חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית – סטפילוקוקוס (חיידק אלים)

רשלנות רפואית – איחור בטיפול חיידק טורף אלים גרם לנכות של 100% לצמיתות

רשלנות רפואית הקשורה לחיידק סטפילוקוקוס אינה נדירה לרבה הצער. אנו נתקלים בה לעיתים במסגרת מקרים אשר מגיעים למשרדנו לבדיקת היתכנות של תביעה לאור נזקי גוף שנגרמים לחולים אשר נפגעו. לאחרונה נתקלנו שוב במקרה מצער שכזה, של רשלנות רפואית מצד רופאי בית חולים, אשר הביאה לגרימה של נזקי גוף קשים ולנכות בשיעור של 100% לצמיתות, כאשר לא מנעו הידבקות בחיידק אלים מסוג סטפילוקוקוס.
חיידקים בחדר ניתוח

סיפור המקרה שהביא לרשלנות הרפואית

אישה בשנות הארבעים חייה נזקקה לניתוח שיגרתי בליבה, בעקבות מחלת לב שממנה סבלה. עם תום ההכנות לניתוח, הוכנסה האישה לחדר הניתוחים והמסתם הלקוי הוחלף כמתוכנן.
לאחר שהתאוששה מן הניתוח, החלה האישה לסבול מהפרשות מאזור הניתוח ועל כן נלקחה מן הפצע הניתוחי תרבית לבדיקת הימצאותם של חיידקים כלשהם אשר גורמים להיווצרות זיהום. אולם, מספר שעות לאחר לקיחת המשטח מאזור הפצע הניתוחי, ולפני שהגיעו תשובות התרבית להימצאותם של חיידקים בגופה, הוחלט באופן מפתיע על ידי צוות בית החולים לשחרר את האישה לביתה ולהמשך שיקום במכון הלב.

למרות הסימנים הברורים – הרופאים לא אבחנו את המצב הרפואי

בימים שלאחר שחרורה התדרדר עד מאד מצבה הרפואי של האישה תוך שהיא סובלת מהפרשות מרובות של נוזל מוגלתי מאזור הפצע הניתוחי, אך למרות זאת, ולמרות שהייתה בהשגחה רפואית במכון הלב ששם החלה את הליך השיקום לאחר הניתוח, איש לא טרח לברר עם בית החולים מה היו תוצאות בדיקת התרבית שנלקחה מן האישה לאחר הניתוח וחמור מכך, גם בית החולים עצמו, אשר ביצע את בדיקת התרבית, לא טרח לידע את התובעת, בני משפחתה או הרופאים המטפלים בה במסגרת השיקום, מה נמצא בבדיקת התרבית.
לאחר התדרדרות קשה במצבה שנמשכה כארבעה ימים, איבדה האישה את הכרתה ולמעשה החל גופה לעבור תהליך קשה של קריסת מערכות כללית ולכן הוחלט סוף סוף ע״י הצוות הרפואי במכון השיקום להעבירה בדחיפות לבית חולים לקבלת טיפול רפואי מתאים.

איחור באבחון חיידק טורף

בבית החולים הסתבר כי בגופה של האישה מצוי חיידק טורף אלים וקטלני, אלים ביותר מקבוצת חיידקי סטפילוקוק בשם Staphylococcus aureus אשר גורם לנזקים בלתי הפיכים למערכות החיוניות בגופה. הצוות הרפואי בבית החולים עשה כמיטב יכולתו ולאחר מאמצים קשים הצליח להציל את חייה של האישה, אך בשל הנזקים הבלתי הפיכים שגרם לה החיידק האלים הנ״ל, היא נותרה בנכות בשיעור של 100% לצמיתות. בדיקת התיק הרפואי של התובעת, מהניתוח שעברה בליבה ומתקופת האשפוז שלאחריו, העלתה כי אותו חיידק אלים וקטלני מקבוצת חיידקי סטפילוקוק בשם Staphylococcus aureus, נמצא בגופה של האישה עוד בבית החולים שבו עברה את ניתוח הלב ולמעשה בודד בתרבית שנלקחה מן הפצע הניתוחי שלה ביום שחרורה מבית החולים הנ״ל.

חוות דעת רפואית קבעה – רשלנות רפואית ברורה

רופאה מומחית בתחום המחלות הזיהומיות, אשר בדקה את תיקה הרפואי המלא של האישה קבעה באופן חד משמעי שמדובר במקרה של רשלנות רפואית, אשר החלה למעשה בתחילתו של הניתוח שעברה האישה בליבה כאשר לא ניתנה לאישה אנטיביוטיקה מתאימה. רשלנות רפואית זו המשיכה גם לאחר מכן, בכך שניתן וצריך היה לזהות שמסובר בתקיפה של חיידק סטפילוקוק – חיידק האלים, עוד במהלך שהותה של האישה בבית החולים לאחר הניתוח שעברה, ואילו אכן כך היה, ניתן היה למנוע את הנזקים הכבדים שנגרמו לה. גם במסגרת שהותה של האישה במכון לשיקום הלב, המשיכה רשלנות רפואית מצד הצוות הרפואי כאשר לא טרחו אלו, לפנותה לבית חולים מיד עם תחילת התדרדרות מצבה ביום הראשון, ובמקום זאת המתינו מספר ימים קריטיים בהם התדרדר מצבה הרפואי עד לקריסת מערכות כללית.
בעקבות מקרה זה של רשלנות רפואית קשה הגישה האישה על ידי משרדנו, תביעת פיצויים לביהמ״ש המחוזי בירושלים, אשר מתנהלת בימים אלו.

נפגעת בעקבות רשלנות רפואית ?

צור קשר עם משרד עורכי דין בכר עוד היום, לקביעת פגישת יעוץ ראשונה ללא התחייבות ולבדיקת סיכויי הצלחת התביעה.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.