חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

למה צריך ייפוי כוח מתמשך?

אני בטוח שכולכם אוהבים להיות בשליטה על חייכם ורכושכם. אבל מה יקרה אם חלילה בשל מצב רפואי פתאומי, לא תוכלו יותר לנהל את חייכם, רכושכם וכספכם בעצמכם? מי יעשה זאת בשבילכם?

אם אתם רוצים לקבוע מי ינהל את ענייניכם הרפואיים ואת כספכם במצב שבו לא תוכלו יותר חלילה לעשות זאת בעצמכם, כדאי מאד שתקראו את המשך המאמר הזה.

לאחרונה נכנס כלי חדש לחוק המאפשר לכל אחד, להחליט מה יהיה איתו ועם רכושו בעתיד, כאשר מסיבה רפואית, לא יוכל להחליט יותר איך לנהל את ענייניו. לכלי החשוב הזה קוראים "ייפוי כוח מתמשך".

מה זה ייפוי כוח מתמשך?

היום, כל אדם שמלאו לו 18, יכול לערוך באמצעות עורך דין אשר הוסמך לכך ע"י משרד המפשטים, מסמך משפטי שנקרא "ייפוי כוח מתמשך", אשר במסגרתו קובע אותו אדם מי הוא רוצה שינהל את ענייניו אם וכאשר יהיה חלילה במצב שלא יאפשר לו לעשות זאת בעצמו. במצב שבו אדם לא ערך לעצמו ייפוי כוח מתמשך, וחלילה איבד את היכולת לנהל את ענייניו, יחליט בענייניו ביהמ"ש שבמקרים מסוימים יהיה רשאי למנות אדם אחר או גוף חיצוני, על מנת שידאגו לענייניו במקומו. בהרבה מקרים יהיה מדובר באדם או גוף חיצוני זר לחלוטין, אשר אינו מכיר את האדם שאת ענייניו הוא אמור לנהל, אינו מודע להעדפותיו או לרצונותיו לפני שמצבו הרפואי הפך לכזה שאינו מאפשר לו לנהל את עניינו.

מצב שכזה עלול לגרום לכך שענייניו של האדם החולה ינוהלו בצורה שאינה תואמת את רצונותיו או את אמונתו באופן מלא ומוחלט.

למה חשוב לעשות ייפוי כוח מתמשך?

עריכת ייפוי כוח מתמשך חשובה לכל אדם אשר רוצה להחליט כיצד ינהגו בו וברכושו במקרה שבו הוא לא יוכל יותר לנהל את ענייניו. למשל במקרה של חלילה מחלה קשה אשר פוגעת ביכולת ההתנהלות כגון דמנציה למשל, מצב של קומה או חוסר הכרה מתמשך. במסגרת ייפוי כוח מתמשך, ממנה אותו אדם, אדם אחר (מיופה הכוח), עליו הוא סומך, להיות מיופה הכוח שלו במקרה שבו חלילה לא יוכל יותר לדאוג לענייניו. בצורה זו, אותו אדם יכול להיות בטוח שענייניו תמיד ינוהלו בהתאם לרצונותיו. למשל, יכול אותו אדם לקבוע האם הוא רוצה לעבור לגור במוסד רפואי, או אולי לעבור לבית אבות, או שמא אולי להישאר לגור בביתו עם ליווי של עובד סיעודי שיתגורר יחד איתו וכו'.

מה זה מסמך הבעת רצון?

ראוי לציין כי החוק מאפשר עריכת מסמך נוסף שנקרא "מסמך הבעת רצון". באמצעות מסמך זה יכול כל אדם להחליט מי הוא רוצה שימונה כאפוטרופוס שלו במקרה ויהיה בכך צורך ולמעשה בצורה זו לא לקחת סיכון שימונה לו חלילה אפוטרופוס שהוא אינו סומך עליו ב-100%.

עריכת "מסמך הבעת רצון" חשוב ביותר למשל להורים של ילדים אשר ברור שלא יהיו מסוגלים בשל מצב רפואי כזה או אחר, לנהל את ענייניהם בעתיד (ילדים הסובלים מאוטיזם למשל או מחלות קשות שמצריכות מינוי של אפוטרופוס). הורים אלו, שבמצב הרגיל הינם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם, יכולים כעת לערוך מסמך הבעת רצון שכזה ולמעשה לקבוע מי ימונה כאפוטרופוס על ילדיהם במידה וחלילה הם לא יוכלו יותר להיות אפוטרופסים שלהם מסיבה כזו או אחרת.

איך עורכים ייפוי כוח מתמשך או מסמך הבעת רצון?

כמי שהוסמך על ידי משרד המשפטים לערוך ייפוי כוח מתמשך ומסמך הבעת רצון, אני יכול לומר לכם שקצרה היריעה מלתאר את חשיבותם של שני מסמכים אלו. לכן, אני מזמין אתכם ליצור עימי קשר בטלפון 03-6122202 על מנת לשאול שאלות, לשמוע פרטים נוספים ולקבוע פגישה על מנת שגם אתם תוכלו לישון בשקט בלילה.

בברכה,
תומר בכר, עו"ד ונוטריון
מוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך ומסמך הבעת רצון.

מעוניינים לערוך ייפוי כוח מתמשך ולהצטרף לאלפים שכבר עשו את זה והבטיחו שליטה על חייהם?

צרו קשר עוד היום עם משרדנו, וקבעו פגישה עם עו"ד תומר בכר.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.