חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצוי בגין חבלת ראש בתאונת דרכים: דע את זכויותיך

התמחות ייחודית בתביעות לאחר פגיעת ראש בתאונות דרכים

תאונות דרכים יכולות להיות הרסניות, ופגיעת ראש בתאונות דרכים הן אחת הפציעות השכיחות בהן אנו נתקלים במשרדנו. אבל חשוב שתדע כבר עכשיו שאם עברת תאונת דרכים ונחבלת בראש, תהיה זכאי לפיצוי שיכול להגיע למיליוני שקלים, מחברת הביטוח של הרכב שבו היית בעת התאונה או לחילופין, אם מדובר בתאונת דרכים בה נפגעת כהולך רגל, הפיצוי ישולם מחברת הביטוח של הנהג הפוגע.

במאמר זה נדון בסוגי הפיצויים השונים המשולמים לנפגעי פגיעות ראש בתאונות דרכים, בגורמים הקובעים את גובה הפיצוי וכיצד להבטיח שתקבלו פיצוי מקסימלי עבור פציעותיכם.

המדריך לנפגעי ראש קשים – ראיון עם עו"ד תומר בכר

מהי פגיעת ראש טראומטית?

למעשה כל פגיעת ראש אשר נגרמת בעקבות מכה חיצונית כלשהי לאזור הראש תיחשב פגיעת ראש טראומטית. כך למשל פגיעות בעקבות מכה של חפץ על הראש, חבלת ראש בתאונת דרכים או תאונת עבודה, חדירה של חפץ חד לגולגולת ועוד, כולן יחשבו כפגיעות ראש טראומטיות.

פגיעת ראש טראומטית עשויה להיות בדרגות חומרה שונות. ישנן פגיעות קלות יחסית אשר לא מותירות כל סימן ולאחר תקופה קצרה הנפגע חוזר חזרה לשגרה מלאה ולעומת זאת ישנן פגיעות ראש טראומטיות אשר עלולות להותיר את הנפגע עם נכות כלשהי, קלה או חמורה לצמיתות.

 

סוגי פיצויים המשולמים במקרה של פגיעת ראש בתאונת דרכים

ישנם שני סוגי פיצויים המשולמים לנפגעי פגיעת ראש בתאונת דרכים: נזקים כלכליים ולא כלכליים. נזקים כלכליים מתייחסים להפסדים הכספיים בפועל שנגרמו כתוצאה מהתאונה, כגון הוצאות רפואיות, אובדן שכר, נסיעות, עזרת צד ג' וכו'.

נזקים לא כלכליים, לעומת זאת, מתייחסים להפסדים הבלתי מוחשיים שנגרמו, כגון כאב וסבל, עוגמת נפש ואובדן הנאת חיים.

צילום CT לאחר פגיעת ראש


מהם הגורמים הקובעים את גובה הפיצוי לאחר פגיעת ראש בתאונת דרכים
?

גובה הפיצוי המגיע בגין פגיעת ראש יהיה תלוי במספר גורמים, ביניהם חומרת הפציעה, משך זמן ההחלמה, כמות הטיפול הרפואי הנדרש וההשפעה שיש לפציעה על חייו של הנפגע. ככלל, ככל שהפגיעה חמורה יותר, זמן ההחלמה ארוך יותר, שכרו של הנפגע לפני התאונה גבוה יותר וככל שיידרש טיפול רפואי רב יותר, כך הפיצוי יהיה גבוה יותר.

בנוסף לגורמים לעיל, גם גיל, עיסוק ומצב רפואי קודם עשויים לשחק תפקיד בקביעת גובה הפיצוי. לדוגמה, אם נפגע צעיר עם תוחלת חיים ארוכה, יהיה זכאי לפיצוי גבוה יותר מאשר אדם מבוגר עם תוחלת חיים קצרה יותר. באופן דומה, אם פגיעת הראש מנעה מהנפגע לחזור לעבודה ולשגרה בכלל, הוא יהיה זכאי לפיצוי בגין אובדן שכר ואובדן כושר השתכרות עתידי.


כיצד להבטיח פיצוי
מקסימלי לאחר פגיעת ראש בתאונת דרכים?

אם נפגעת בראש בתאונת דרכים, חשוב לפנות בהקדם לטיפול רפואי ולהתייעץ עם עורך דין מנוסה המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים בכלל ופגיעות ראש בפרט, בהקדם האפשרי. עורך הדין יעזור לנפגע ולבני משפחתו במקרים הרלוונטיים, להבין את זכויותיו של הנפגע ויבטיח שיתקבל עבורו הפיצוי המקסימלי בגין הפציעות שנגרמו לו.

דבר אחד שחשוב לזכור הוא שחברות הביטוח עוסקות בעשיית כסף, ולעתים קרובות הן ינסו ליישב תביעות בכמה שפחות. חשוב לא להיענות להצעה הראשונה שמציעה חברת הביטוח, מכיוון שהיא צפויה להיות נמוכה בהרבה מהשווי האמיתי של התביעה. עורך הדין ינהל משא ומתן עם חברת הביטוח וילחם על הפיצוי המגיע לנפגע כאשר במידת הצורך (ככל שהמשא ומתן לא יצלח), גם יגיש תביעה בעניין לבית המשפט.

בנוסף לעבודה צמודה עם עורך דין המתמחה בתחום, יש עוד כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להבטיח שתקבל פיצוי מקסימלי לאחר פגיעת ראש. ראשית, הקפד לשמור תיעוד מפורט של כל ההוצאות הרפואיות והפסדי השכר שלך (תלושים, חשבוניות, הזמנות עבודה, הסכמי עבודה וכו'), כמו גם כל הוצאות אחרות הקשורות לפציעה שלך. זה יעזור לך להוכיח את הערך האמיתי של התביעה שלך.

שנית, הקפד למלא אחר הוראות הרופא שלך ולהתמיד ולהגיע לכל הטיפולים והבדיקות הרפואיות שלך. אם לא תעשה זאת, חברת הביטוח עלולה לטעון שאינך מתייחס להחלמה שלך ברצינות ולמעשה שלא נפגעת קשה כמו שאתה מתאר, והדבר עלול לפגוע בתביעתך.

לבסוף, היה סבלני. ההחלמה מפגיעות ראש עשויה להימשך זמן רב, וייתכנו חודשים רבים או אפילו כמה שנים עד שתצליחו להחלים לחלוטין. לכן חשוב לעבוד בצמוד עם עורך הדין והצוות הרפואי לאורך כל התקופה, כדי להבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך, גם אם זה ייקח זמן מה.


סיכום

אם נפגעת בפגיעת ראש בתאונת דרכים, תהיה זכאי לפיצוי מחברת הביטוח של הנהג הפוגע (במקרה שבו היית הולך רגל) או מחברת הביטוח של הרכב שבו היית בעת התאונה. חשוב לעבוד בצמוד עם עורך דין המתמחה בייצוג נפגעי גוף בכלל ונפגעי פגיעות ראש בפרט, ולנהל רישום מפורט של כל ההוצאות שלך והפסדים הקשורים לפציעה שלך. עורך הדין ינווט בתהליך המורכב של הגשת תביעה, ניהול משא ומתן מול חברת הביטוח והמאבק על הפיצוי המקסימלי המגיע לך.

זכרו, חברות הביטוח הן עסק לכל דבר שמטרתו היא אחת, להשאיר כמה שיותר כסף אצלו בקופה או במילים אחרות, לשלם כמה שפחות לנפגעים שתובעים אותן. לכן, לעתים קרובות הן ינסו ליישב תביעות בכמה שפחות פיצוי. על ידי עבודה עם עורך דין מומחה בתחום וביצוע הטיפים המפורטים במאמר זה, תוכל להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שתקבל פיצוי מקסימלי בגין פגיעת הראש שלך ותוכל להתמקד בהחלמה שלך מבלי לדאוג להשפעה הכספית של הפציעה שלך.

סובל מפגיעת ראש לאחר תאונת דרכים? אנחנו פה בשבילך!

צור קשר איתנו עוד היום וקבל יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.