חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית בהפסקת היריון

תביעת רשלנות רפואית בהפסקת היריון

בשבוע שעבר הגיש משרדנו תביעה כנגד רופא מומחה בגניקולוגיה בעקבות רשלנות בביצוע הפסקת היריון אשר בוצעה לאישה, שזה היה מבוקשה.

האישה הגיעה אל הרופא בבקשה לבצע הפסקת היריון, בעקבות מצב רפואי וכלכלי לא פשוט ומאחר וכבר יש לה ולבעלה ילדים בגירים והם אינם מעוניינים להביא עוד ילד לעולם בשלב זה של חייהם. מדובר בבקשה לגיטימית ביותר ומובנת בנסיבות העניין, אשר הבני הזוג החליטו עליה יחד, לאחר מחשבה ארוכה ושיקול דעת מלא, תוך לקיחה בחשבון של כל המשמעויות הנלוות להחלטה שכזו.

ועדת הפסקת הריון

כאן המקום לציין שבישראל לא ניתן לעבור הליך של הפסקת היריון ללא אישור של ועדה מיוחדת אשר מתכנסת לדון בכל בקשה ובקשה בעניין זה. לכן, פנו בני הזוג לוועדת הפסקת הריון ולאור נתוני בני הזוג, ועדת הפסקת הריון אישרה להם את התהליך והאישה הגיעה כעבור זמן קצר לרופא מומחה בתחום הגניקולוגיה, על מנת לעבור את הפרוצדורה הפשוטה יחסית של פסקת היריון (גרידה).

התרשלות הרופא בביצוע הפלה יזומה

בסיום הפרוצדורה שוחררה האישה לביתה ללא כל הוראות מיוחדות, תוך שנאמר לה שפעולת הפסקת ההיריון הושלמה בהצלחה והיא לא בהיריון יותר. אולם בתקופה שלאחר מכן, חשה האישה שמשהו לא תקין אצלה ולכן כאשר ראתה שהתחושה לא חולפת ושכבר עבר זמן מספיק מאז שעברה את הליך הפסקת ההיריון, כך שככל הנראה לא מדובר בתחושות שנובעות מההליך עצמו, ניגשה להיבדק אצל רופא נשים. למרבה הפליאה, הרופא אמר לה באותה הבדיקה כי היא עדיין בהיריון בשבוע מתקדם יחסית, דהיינו הליך הפסקת ההיריון שעברה לא בוצע כפי שצריך היה להתבצע.

האישה ובעלה קיבלו את הבשורה בתחושות מעורבות שכן מצד אחד, השלימו עם המצב שבו בוצעה הפסקת היריון וחשבו שכעת יוכלו להמשיך עם חייהם כפי שרצו ותכננו, אולם מהצד השני, כעת גילו שההיריון נמצא בשלב מתקדם בהרבה ממה שהיה קודם לכן ולכן פנו לרופא שביצע את פרוצדורת הפסקת ההיריון ושאלו אותו כיצד קרה שלא הצליח לבצע את הפעולה הרפואית שלשמה האישה הגיעה אליו. הרופא התנצל הפני האישה ולא ממש נתן לה הסברים שמניחים את הדעת.

בשלב זה, לאור השבוע המתקדם יחסית שבו הייתה האישה, היא כבר לא יכלה וגם לא רצתה יותר לבצע שוב הפסקת היריון, שכן הרגישה שנקשרה כבר לעובר ולכן החליטה להמשיך עם ההיריון ובסופו של דבר ילדה את הילד, שנולד בריא ושלם.

עו"ד תומר בכר בראיון בנושא רשלנות רפואית בלידה

בדיקת עילת הרשלנות הרפואית

ההגדרה של רשלנות רפואית היא סטיה מהנורמה הרפואית המקובלת במקרים כגון המקרה שנבחן בסיטואציה ספציפית, או במילים אחרות, כאשר רופא לא עומד בסטנדרטים הרפואיים המקובלים בביצוע פעולה רפואית מסויימת, אזי מדובר ברשלנות רפואית.

במקרים שכאלה, בהם הוכח שהתרחשה רשלנות רפואית, ניתן יהיה להגיש תביעה לפיצויים, אם ניתן להוכיח שנגרם למטופל נזק כלשהו. ללא נזק לא ניתן להגיש תביעה.

מבירור שערכנו בתיקה הרפואי של האישה, מסתבר שהרופא שעשה את הליך הפסקת ההיריון, לא ביצע בדיקת מעבדה לחומר שהוצא מרחמה של האישה ולכן לא ידע שההליך לא בוצע כראוי. מדובר ברשלנות רפואית מהדרגה הראשונה שכן שליחת החומר לבדיקת מעבדה הינו חובה במקרים שכאלה. זהו סטנדרט מקובל וידוע, אשר מטרתו היא בדיוק למנוע מקרים כגון זה שהתרחש כאן.

רשלנות בביצוע הפסקת היריון

לאחר התייעצות שערכנו עם רופא מומחה מטעמנו, בתחום הגניקולוגיה, קיבלנו חוות דעת רפואית לפניה קבע המומחה מטעמנו, שבמקרה זה התקיימה רשלנות רפואית בהפסקת היריון שבוצעה לאישה. בהתאם לקבוע בחוות דעת זו, ערכנו כתב תביעה מפורט בעילת רשלנות רפואית כנגד הרופא הרשלן.

כיום, הוריו של הילד אוהבים אותו אהבה עצומה כפי שכל הורה אוהב את ילדיו, אולם יחד עם זאת, לאור מצבם, הם נאלצים להתמודד עם קשיים משמעותיים שביקשו שלא להיכנס אליהם מלכתחילה ואלמלא רשלנותו של הרופא שהיה אמור לבצע לאישה את הפסקת ההיריון, הם לא היו בסיטואציה המסובכת שהם נמצאים בה היום.

כעת הם תובעים בין היתר את עלויות גידולו של הילד ואת הנזקים שנגרמו להם בעקבות אותה רשלנות רפואית בהיריון.

נפגעת בעקבות רשלנות רפואית?

צרו קשר עם משרדנו עוד היום וקבל פגישת יעוץ ראשונית ללא עלות או התחייבות.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.