10 עצות חרום ללקוחות חברות למימוש זכויות רפואיות, אשר מעוניינים להעביר את הטיפול בתביעותיהם למשרד עורכי דין המתמחה בייצוג נפגעים.
ביום 3.4.12 ניתן פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים ביום 3.4.12 ניתן פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בירושלים (ת.א. 9270/07 לשכת עורכי הדין ואח' נ' המרכז למימוש זכויות רפואיות ואח'), לפיו נאסר על המרכז למימוש זכויות רפואיות של לבנת פורן, לייצג נפגעים בתביעות מול ביטוח לאומי, משרד הביטחון, חברות הביטוח ושאר הגופים המפצים בעקבות נזקי גוף.
במסגרת פסק הדין הנ"ל קבע ביהמ"ש בין היתר גם כי המרכז למימוש זכויות רפואיות יחדל לאלתר מהפרסום לפיו הוא מספק סיוע במימוש זכויות רפואיות ויודיע לכל לקוחותיו, על עיקרי האמור בפסה"ד.
התוצאות של פסק הדין
לאור פסק הדין הנ"ל, פנו למשרדנו נפגעים בשאלות הנוגעות באופן שבו עליהם לפעול, בכדי להעביר את הטיפול בתיקם מחברות מימוש זכויות רפואיות הפועלות בארץ, למשרד עורכי דין המתמחה בייצוג תובעים מסוג זה.
10 עצות הזהב שלנו לרוצים להתנתק מחברה למימוש זכויות
להלן 10 העצות החשובות ביותר לדעתו, אשר יש לשים אליהן לב, בעת סיום ההתקשרות עם חברה למימוש זכויות, על מנת שהעברת הטיפול בתיק לידיי משרד עורכי דין, תהיה ככל שניתן ללא תקלות ככל ומבלי שזכויותיו של התובע יפגעו.
– יש למסור הודעה בכתב לחברה שאצלה נמצא תיקו של הנפגע, לפיה הנפגע דורש את סיום הטיפול של החברה לאלתר.
– על הנפגע לדרוש מן החברה שתעביר לידיו ללא דיחוי את מלוא החומר המצוי בתיקו, לרבות כל המסמכים הרפואיים, חוות הדעת, ההתכתבות עם הגופים הרלוונטיים וכו'.
– חשוב לשים לב כי במסגרת התיק שמתקבל אצל הנפגע, מצויים גם מסמכי ההתקשרות בינו ובין החברה, כולל יפוי כוח, ויתור על סודיות רפואית, הסכם ההתקשרות בין הנפגע והחברה, בו מפורטים תנאי התשלום וכו'.
– במידה והחברה מעלה בעיות כלשהן ומסרבת להעביר לידי הנפגע את תיקו, יש לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין העוסק בתחום, על מנת להעביר את הטיפול בנושא לידיו. לא מומלץ להיכנס לוויכוחים מיותרים עם נציגי החברה. בשלב זה תנו לעורך דין לנהל עבורכם את המהלך.
– במידה והחברה דורשת לקבל תשלום כלשהו בתמורה להפסקת הטיפול והעברת התיק לידי הנפגע, רצוי מאד להתייעץ עם עורך דין לפני ביצוע התשלום. עורך הדין יבחן את חוזה ההתקשרות בין הנפגע והחברה וייעץ לגבי האופן שבו כדאי לנפגע להתנהל. ברוב המקרים יהיה זכאי הנפגע לקבל לידיו את תיקו המלא ללא כל תשלום נוסף לחברה.
– לא מומלץ להסכים לשום הסדר תשלומים כלשהו אשר יוצע על ידי החברה, שכן ייתכן מאד והנפגע יהיה זכאי לקבל את תיקו ללא כל תשלום ובמקרים מסוימים אף יוכל לתבוע מן החברה שתחזיר לו את הכספים ששילם לה בעבר.
– חשוב שהנפגע יצא מתוך הנחה שכל שיחות הטלפון שהוא מנהל עם נציגי החברה מוקלטות ולפיכך ישקול כל מילה. הצעתנו היא לנסות להימנע משיחות טלפון ככל שניתן ולהתנהל מול החברה במיילים או במכתבים רשמיים בלבד.
– במקביל לפנית הנפגע לחברה, יש להודיע לכל הגופים שבמסגרתם מתנהלת תביעתו של הנפגע (כגון ביטוח לאומי, חברות הביטוח וכו') על ביטול יפוי הכוח שנתן הנפגע לחברה לאלתר. מהרגע שבו הודיע הנפגע על ביטוח יפוי הכוח, לא תוכל יותר החברה לקבל מידע הנוגע לענייניו.
– עם קבלת מלוא התיק של הנפגע, יש לקבוע ללא דיחוי פגישת ייעוץ עם משרד עורכי דין המתמחה בייצוג נפגעים בתביעותיהם מול ביטוח לאומי, חברות הביטוח ושאר הגופים הרלוונטיים.
– עם מציאת עורך הדין הטוב ביותר עבור הנפגע, רצוי להעביר לידיו את מלוא החומר על מנת שיוכל להמשיך את הטיפול בתיק מהנקודה שבה הסתיים הטיפול של החברה. במקרים שבהם נעשתה טעות כלשהי בטיפול בתיק, אם בשל חוסר ידע משפטי מתאים או רשלנות, ינסה עורך הדין לתקן את המצב ככל שניתן. במקביל, תישקל האופציה לתבוע את החברה בגין כל נזק שגרמה לתיקו של הלקוח ולסיכויי הצלחת תביעתו.
לפרטים נוספים בנושא קראו מה קובע בית המשפט לגבי חברה למימוש זכויות רפואיות
על כל שאלה בנושא ניתן לפנות למשרדנו המתמחה בייצוג נפגעי גוף ולקבל תשובה ללא כל התחייבות מצד הלקוח.
בכל מצב של בעיה, עדיף לשאול מאשר לעשות טעות שעלולה לגרום לנפגע לנזק.
נפגעת? חלית? פנה לעורך דין!
בהצלחה