Search
Close this search box.

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

נכות נפגעי איבה

נכות נפגעי איבה זהו ללא ספק הנושא המרכזי במסגרת תביעות הפיצויים המוגשות ע"י הנפגעים. לכן, החלטנו לנסות ולסכם עבורכם בעמוד זה את עיקר התשובות לשאלות הנפוצות המגיעות למשרדנו בנושא זה. חשוב לדעת כבר עכשיו שמדובר בנושא מורכב ושיש לבחון כל מקרה לגופו, בטרם נקיטת פעולה כזו או אחרת במסגרת התביעה.

לא מצאתם תשובה לשאלתכם בנוגע לנכות נפגעי איבה? תומר בכר – עורך דין נפגעי איבה עם ניסיון מקצועי של מעל 23 שנים בטיפול בתביעות נפגעי איבה עומד לרשותם. צרו קשר עוד היום וקבלו תשובות לשאלותיכם ללא כל התחייבות.

בחודשים הקרובים עשרות אלפי נפגעי איבה הולכים לעבור ועדות רפואיות אשר יקבעו את גובה אחוזי הנכות שלהם. אצל רבים מהם מדובר בפגיעות הכוללות נזק נפשי כגון פוסט טראומה, דיכאון, חרדות וכו' אך גם נזקים אורטופדיים, נוירולוגיים ועוד.

במאמר זה ננסה להסביר מהם השלבים ומהו התהליך שאותו הולכים הנפגעים לעבור מהשלב הזה ועד לשלב של קביעת הנכות הסופית שלהם.

1. איך רצוי להתכונן לקראת הועדה הרפואית הראשונה כאשר מדובר בנכות נפגעי איבה?

ההכנה לקראת הועדה הרפואית הראשונה כוללת בעיקר גיבוש של המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. חשוב ביותר לוודא שמה שכתוב במסמכים הרפואיים אכן תואם את המצב הרפואי של הנפגע מבחינת אבחנות רפואיות, המלצות טיפוליות וכו'.

חשוב להכין את התיק הרפואי מבעוד מועד ולגשת לכל הרופאים המטפלים גם כדי לקבל טיפול מתאים שיכול להיטיב את המצב וגם כדי לקבל תיעוד של המצב מבחינת תלונות רפואיות, מגבלות תפקודיות וכו'.

במקרים רבים הרופאים לא מתעדים את המפגש עם הנפגע בצורה ברורה ולכן חשוב ביותר לעמוד על כך שהכל ייכתב כמו שצריך והנפגע יקבל עותק מכל מסמך כדי שיוכל להגישו לתיק התביעה.

2. מה קורה בתוך חדר הועדה בתיקי נכות נפגעי איבה?

בתוך חדר הועדה יפגוש הנפגע את הרופאים המומחים בכל התחומים שבהם הוא נפגע. בתחילה ידרש הנפגע לענות על שאלות כלליות שישאל אותו פקיד הועדה. לאחר מכן יתבקש הנפגע לתאר בפני הועדה בדיוק את כל מה שעבר באירוע האיבה, את מצבו הרפואי כתוצאה מהאירוע, את מגבלותיו הרפואיות והתפקודיות וכו'.

ייתכן שהועדה תבקש מהנפגע להתייחס גם לעברו הרפואי ככל שיש לו כזה. חשוב לדעת שכל תשובה של הנפגע בשלב זה יכולה להיות קריטית להמשך הטיפול בתיק ולקביעה הסופית של הועדה בעניינו. לכן חשוב ביותר להיות מוכנים לכל תרחיש ולכן שאלה של הועדה.

3. איך מתבצעת הבדיקה הרפואית לצורך קביעת נכות נפגעי איבה?

בשלב השני של הועדה מתבצעת הבדיקה עצמה – הרופאים יערכו לנפגע בדיקה קלינית בהתאם לתלונותיו. כאשר מדובר בפגיעה פיזית, תיערך בדיקה פיזית וכאשר מדובר בפגיעה נפשית, תיערך בדיקה ע"י פסיכיאטר.

הבדיקה בתחום הנפשי בדרך כלל תהיה ארוכה יותר מהבדיקה הפיזית ולכן חשוב מאד להיערך אליה בהתאם. הסופו של דבר צריך לזכור שיש הזדמנות אחר לשכנע את הרופא שעורך את הבדיקה לגבי מצבכם הרפואי ולכן אסור לפספס את ההזדמנות הזו.

4. קבעו לי נכות זמנית – מתי תהיה הועדה הבאה ומה עלי לעשות עד אז?

כאשר קובעים לנפגע איבה נכות זמנית, הועדה קובעת גם את התחולה שלה, כלומר ממתי ועד מתי היא בתוקף. בדרך כלל מדובר בתקופה של לפחות חצי שנה. בסמוך למועד תום תקופת הנכות הזמנית יקבל הנפגע זימון לבדיקה בפני ועדה רפואית חדשה. ועדה זו תבדוק את הנפגע פעם נוספת ותחליט האם הנכות שלו כבר סופית או שיש עוד סיכוי לשינוי או הטבה כלשהי בהמשך.

לכן חשוב ביותר להמשיך ולהכין את התיק גם לאחר קביעת הנכות הזמנית ועד לקביעת הנכות הצמיתה. זה אומר להמשיך לגשת לרופאים להיבדק ולקבל מהם את כל התיעוד הרפואי המלמד על המצב, לרבות תוצאות בדיקות, טיפול תרופתי וכו'.

5. מתי קובעים נכות לצמיתות ומה המשמעות של קביעה כזו?

ככל שהועדה תשתכנע שלא צפוי יותר שינוי במצב הרפואי או הנפשי של הנפגע, תיקבע נכותו הצמיתה. חשוב לזכור שבשלב זה, אם הועדה תהיה בדעה שמצבו של הנפגע הוטב ולמעשה הוא חזר לשגרה רגילה לחלוטין מבחינה רפואית ותפקודית, היא עלולה לקבוע לו 0% נכות והמשמעות היא שהנפגע לא יקבל פיצוי כלל.

לכן, על מנת למנוע סיכון מיותר של קביעת נכות איבה בשיעור של 0% לצמיתות למי שכן סובל מנזק רפואי או נפשי, מומלץ ביותר לכל נפגע איבה להיות מיוצג במסגרת הועדות הרפואיות ע"י עורך דין המומחה בייצוג נפגעי איבה.

6. איך אני אמור לדעת אם כדאי לי לערער על החלטת הועדה?

בכל מקרה שבו הנכות שנקבעה לנפגע אינה משקפת את המצב הרפואי או הנפשי האמיתי, רצוי להגיש ערעור. צריך לזכור שלעיתים הועדות הרפואיות עושות טעויות בקביעת הנכות, בין היתר בגלל שהן לא מתייחסות לכל התיעוד הרפואי, מתעלמות מתלונות או ממצאים כאלה ואחרים וכו'. לכן מומלץ להמשיך ולהילחם על קבלת הזכויות במסגרת ערעור ולעשות כל מה שניתן עד למיצוי האפשרויות.

נפגעת בעקבות פעולת איבה? אל תיקחו סיכון מיותר!

צרו קשר עוד היום עם משרדנו וקבלו יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.

Picture of עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.