חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונות ספורט – כך מתנהלים נכון מול חברות הביטוח

אלו הזכויות של נפגעי תאונות ספורט

תאונת ספורט עלולה לקרות לכל מי שעוסק בספורט וללא כל קשר לרמה המקצועית של הספורטאי. אנו מקבלים פניות למשרדנו על בסיס קבוע, הן מספורטאים מקצועיים והן מספורטאים חובבנים, אשר נפגעו במהלך פעילות ספורטיבית כזו או אחרת ובהתאם לכל מקרה ומקרה, אנו מצליחים לקבל עבורם את הפיצוי המגיע להם בהתאם לנזקיהם הרפואיים.

את מי תובעים לאחר תאונת ספורט?

בדרך כלל למי שנפגע בתאונת ספורט יש 3 אופציות של תביעות לפיצויים. הראשונה היא במסגרת פוליסת ביטוח פרטית של נכות או אבדן כושר עבודה. השנייה היא במסגרת תביעת נזיקין והשלישית היא במסגרת תביעה מול המוסד לביטוח לאומי כפגיעה בעבודה.
ברבים מהמקרים יוכל הנפגע לתבוע את שלושת הגורמים הללו יחד, אם יפעל נכון וכך יגדיל את הפיצוי שישולם לו בגין נזקיו. לכן חשוב מאד לבנות את תיק התביעה בצורה נכונה. רק כך לא יתפספסו זכויות.

איך תובעים במסגרת פוליסת ביטוח פרטית לאחר פגיעת ספורט

זוהי תביעה שיש לנפגע לרוב דרך המסגרת שבה התאמן (אגודת הספורט, מכון הכושר או החוג) או כאשר הספורטאי רכש כזו לעצמו באופן עצמאי. מדובר בפוליסת ביטוח אשר לפיה יכול להיות זכאי הנפגע לקבלת פיצוי בגין נכות, אובדן כושר עבודה, שברים, הוצאות רפואיות ועוד.

שימו לב! חשוב לדעת בעניין זה שכאשר יש יותר מפוליסת ביטוח אחת שביטחה את הנפגע (ובהחלט ייתכנו מקרים כאלה), אזי ניתן יהיה לתבוע פיצויים מכל אחת מהפוליסות בנפרד וכך להגדיל את סכום הפיצויים הכולל שישולם לנפגע.

איך מגישים תביעת נזיקין לאחר פגיעת ספורט

זוהי תביעה שיש באפשרותו של הנפגע להגיש כנגד הגוף אשר ברשלנותו גרם לקרות התאונה. אלו יכולים להיות למשל הרשות המקומית שבשטחה קרתה התאונה, אגודת הספורט הרלוונטית, הגורמים שהיו אמונים על בטיחות הספורטאים וכו'. כמו כן, יוכל הנפגע להגיש תביעה בכל מקרה שבו התאונה קרתה בעקבות אי ציות לקבוע בחוק הספורט התשמ"ח 1988 אשר מסדיר את כל נושא האחריות של הגופים המארגנים אירועי ספורט שונים ואחרים על בטיחותם של הספורטאים.

מדובר בתביעה אשר באם תתקבל, תאפשר לנפגע לקבל פיצויים על מלוא הנזקים שנגרמו לו בעקבות התאונה ומצבו הרפואי, לרבות הספדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, עזרת צד ג' וכו'.

שימו לב! חשוב לדעת שתביעת נזיקין היא תביעה אשר מוגשת בנוסף לכל תביעה אחרת ולא במקום. לכן, מי שיש לו אפשרות להגיש תביעת נזיקין בעקבות תאונת ספורט וגם תביעת ביטוח פרטי או כל תביעה אחרת, יכול וצריך לעשות זאת כדי לא לפספס את זכויותיו.

תביעה במסגרת המוסד לביטוח לאומי – תאונת ספורט שהיא גם תאונת עבודה

זוהי תביעה אשר מוגשת כאשר למשל מדובר על תאונות שקרו לספורטאים מקצועיים, במסגרת עבודתם. במקרים אלו הרי שמדובר בתאונת עבודה לכל דבר ועניין. לכן יכולים הנפגעים הללו לקבל פיצוי גם במסגרת המוסד לביטוח לאומי כנפגעי עבודה.

מקרה נוסף ושכיח שבו ניתן יהיה לתבוע לאחר תאונת ספורט את המוסד לביטוח לאומי, הוא כאשר מדובר בתאונה שקרתה במסגרת השתתפות בפעילות ספורט במסגרת מקום העבודה, כגון משחק בליגה למקומות עבודה, אירוע ספורט שאורגן ע"י מקום העבודה וכו'.

שימו לב! תביעות במסגרת המוסד לביטוח לאומי בגין תאונות עבודה, כוללות שני שלבים עיקריים, השלב הראשון הוא שלב ההכרה באירוע כתאונת עבודה והשלב השני (אשר יקרה רק אם התאונה תוכר כתאונת עבודה) הוא בדיקת הוועדות הרפואיות, אשר יקבעו את דרגת הנכות של הנפגע בעקבות התאונה. גובה הנכות וגובה השכר של הנפגע, הם אלו אשר יקבעו את גובה הפיצוי שישולם לו. לכן חשוב מאד לנהל את התביעות הללו בצורה נכונה וחכמה, ולהיות מיוצגים במהלכן, מהרגע הראשון ועד הסוף, ע"י עורך דין מומחה בתחום זה.

תאונת ספורט של תלמידים

אנו מטפלים בתביעות רבות של תלמידים אשר נפגעו במהלך פעילות ספורטיבית, במסגרת שעות בית הספר או במסגרת אחרת כלשהי לאחר הלימודים. במקרים כאלה, חשוב לדעת שכל התלמידים בישראל מבוטחים בפוליסת ביטוח תאונות אישיות גם במסגרת משרד החינוך. פוליסת ביטוח זו מאפשרת להם לקבל פיצוי נוסף, מעבר לפיצויים במסגרת שלושת התביעות האפשריות שתוארו לעיל.

מאחר ודובר בתביעת ביטוח, חשוב לנהל אותה בצורה נכונה וחכמה, כדי לא לפספס חלילה זכויות כאלה ואחרות המגיעות לתלמיד הנפגע. לכן רצוי ומומלץ מאד להיות מוצגים ע"י עורך דין המתמחה בתביעות מסוג זה.

נפגעת בתאונת ספורט?

צור קשר עם משרדנו עוד היום וקבל יעוץ משפטי ראשוני ללא כל התחייבות.

 

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.