חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה עושים ולא עושים בבדיקה אצל רופא מומחה מטעם חברת הביטוח

10 המלצות למי שאמור להבדק ע"י רופא מומחה מטעם חברת הביטוח

לעיתים קרובות, כאשר אתם מגישים תביעה לפיצויים בעקבות תאונה או מחלה, תידרשו לעבור בדיקה אצל רופא מומחה מטעם הנתבעת שאותה אתם תובעים (בדרך כלל חברת הביטוח). מאחר ומדובר במפגש שיכול להיות קריטי עבור המשך ההתנהלות בתיק, רצוי לדעת היטב אילו זכויות יש לכם כנבדקים, כיצד להתנהג בבדיקה, מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות.

להלן המלצתנו בדבר 10 הנחיות הקשורות לבדיקה אצל רופא מומחה מטעם חברת הביטוח:

1. יש להגיע למרפאתו של הרופא עם תעודה מזהה.

2. חשוב לזכור שמדובר במומחה מטעם חברת הביטוח ולכן הוא לא נטרלי. הוא תמיד יקבע את הנכות הנמוכה ביותר שניתן לקבוע בהתאם לנסיבות. זה צפוי ואין מה להתרגש מכך יותר מידיי.

3. יש לתאר בפני הרופא את כל המגבלות התפקודיות והרפואיות שמהן אתם סובלים בעקבות התאונה ואשר קשורות לתחום הרפואי שבו הוא מתמחה. למשל, אם מדובר באורטופד אז לציין בפניו את כל המגבלות האורטופדיות שנגרמו לכם בעקבות התאונה.

4. רצוי לשמור את הטלפון במרפאתו של הרופא למקרה שבו יש עיכוב כלשהו בהגעה או שאינכם מוצאים את כתובת המרפאה ואתם צריכים סיוע בהכוונה.

5. הרופא המומחה קיבל כבר מבעוד מועד את כל החומר הרפואי הרלוונטי מחברת הביטוח, לכן לא צריך להביא איתך מסמכים רפואיים כלשהם ובכל מקרה אין להציג בפני המומחה מסמכים כלשהם למעט תעודת זהות.

6. לעיתים חברות הביטוח מבקשות מהרופא המומחה לעשות גם עבודה של חוקר ולשאול אותך שאלות שלא בהכרח קשורות למצבך הרפואי הקשור לתאונה. יש להיזהר מכך ובכל מקרה שנשאלת שאלה שאינה קשורה לבדיקה הרפואית, יש לסרב להשיב ולהפנות את הרופא למשרדנו לקבלת תשובה אם הוא רוצה בכך.

7. לעיתים הרופא יבקש לצלם תמונות סטילס או אפילו וידאו של הנפגע. הסיבה היחידה שאנו יכולים לשוב עליה שבה ייתכן ויהיה צורך לצלם תמונה היא במקרים של צלקות. בכל שאר המקרים מומלץ לסרב לבקשה של המומחה לצלם אותך ולהסביר שמדובר מבחינתך בפגיעה בצנעת הפרט. יחד עם זאת, צריך לדעת שבפועל, ביהמ"ש התיר למומחה לצלם את הנבדק, אולם ייתכן והמומחה יתחשב בבקשתך בכל זאת.

8. כאשר מדובר באישה שנבדקת ע"י גבר, ניתן ורצוי לבקש נוכחות של אדם נוסף בעת הבדיקה. ככל שהרופא לא מסכים, ניתן לסרב להיבדק.

9. ככל שעולות בעיות כלשהן במהלך הבדיקה, רצוי לדווח לנו עליהן בהקדם האפשרי על מנת שנוכל לטפל בהן מול הגורמים הרלוונטיים.

10. אין לחתום על שום מסמך בשום אופן!

נפגעתם בעקבות תאונת דרכים, תאונת עבודה, מחלת מקצוע, רשלנות רפואית או כל סיבה אחרת?

ייתכן ומגיע לכם פיצוי כספי משמעותי!

צרו קשר איתנו עוד היום וקבלו יעוץ ראשוני.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.