד.

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים?

האחריות בתאונות דרכים מגובה בביטוח שמוצע על ידי חברות הביטוח המתחרות ביניהן בשוק הביטוח (ביטוח חובה) וביטוח סטטוטורי.

ביטוח חובה – על הפוליסה לבטח את בעל הרכב הנוהג בו וכל אדם הנוהג בהיתר ממנו – מפני נזק גוף שנגרם להם, לשאר הנוסעים ברכב או לכל אדם אחר בו הם פגעו בתאונות דרכים.

הביטוח הסטטוטורי – פועל מכוח הקרן לנפגעי תאונות דרכים, הידועה בשם "קרנית". תפקידה של הקרן הוא לפצות נפגע הזכאי לפיצויים לפי חוק ואין בידו את האפשרות לתבוע פיצויים מחברת הביטוח שלו מסיבות שונות כמו תאונת פגע וברח או שהתאונה הייתה באזור שטחי האחריות הפלסטינית.

  • במידה ומדובר בתאונה עצמית של הנהג ולרכב יש ביטוח, הנהג יתבע את חברת הביטוח שלו.
  • אם ארעה תאונת דרכים מעורבת, כל אחד מהנהגים המעורבים תובע את חברת הביטוח שלו.
  • מי שנסע ברכב בעת שארעה תאונת דרכים (ולא היה הנהג) זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הנהג /בעל הרכב שבו נסע.
  • מי שנפגע כהולך רגל, זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו.
  • במקרים חריגים הנפגע יוכל לתבוע את קרן "קרנית" – כך למשל, הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים ולרכב הפוגע אין ביטוח או במקרים של תאונת "פגע וברח".

מי אשם? האם יש משמעות לאשמה בתאונות דרכים

האחריות הקבועה בחוק היא אחריות מוחלטת. הכוונה היא שאין זה משנה אם היה או לא היה אשם מצד הנהג ואם היה או לא היה אשם תורם של אחרים בקרות התאונה.

במילים אחרות, נפגע תאונת דרכים יהיה זכאי למלוא הפיצוי על פי החוק, גם אם ההתנהגות שלו גרמה או תרמה לקרות התאונה.

המטרה בהסדר זה היא להבטיח לכל הנפגעים ולמשפחות ההרוגים פיצויים הולמים על נזק שנגרם להם, מבלי לבזבז זמן, כדי לאפשר קיצור הליכים וחיסכון בזמנם של בתי המשפט.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

התיישנות בתביעות תאונות דרכים

החוק קובע עבור נפגעי תאונות דרכים, ברירת מחדל של עד 7 שנים ממועד התאונה, להגשת תביעה לבית המשפט, נגד פוליסת ביטוח החובה של הרכב.

תשלום תכוף במקרה של תאונת דרכים

המחוקק ביקש לזרז את התשלום לנפגע מיד לאחר התאונה, עוד לפני שנסתיימו ההליכים המשפטיים.

לכן, נקבע בחוק, כי מי שחייב בפיצויים לפי החוק, עליו יהיה לשלם לנפגע או לתלויים בו הוצאות שהוציא לצורכי ריפויו ותשלומים חודשיים שיהיה בהם כדי לספק את צורכי ריפויו של הנפגע וסיעודו, ואת צורכי מחייתו ומחיית בני משפחתו, זאת – עד להחלטה הסופית בעניין הפיצויים.

מי שחייב בפיצויים, לפי חוק הפיצויים, חייב לשאת בתשלום התכוף תוך 60 ימים מקבלת דרישה בכתב מהנפגע; לא עשה כן, רשאי הנפגע להגיש לבית המשפט בקשה לתשלום תכוף, אף בנפרד מן התביעה העיקרית לפיצויים.

במקרה שבו מתברר בסופה של תביעה כי התובע לא היה זכאי לתשלומים התכופים שנפסקו לו, יהא הנתבע זכאי להחזר התשלום מהנפגע עצמו, חברת הביטוח או קרנית.

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

ייתכנו מקרים שבהם "תאונת דרכים" הינה גם "תאונת עבודה".

חוק הביטוח הלאומי קובע כי "תאונת עבודה" היא תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של אדם אצל מעבידו או מטעמו ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו.

על-מנת לבוא בכלל ההגדרה, צריכים להתקיים שני אלה: אירועהּ של תאונה וקשר סיבתי בין העבודה לתאונה.

אם כך, יש לנו שתי מערכות שעשויות להיות מופעלות במקביל או בזו אחר זו:

  1. מערכת תביעה אזרחית – אדם מגיש תביעת נזיקין כנגד המזיק – הנהג ו/או חברת הביטוח המבטחת.
  2. תביעה לביטוח הלאומי – שתכיר באירוע כתאונת עבודה ושתשלם לנפגע גמלאות לפי הביטוח הלאומי. אם הייתה קביעה של ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, אז הקביעה הזו מחייבת את בית המשפט והצדדים בתביעה לפי חוק הפלת"ד.

כשפועלים כדי למצות זכויות בגין תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, מן הראוי שעורך הדין המטפל יהיה בעל ניסיון וידע מוכח בתור עורך דין תאונות עבודה גם, ולא רק כעורך דין המייצג בתאונות דרכים.

נפגעתם בתאונת דרכים? אל תוותרו על הפיצוי המגיע לכם

נפגעי תאונות דרכים זכאים לקשת של זכויות ולפיצוי כספי הולם. אני יודע כמה קשה היא ההתמודדות עם הנזק הגופני והנפשי שנגרם לנפגעים בתאונות – וכעורך דין תאונות דרכים אני רואה בייצוג הנפגעים שליחות שמצדיקה את המאבק המשפטי וההתעקשות שכל נפגע ימצה את זכויותיו עד תום.

בשביל זה אני כאן, עבורכם,

עורך דין תאונות דרכים תומר בכר.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.