חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה גובה הפיצוי בגין כאב וסבל בתאונות דרכים?

תחום תאונות הדרכים בארץ הוסדר בחוק ובתקנות מפורשות וברורות (ברוב המקרים), המניח תשתית ברורה לפיצוי נפגעי דרכים ומאחר ותאונות דרכים מתרחשות חדשות לבקרים, הפיצוי מוגדר וניתן בהתאם ל"ראשי נזק" קבועים וידועים.

אחד מראשי הנזק המוסדרים בחוק הינו הפיצוי בגין כאב וסבל, אשר יינתן לנפגע בתאונת דרכים בהתאם לנוסחה קבועה בחוק, בה סכום הפיצוי הינו מוגבל ויכול להגיע עד הסכום של 180,000 ₪ לכל היותר, בתלות בנסיבות המקרה, בפגיעה, בשיעור הנכות (אם קיימת) ועוד.

כאב וסבל – "ראש נזק" שאינו ממוני:

כאמור, סכום פיצוי לנפגע בתאונת דרכים ייקבע לפי ראשי נזק. ראשי הנזק יכולים להיות ממוניים (כמו אובדן כושר השתכרות לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות, נסיעות, עזרת צד ג' ועוד) ויכולים להיות בלתי ממוניים – כמו כאב וסבל ועוגמת נפש.

מה גובה הפיצוי שיכול להינתן בגין כאב וסבל בתאונות דרכים?

בתאונות דרכים הגביל המחוקק את סכום הפיצוי המקסימלי אשר יכול להינתן לנפגע תאונת דרכים לסכום של 180,000 ₪ (עבור 100% נכות) זאת בניגוד לנזקים ונכויות שאין מקורן בתאונות דרכים, שם הפיצוי יכול להיות גבוה הרבה יותר ואינו מוגבל לפי חוק (בתביעות נזיקין "רגילות").

יצוין, כי על אף שסכום הפיצוי כאן הינו מוגבל, הרי שקיימות דרכי פעולה בכדי למקסם אף את הפיצוי בגין כאב וסבל ולכן, עם קרות אירוע התאונה חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים על מנת לוודא כי הנפגע יקבל את מירב הפיצוי בראש נזק זה.

כיצד יחושב גובה הפיצוי בגין כאב וסבל בתאונות דרכים?

בקביעת סכום הפיצוי בגין רכיב זה, יילקחו בחשבון השיקולים הבאים:

  1. שיעור הנכות – הסכום המקסימלי (180,000 ₪) במכפלת שיעור הנכות – סכום הפיצוי.
  2. גילו של הנפגע – מסכום הפיצוי יגרע אחוז אחד (1%) בגין כל שנה מעל גיל 30 (אם הנפגע למשל בן 40, יקזזו 10% מסכום הפיצוי שנקבע (ההנחה – ככל שאדם צעיר יותר בעת הפגיעה – יהיו לו יותר "שנות נכות" איתן יצטרך להתמודד).
  3. תשלום בעבור ימי אשפוז – לסכום הפיצוי יתווסף סכום בגין ימי האשפוז של הנפגע, כך שבעבור כל יום אשפוז ישולם לנפגע 340 ₪.

כאשר לא נותרה נכות – האם עדיין יקבל פיצוי בגין כאב וסבל?

באופן כללי כל נפגע בתאונת דרכים שפנה לקבלת טיפול רפואי, זכאי לקבלת פיצוי בגין כאב וסבל אך במקרה בו לא נותרה נכות, נוסחת החישוב משתנה ופה הפיצוי יכול להיות רק עד לגובה של 10% מהסכום המקסימלי (180,000 ₪).

במקרה כזה, תיבחן חומרת הפגיעה של הנפגע, בדיקות שערך, נכות תפקודית שנותרה לנפגע ועוד והכל בתנאי שהכל מתועד ומגובה במסמכים רפואיים ולכן, גם במקרה של תאונת דרכים / פגיעה קלה, כדאי לנפגע לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי ולא לחסוך בבדיקות ובטיפולים ככל שיידרשו.

כאשר הנפגע נפטר בתאונת הדרכים – האם זכאים שאריו לפיצוי בגין כאב וסבל?

כן (!) בנוסף ליתר רכיבי הנזק להם יהיו זכאים שארי הנפגע, יוכלו לקבל אף פיצוי בשיעור של עד 25% (!) מהסכום המקסימלי בגין כאב וסבל.

בשורה התחתונה, פיצוי בגין כאב וסבל הינו באופן מסוים "קלף בטוח", אך רק בתנאי שהנפגע יידע כיצד להשתמש בקלף זה.

עורך דין תאונות דרכים יידע כיצד "לנווט" את הנפגע כבר בסמוך לאחר אירוע התאונה ולעזור לו לפעול באופן המיטיבי והיעיל ביותר בכדי לקבל את הסכום הגבוה ביותר שניתן בעבור ראש נזק זה של כאב וסבל (אך לא רק כמובן).

תמונה של עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.