חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצוי נפגעי פעולות איבה

פיצוי נפגעי פעולות איבה – כך תקבלו פיצוי מקסימלי

בימים אלו, כאשר מדינתנו מותקפת מצפון ודרום בעת ובעונה אחת, וצה"ל לוחם בגבורה בשתי החזיתות בו זמנית, על מנת לחסל את מקורות הטרור אשר מעוניינים בהשמדתנו, ובכדי לנסות ולהחזיר את האזרחים והחיילים החטופים חזרה לחיק משפחותיהם בריאים ושלמים, אין לנו, אזרחי המדינה החיים בעורף, אלא להיות חזקים ומאוחדים יותר מתמיד, ולהקרין עוצמה בלתי נלאית של תמיכה בכוחותינו, בנינו ובנותינו האמיצים, מלח הארץ, אשר שואבים את כוחותיהם מאופי התנהגותנו ומחוסננו.

ואולם, למרבה הצער, המלחמה הזו כמו כל מלחמה אחרת, גובה את קורבנותיה. מקרב חיילינו ומקרב האוכלוסייה האזרחית, מבלי להבחין בין זה לזה, שומעים אנו מידיי יום ומידיי שעה, על טילים שנופלים ופוגעים בקרובנו, וגורמים להם לנזקים בגוף ובנפש.

 

נפגעי פעולות איבה
נפגעי פעולות איבה

שאלות ותשובות נפוצות בתחום התביעות במסגרת משרד הביטחון ונפגעי פעולות איבה

כמשרד עורכי דין ותיק, העוסק בייצוג נפגעי גוף, ערכנו מאמר קצר ובו ענינו על כל השאלות הנפוצות, אשר מניסיוננו עלולות לעלות לאחר פגיעת גוף או נפש, בעקבות אירועי איבה כגון אלו שהביאה עלינו המלחמה הנוכחית. אנו מביאים את המידע האמור במאמר זה כשירות לציבור הנפגעים, מכל דרגות וסוגי הפגיעה, בתקווה שיהיה לעזר ולו במעט, בסבך הבירוקרטיה אשר ממתין להם בדרכם למימוש זכויותיהם וקבלת הפיצויים המגיעים להם בהתאם לחוקים השונים הנוגעים בדבר.

על מנת להשלים את השירות הנ"ל, אנו מזמינים את ציבור הנפגעים ובני משפחותיהם, אשר לא מצאו תשובה לשאלותיהם במאמר זה, ליצור קשר עם משרדנו, ולקבל תשובות לשאלות נוספות וספציפיות יותר, אשר רלוונטיות למקרה האישי שלהם או של קרוביהם.

פגיעת איבה בבית

בעלי נפגע מפגיעה ישירה של קטיושה, במהלך שהותו בבית, וכתוצאה מכך הוא סובל מפציעות קשות בכל חלקי גופו. באיזו מסגרת עלינו לתבוע את הפיצויים המגיעים לו?

תשובה: באופן עקרוני כל מי שנפגע בפעולת איבה, בצורה זו או אחרת, רשאי לתבוע פיצויים מן המוסד לביטוח לאומי במסגרת מחלקת נפגעי איבה. התהליך כולל שני שלבים עיקריים. בשלב הראשון יש להגיש את התביעה להכרה בכך שהפגיעה אכן קרתה כתוצאה מאירוע האיבה הנטען. רק אם אכן מאשר המוסד לביטוח לאומי ומכיר בקשר בין הפגיעה ובין האירוע, יכול הנפגע לעבור לשלב השני והוא הוכחת שיעור הפגיעה או גובה אחוזי הנכות הרפואית שבה נותר בעקבות אירוע האיבה, ע"י בדיקה בפני ועדה רפואית. הנכות שתיקבע לנפגע ע"י הועדה הרפואית היא זו אשר תהווה אינדיקציה לגובה הפיצויים שיקבל הנפגע מן המוסד לביטוח לאומי, דהיינו, ככל שהנכות תהיה גבוהה יותר, כך יהיה סכום הפיצוי גדול יותר.

פגיעת איבה בעבודה

אשתי נפגעה מפגיעת קטיושה במהלך עבודתה ובעקבות זאת נגרמו לה כוויות קשות. האם התביעה שעלינו להגיש היא רק במסגרת מחלקת נפגעי איבה במוסד לביטוח לאומי או שמא מדובר בתאונת עבודה?

תשובה: כאשר מדובר באירוע איבה, אשר גרם לפגיעה של אדם במהלך עבודתו, רשאי הנפגע לתבוע את הפיצויים המגיעים לו מן המוסד לביטוח לאומי, בשני מישורים שונים. האחד הוא במסגרת מחלקת נפגעי פעולות איבה באופן שתואר לעיל, והשני הינו במסגרת הגשת תביעה במסגרת מחלקת נפגעי עבודה.

אופן הגשת התביעה דומה מאד בשני המישורים וגם ההליך של ההכרה ע"י המוסד לביטוח לאומי וקביעת גובה הנכות ע"י הועדה הרפואית כמעט זהה. אולם, ההבדל המשמעותי ביותר במקרים שכאלה, הינו מנגנוני הפיצויים של כל אחת מן המסגרות הללו. בעוד שנכות במסגרת תביעת נפגעי איבה תזכה את הנפגע בסכום פיצויים קבוע מראש בהתאם לחוק, הרי שנכות במסגרת תביעת נפגעי עבודה תזכה את הנפגע בסכום פיצויים אשר נגזר הן מגובה הנכות שנקבעה לו והן מגובה משכורתו הממוצעת לפני האירוע. כך ייתכן שגובה הפיצוי המגיע לנפגע במסגרת תביעה כנפגע פעולת איבה יהיה נמוך או גבוה מזה שמגיע לו במסגרת תביעה כנפגע בעבודה. במקרה שכזה, יכול הנפגע לבחור לממש את זכויותיו במסגרת התביעה שמזכה אותו בפיצויים הגבוהים ביותר.

מאיפה ניתן להשיג את טפסי התביעה השונים לקבלת הפיצויים?

תשובה: ניתן לקבל את טפסי התביעה השונים בכל סניף של המוסד לביטוח לאומי וכן להורידם מאתר המוסד לביטוח לאומי. כמו כן ניתן לקבל את הטפסים ברוב משרדי עורכי הדין אשר עוסקים בייצוג נפגעי פעולות איבה.

אילו מסמכים צריך לצרף לטופס התביעה?

תשובה: על מנת להעלות את הסיכויים שהמוסד לביטוח לאומי יקבל את התביעה יש לצרף לטופס התביעה את המסמכים הרפואיים המעידים עם אופי הפגיעה שנגרמה כתוצאה מפעולת האיבה ואשר מהם ניתן ללמוד גם באופן מסוים על שיעור הנזק הגופני שנגרם. כמו כן, במקרים מסוימים יש לצרף לטופס התביעה גם אישור של המשטרה על כך שאכן אירע האירוע הנטען במועד המפורט ע"י הנפגע.

האם חייבים להיות מיוצגים ע"י עורך דין לצורך הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי?

תשובה: אין חובה להיות מיוצגים ע"י עורך דין לצורך ניהול התביעה במסגרת המוסד לביטוח לאומי אולם חשוב לציין כי ייצוג ע"י עורך דין העוסק בתחום ייחודי זה מעלה את סיכויי ההצלחה של התביעה בעשרות מונים וזהו בעצם המהלך שיכול להבטיח לנפגע בצורה הטובה ביותר, שזכויותיו ימומשו עד תום.

תוך כמה זמן צריך להגיש את התביעה למוסד לביטוח לאומי במסגרת נפגעי פעולות איבה?

תשובה: את התביעה יש להגיש בתוך 12 חודשים מיום הפגיעה, אולם במקרים חריגים ייתכן והמוסד לביטוח לאומי יקבל גם תביעות שהוגשו באיחור.

נזק נפשי בעקבות פגיעת איבה

הייתי נוכחת בסמוך למקום פגיעת קטיושה. לא נפגעתי בגופי אולם לאור המראות הקשים שראיתי, אני סובלת מטראומה קשה אשר משפיעה עלי מאז וגורמת לי לבעיות תפקוד בחיי היומיום. האם אני יכולה לתבוע פיצויים על נזקיי הנפשיים?

תשובה: רוב הנפגעים כתוצאה מפעולות איבה הינם דווקא נפגעי חרדה, אשר סובלים מפגיעה נפשית בדרגה זו או אחרת. מדובר לעיתים קרובות בתסמונת ידועה אשר נקראת בשפה המקצועית "תסמונת פוסט טראומה" (ובקיצור PTSD). על פי רוב, מי שאובחנה אצלו תסמונת זו, סובל בין היתר מסיוטים בלילות, פלאשבקים של האירוע ושל המראות הקשים שליוו אותו, התנהגות המנעותית (הימנעות הנפגע מקרבה לסיטואציות דומות המזכירות את הסיטואציות שסבבו את האירוע שהיה עד להתרחשותו), חרדה כללית מסיטואציות דומות, דיכאון ועוד.

מאחר ומדובר בפגיעה נפשית, הרי שברוב המקרים סימניה יתגלו בשלב מאוחר יותר ולכן גם מי שלא נפגע בגופו מן האירוע אלא רק בנפשו, יוכל להגיש בבוא העת תביעה לקבלת הפיצויים המגיעים לו כנפגע פעולת איבה, גם אם יהיה זה בשלב מאוחר יותר וכעבור זמן מה מיום האירוע.

בתקווה שהצלחנו לעזור ולו במעט, לאלו שנפגעו בגופם או בנפשם כתוצאה מהמצב הביטחוני השורר בארצנו בתקופה האחרונה, ושבסופו של דבר יבואו ימים טובים יותר על כולנו.

אנו משתתפים בצערן של משפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים.


יצירת קשר

ניתן לפנות למשרד באמצעות הטלפון בשעות פעילות המשרד כמפורט באתר, באמצעות דואר אלקטרוני בכל שעה אחרת, או באמצעות טופס פנייה נוח.

כתובת המשרד: רחוב ז'בוטינסקי 33, מגדלי התאומים (בניין 1), רמת גן.

ניתן לתאם פגישה באמצעות טלפון 03-6122202.

כל האמור באתר זה אינו בא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי מעורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מתייחס למקרה ספציפי כלשהו. המידע באתר זה אינו מהווה עצה משפטית וכל פעולה שנעשית על פי המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה, השימוש באתר זה אינו יוצר יחסי עו"ד לקוח בדרך כלשהי, בין משרד עו"ד בכר ובין המשתמש, ומשרד עו"ד בכר אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה, כל עוד השימוש במידע נעשה שלא באמצעות משרד עו"ד בכר.

צור קשר עם משרד עורכי דין בכר

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.