Search
Close this search box.

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה עושים כשחברת הביטוח דוחה תביעה בגין טענת אי גילוי

מהי טענת אי גילוי ואיך מתמודדים איתה כאשר חברת הביטוח משתמשת בה לצורך דחיית תביעת סיעוד, נכות, אבדן כושר עבודה וכו'? עורך דין תומר בכר מפרט הכל במסגרת פאנל ביטוח שנערך עימו בנושא בלשכת עורכי הדין.

 

ברגע שישנו אי גילוי של מצב רפואי חברת הביטוח מסתמכת על בסיס לא נכון ומבטחת על בסיס שגוי. חברת הביטוח בודקת לעומק מה קרה ואם היא מגלה כי לא גילו לה בעיות רפואיות (שיש להן קשר למקרה הביטוח) חברת הביטוח יכולה לדחות את התביעה.

איך חברות הביטוח מתייחסות לכך?

די קל לחברות הביטוח להבין אם היה מקרה של אי גילוי, במקרה וישנו מקרה כזה חברת הביטוח דוחה את התביעה.

כשעולה טענה של אי גילוי עורך הדין עושה את הבדיקות על מנת למצוא אם הטענה נטענה בצדק או לאו. התיק הרפואי הוא המקום הראשון אותו חוקרים. ניתן להזמין את כל התיק הקשור להצעת הביטוח והביטוח עצמו בו נבדוק אם השאלות מנוסחות בצורה ברורה או מטעה או כללית/ ספציפית מידי. כיום השיחות מוקלטות והרבה מפוליסות הביטוח נמכרות טלפונית בו נשאל שאלון, גם שיחות אלו הן ראיה חשובה – כיצד הנציג הציג את השאלות וכיצד המבוטח ענה?

בשלב זה נאמת הכל עם הלקוח כדי להבין מה קרה שם, האם הוא באמת התכוון להסתיר או שהיה עניין בתום לב ולא הייתה כוונה להסתרה.

מה חשיבות החיתומית לאותה הסתרה?

אם אדם נפגע בעמוד השדרה הצווארי ובשאלון הוא לא הצהיר על זה שהוא סובל מבעיה לבבית, אין קשר בין הדברים. אז ניתן לבדוק האם מבחינה חיתומית חברת הביטוח לו היה מגלה את הבעיה היה מבטח אותו באותן תנאים. כך ניתן לטעון כי זה לא רלוונטי אם הוא גילה או לאו.

 

שתף ברשתות

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.