חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם נפגע תאונת דרכים זכאי לפיצוי גם מבלי שנקבעה נכות?

התשובה לשאלה "האם נפגע תאונת דרכים זכאי לפיצוי גם מבלי שנקבעה נכות?", גם אם תמוהה מעט, הינה חיובית.

המחוקק דאג להגן על נפגעי תאונות דרכים גם כאשר לא נקבעה להם נכות כלל (!) וזאת מן הטעם הפשוט לפיו, גם בהיעדר נכות רפואית מאובחנת, עדיין במקרים רבים נגרמים לנפגע נזקים והוא מוציא הוצאות לא מבוטלות אשר בגינם יש לפצותו.

אך הפיצוי לא מגיע מאליו. על מנת להיות זכאים לפיצוי יש לפעול מהרגע הראשון באופן מחושב ולמעשה "לבנות תיק בצורה נכונה" מלכתחילה – הווה אומר, יש לגשת מיד לקבלת טיפול רפואי, לאסוף ולתעד כל מסמך רפואי הקשור לתאונת הדרכים שאחרת, הפיצוי בהכרח יהיה נמוך יותר.

נזקי גוף מקימים זכאות לפיצוי גם ללא נכות 

חשוב לזכור כבר עתה, כי אחריות נהג לתאונת דרכים הינה אחריות מוחלטת, גם אם התאונה הייתה בשל רשלנות הנפגע (!) ומשכך, כל נפגע זכאי לפיצוי בשיעור כזה או אחר בגין נזקי גוף שנגרמו לו בשל תאונת דרכים.

כזכור, פיצוי לנפגע בגין תאונת דרכים מורכב מראשי נזק שרובם אינם תלויי נכות ונקבעים בכל מקרה לגופו, אך על מנת לקבל פיצוי מירבי בגין ראשי הנזק הללו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים בכדי שינחה את הנפגע כיצד לקבל את הפיצוי המקסימלי.

כיצד ייקבע הפיצוי ללא נכות?

כמו בכל תביעה לפיצויים לפי החוק לנפגעי תאונות דרכים, יוכל הנפגע לתבוע פיצוי בגין ראשי הנזק הבאים, גם כאשר לא נקבעה לו כל נכות :

  1. אובדן הכנסות לעבר.
  2. הוצאות רפואיות – בגין מכשור רפואי למשל.
  3. טיפולים רפואיים (מעבר לסל הבריאות).
  4. הוצאות נסיעות.
  5. עזרת צד ג'.
  6. כאב וסבל.

ראש נזק כאב וסבל – כאשר לא נותרה נכות 

ראשי הנזק שצוינו לעיל, ייתבעו בכל מקרה על ידי הנפגע אף אם לא נותרה לו כל נכות. אך מה לגבי ראש הנזק כאב וסבל  – שהרי הנוסחה לחישובו מתבססת על שיעור הנכות מלכתחילה.

במקרה כזה ואף אם לא נגרמה נכות לצמיתות, הרי שהנפגע יכול לסבול מנזקים ולהוציא הוצאות כספיות רבות ובשקלול הכל, יכול שייפסק לו פיצוי מופחת בגובה של עד 10% מסכום הפיצוי המקסימלי (כ-200,000 ₪). אילו גורמים יכולים להילקח בחשבון בקביעת כאב וסבל ללא נכות?

  1. חבלות כואבות.
  2. שברים
  3. קרעים בגידים
  4. אשפוז בבית חולים ושיקום.
  5. תקופת החלמה ארוכה.
  6. כאבים יומיומיים.
  7. נטילת משככי כאבים על בסיס קבוע.
  8. פגיעה בתפקוד היומיומי.
  9. פגיעה נפשית.
  10. פגיעה במעגל המשפחה והחברים בשל חוסר התפקוד.
  11. הזדקקות לעזרה בדרגות שונות באופן קבוע.

מדוע לא כדאי לזנוח תביעה ללא שיעור נכות?

רבים מהנפגעים נוטים לחשוב כי אם מדובר בפגיעה קלה / שטחית שלא נותרה נכות בגינה, אין טעם לגשת לרופא כלל ופשוט כדאי להעביר את התאונה לסדר היום.

בפועל, בכל מקרה של פגיעה בתאונת דרכים כדאי לקבל טיפול רפואי אם בקופת החולים ואם בבית החולים, לעשות את כל הבדיקות ולקבל את כל הטיפולים שניתנים ובנוסף, יש לשמור ולתעד את כל ההוצאות בגין התאונה (הוצאות רפואיות, נסיעות וכיו"ב).

זאת מן הטעם הפשוט, שסכום הפיצוי נקבע לפי הראיות באותו התיק – ככל שיש יותר מסמכים רפואיים והוכחות לנזקי הגוף (אף ללא נכות), יוכל סכום הפיצוי להיות גבוה יותר.

לכן, חשוב לזכור כי כל נפגע בתאונת דרכים יכול לקבל פיצוי בשיעור כזה או אחר אף ללא קיומה של נכות רפואית – אך גובה הפיצוי תלוי בניהול התיק מלכתחילה ולזאת יוכל לדאוג, כמובן, עורך דין תאונות דרכים מנוסה ומקצועי.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.