חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מי מפצה חייל שנפגע בתאונת דרכים?

מי מפצה חייל שנפגע בתאונת דרכים?

תאונות דרכים במדינה הינן, למרבה הצער, תופעה שכיחה שאינה פוסחת על אף מגזר, אוכלוסייה או גיל ולפיכך, בחוק הישראלי קיים מנגנון נרחב וברור שנועד להגן ולפצות את הנפגעים בתאונות בגין נזקיהם, קשים וקלים.

אך מה כאשר הנפגע בתאונת הדרכים הינו חייל? שהינו למעשה מעיין "רכוש צה"ל" שאמור לקבל מענה לכל בעיותיו מהמסגרת הצבאית ומשכך – מי אחראי לפצות חייל שנפגע בתאונת דרכים ? האם הפיצוי זהה לכל אזרח אחר? האם יש יתרונות להיותו חייל? כיצד על חייל שנפגע לפעול?

מי יפצה חייל שנפגע בתאונת דרכים?

באופן כללי, קיימות בדרך כלל שתי אופציות לפיצוי החייל:

  1. תביעה לקבלת פיצוי מאת משרד הביטחון – לפי חוק הנכים.
  2. תביעה לקבלת פיצוי מאת חברת ביטוח – בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

חשוב לשים לב, כי אם החייל נפגע בתאונת דרכים בה מעורב ברכב אזרחי – יכול לבחור כנגד מי להגיש את התביעה אם כנגד משרד הביטחון ואם נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה, אך אם נפגע ברכב צבאי – יכול להגיש תביעה רק כנגד משרד הביטחון.

כיצד יבחר חייל כנגד מי להגיש את התביעה?

מאחר ויש הבדלים מהותיים בין שתי התביעות מבחינת פרוצדורה, רמת הוכחה, גובה ומשך הפיצוי ועוד, רצוי (ואף הכרחי) לפנות אל עורך דין תאונות דרכים אשר יוכל להתאים את מסלול התביעה הנכון לאותה תאונה בהתאם לאותן נסיבות ספציפיות, על מנת להביא לפיצוי מירבי של החייל.

בתביעה לקבלת פיצוי בגין תאונת דרכים כנגד משרד הביטחון

  1. זהות מגיש התביעה – חייל בשירות סדיר / מילואים. חייל בקבע יוכל רק אם תאונת הדרכים תיכנס לקטגוריית "חבלת שירות" – היינו, במהלך פעילות שקשורה לתפקידו אחרת, יוכל לתבוע רק את חברת הביטוח.
  2. נדרשים מינימום אחוזי נכות על מנת לפצות בפיצוי קבוע – רק אם נקבעו לחייל 10% ומעלה נכות לצמיתות יקבל פיצוי ששיעורו יהיה קבוע (כל אחוז פיצוי מזכה בקבלת סכום מסוים הזהה לכולם ללא תלות בזהות הנפגע, שכרו וכיו"ב).

היתרונות:

  1. "אחריות לכל החיים" – במידה ותהיה החמרה בעתיד, יוכל החייל לתבוע החמרה ולהגדיל את קצבתו.
  2. הנחות בתשלום מיסים.
  3. השתתפות במימון לימודי השכלה גבוהה לנפגע ולילדיו.
  4. טיפולים רפואיים לרבות "בית הבראה" מספר פעמים בשנה (תלוי בחומרת הפגיעה והנכות).

החסרונות:

  1. אין פיצוי כאשר שיעור הנכות נמוך מ – 10%.
  2. סכום הפיצוי קבוע ואחיד בהתאם לאחוזי הנכות (לא יכול סכום גבוה יותר).

בתביעה לקבלת פיצוי כנגד חברת הביטוח

היתרונות:

  1. אין "מינימום נכות" בכדי לפצות – ניתן לפצות גם ללא נכות כלל (בגין כאב וסבל למשל).
  2. יש השפעה של בסיס השכר של החייל ויכולת ההשתכרות שלו ובין הפיצוי

החסרונות:

  1. פיצוי חד פעמי – אם תהיה החמרה לחייל לא יוכל הוא לתבוע בגין החמרה.
  2. אין "סל הטבות" – שמקבל החייל בנוסף לפיצוי לכל חייו, כמו הטיפולים וההנחות.

אז איך לבחור?

מאחר וכל מקרה לגופו ותלוי במידת הפגיעה, בחומרתה, בשיעור הנכות (ככל שישנה בכלל) ובנסיבות תאונת הדרכים הספציפית, הכרחי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים על מנת שיבחר עבור החייל את המסלול הטוב והיעיל ביותר למיצוי זכויותיו בצורה הטובה ביותר.

האחריות לפיצוי חייל שנפגע בתאונת דרכים הינה על משרד הביטחון או על חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב, אך האחריות למיקסום הפיצוי, הקצבה או ההטבות שינתנו לחייל, הינה על כתפי עורך דין תאונות דרכים אותו ישכיל החייל לשכור.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.