חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית בלידה והיריון – גניקולוגיה ומיילדות

רשלנות רפואית בהיריון ולידה – תביעות פיצויים

עם עובדות קשה להתווכח! בעמוד זה תוכלו לקרוא על דוגמאות של תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית במסגרת הריון ובתחום הגניקולוגיה – מקרים אמיתיים, אשר טופלו ו/או מטופלים במשרדנו בתקופה האחרונה.

רשלנות רפואית בלידה הפחתה בתנועות העובר

אישה בחודש השמיני להריונה הגיעה לבית החולים מאחר וחשה הפחתה בתנועות העובר. לאחר זמן מה חוברה האישה למוניטור מיוחד לצורך מעקב אחר ליבו של העובר, אך משום מה לא הגיע אף רופא לבדוק את תוצאות הבדיקה ופלט המוניטור.

למרות בקשותיה הרבות מהצוות הרפואי העובד בחדר המיון, לא טרח אף אחד להגיע ולבדוק את ממצאי המוניטור. רק לאחר כשעה ורבע הואיל אחד הרופאים להגיע ולבדוק את המצב. מיד לאחר שקרא את קריאת המוניטור, הורה הרופא להעביר את האישה בדחיפות לחדר ניתוח לצורך ילוד העובר באמצעות ניתוח קיסרי. הסיבה: רישום המוניטור הראה שמדובר במקרה של מצוקה עוברית קשה ביותר, הבאה לידיי ביטוי בהאטה כמעט מוחלטת של דופק הלב.

למרות הוראותיו של הרופא להעביר את האישה לחדר הניתוח במהירות, ארך תהליך זה למעלה מ- 45 דקות אשר הביאו להחמרה קריטית נוספת במצבו של העובר. בסופו של דבר בוצע לאישה ניתוח קיסרי ובמהלכו הסתבר כי התינוק שנולד סובל פגיעה מוחית קשה בעקבות אי זרימת דם וחמצן למוח אשר נגרמה בשל קשר בחבל הטבור. זמן קצר לאחר הלידה אובחן שהתינוק סובל משיתוק מוחין.

האישה פנתה למשרדנו ולאחר הכנת התיק וקבלת חוות הדעת הרפואיות המתאימות הוגשה תביעה בגין רשלנות רפואית לבית המשפט המחוזי. בחוות הדעת מציין המומחה הרפואי מטעמנו, כי בית החולים התרשל בצורה חמורה ביותר במתן הטיפול לאישה ובגין ההתעכבות במתן הטיפול נגרמו נזקים לתינוק מהם יסבול כל חייו.

רשלנות רפואית בלידה – שארית שלייה שנשכחה ברחם

אשה בת 30, ילדה את ילדתה הראשונה בלידה רגילה וללא כל בעיות, אולם לאחר הלידה, הרופא המיילד לא ערך בדיקה כראוי ועקב כך לא הבחין שברחמה של היולדת נשארה שארית שלייה.

כעבור זמן קצר, שארית השליה בתוך רחמה גרמה לעליית חום גופה של האישה באופן מסוכן, אולם למרות מצבה הרפואי הנ"ל, לא איבחנו הרופאים המטפלים את שארית השיליה. הטיפול שהיה אמור להינתן ליולדת התעכב במספר ימים. בסופו של דבר נתגלתה שארית שלייה שהושארה בתוך הרחם.

מאחר והיה מדובר באיחור רב באבחון, נוצרו ברחמה של האישה הידבקויות קשות. טיפול כירורגי בניסיון לשחרר את ההידבקויות ברחם לא צלח, ורק גרם בנוסף גם לנקב בדופן הרחם. כיום, בשל רשלנות רפואית מתמשכת בטיפול שקיבלה היולדת כמתואר לעיל, היא אינה יכולה עוד להרות. בספרות הרפואית מכונה מקרה זה בשם תסמונת אשרמן. משרדנו הגיש בשמה של היולדת ובשם בעלה תביעה בגין רשלנות רפואית אשר מתבררת בימים אלו בבית המשפט.

רשלנות רפואית בלידה – עיכוב בחילוץ העובר 

לפני כ- 20 שנה הגיעה יולדת בחודש מתקדם לבית החולים לצורך לידה. היולדת הושכבה במיטתה תוך שנאמר לה להמתין להגיעו של הרופא המיילד. כעבור זמן מה הגיע הרופא התורן, אשר לאור מצבה של היולדת החליט כי יש ליילד את העובר בניתוח קיסרי, מאחר והוא נמצא בתנוחה שאינה מאפשרת לידה רגילה. הרופא התורן פנה לרופא הכונן (הבכיר יותר), לצורך קבלת אישור לביצוע ניתוח קיסרי. ואולם הרופא הכונן לא נתן אישור לביצוע ניתוח קיסרי והורה להמתין עד אשר העובר יתהפך ויתאפשר לילדו בלידה רגילה.

מספר שעות עברו תוך שהיולדת שוכבת במיטתה מבלי שהגיעו לבדוק את מצבה וזאת למרות שהיא מתלוננת על צירים תכופים. כאשר בסופו של דבר הגיע רופא לערוך בדיקה, הסתבר כי העובר החל כבר לצאת וכי מדובר בלידה בתנוחת רגליים שהינה מסוכנת ביותר. מאחר וזה היה המצב, הרופא המשיך לבצע את הלידה, תוך שהוא מושך את התינוק מרגליו בחוזקה החוצה. התינוק נולד במצב רפואי קשה ביותר ולמעשה היה זקוק לעזרה דחופה (הנשמה, החייאה).

זמן קצר לאחר הלידה הסתבר כי התינוק סובל ממצב של שיתוק מוחי (שיתוק מוחין), ובעיות רפואיות קשות אך ורק בשל כך שלא יולד בניתוח קיסרי, כפי שהיה נדרש. בימים אלו הוגשה באמצעות משרדנו תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה של הילד (כיום בן 20) והיא מתבררת בבית המשפט המחוזי.

רשלנות רפואית – ניתוח כריתת רחם

אישה נאלצה לעבור ניתוח כריתת רחם בשל מחלת סרטן. האישה אושפזה ועברה את הניתוח אך בסיומו נשכח בחלל ביטנה צינור המשמש לניקוז הנוזלים מחלל הבטן. בעקבות הישארותו של העצם הזר הנ"ל בגופה, סבלה האישה מכאבים עזים בבטנה ולכן פנתה שוב לבית החולים לאחר מספר שבועות. שם הוחלט לנתחה בשנית על מנת להוציא את העצם הזר. למרות הניסיון לא הצליחו הרופאים להוציא את הצינור היות ועבר זמן רב מאז שהושאר בבטנה, מה שגרם לכך שהצינור נדבק לאיבריה הפנימיים. בשל מצבה הרפואי הקשה הכולל כאבי בטן עזים, הקאות, בעיות אכילה, דיכאון עמוק וכד', הגישה האישה תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח, באמצעות משרדנו, כנגד בית החולים בו נותחה. תביעה מתאימה בעניין זה הוגשה על ידי משרדנו ועד מהרה הודיעה חברת הביטוח כי היא מסכימה לשלם ללקוחה את הפיצוי שדרש משרדנו לרבות שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט.

רשלנות רפואית – ביצוע בדיקת מי שפיר

אישה בחודש החמישי להריונה הגיעה לרופא לביצוע בדיקת מי שפיר. לפני החדרת המחט לתוך ביטנה, נערכה לאישה בדיקת אולטרה סאונד על מנת לוודא שהעובר בריא ואכן כך היה. תוך כדי החדרת המחט לתוך ביטנה של האישה, נדקר העובר ככל הנראה בלבו וכתוצאה מכך נפטר העובר לאחר מספר דקות. האישה עברה סיום הריון והוצאת העובר המת ולאחר מכן אובחנה כסובלת נכות נפשית כתוצאה ממצב של דיכאון עמוק בשל הפלה (הפלת התינוק).

האישה הגישה באמצעות משרדנו תביעה בגין רשלנות רפואית, כנגד הרופא שערך את בדיקת מי השפיר וכנגד המוסד הרפואי בו נערכה הבדיקה. במהלך בירור התביעה הובאו על ידינו חוות דעת רפואיות התומכות בכך שהרופא התרשל בעת ביצוע הבדיקה ולאחר זמן קצר, נסגר התיק בפשרה. על פי הפשרה, שילמה חברת הביטוח של הרופא והמוסד הרפואי, פיצוי כספי ההולם את הנזק שנגרם לאישה כתוצאה ממעשה של רשלנות רפואית.

הדמיה של בדיקת מי שפיר (דיקור מי שפיר)

 

רשלנות רפואית היא עילת תביעה – פנה אלינו ונסייע לך

רשלנות רפואית – מאמרים ומידע נוסף

רשלנות רפואית – מדריך מהיר

רשלנות רפואית בלידה: התיישנות תביעה

איך ניתן לדעת שילדך נפגע – רשלנות רפואית במהלך לידה

רשלנות רפואית – פיצויים מירביים על תביעה בגין נזקי גוף

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.