חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הידרדניטיס סופורטיבה – זכאות לפיצוי וקצבאות נכות מביטוח לאומי – נכות כללית

הידרדניטיס סופורטיבה (HS;Hidradenitis Suppurativa)

ישנן מחלות מסוימות אשר גורמות למי שסובל מהן, למגבלות תפקודיות קשות ביותר. אחת מהן היא מחלת הידרדניטיס סופורטיבה (HS  ;Hidradenitis Suppurativa), אשר הינה מחלה דלקתית שבעיקרה מתפרצת באזורים ספציפיים: בית השחי, הישבן, המפשעות, מתחת לשד האישה. יש חולים המדווחים על התפרצות המחלה בשטחים נרחבים יותר, הגב, הראש, הפנים, שיפולי הבטן ועוד.
מדובר באזורים רגישים מאוד שמקשים על השגרה היום יומית, על ביצוע פעולות פיזיות פשוטות ועל היכולת להשתלב באופן מלא במעגל העבודה.

 

מה השכיחות של המחלה?

ההערכה היא שהמחלה פוגעת ב-1% עד 4% מהאוכלוסיה ונשים חולות בה בערך פי 3 מגברים.

מה גורם להתפרצות המחלה?

הרפואה כיום אינה יודעת לקבוע באופן חד משמעי מה גורם להתפרצותה. נהוג לחשוב ששילוב של גנטיקה ותנאים סביבתיים מסויימים, מהווים 2 הגורמים העיקריים להתפרצות מחלת ההידרדניטיס סופורטיבה.

האם ניתן לקבל פיצויים בעקבות הידרדניטיס סופורטיבה?

חולים הסובלים ממחלה זו עשויים להיות זכאים לקבלת פיצויים במסגרת המוסד לביטוח לאומי, אם יגישו תביעה לקבלת קצבת נכות כללית ויוכיחו במסגרת ועדה רפואית שאכן נכותם הרפואית והתפקודית גבוהה מהסף המזכה.

בשל אופייה של המחלה וההשפעה הניכרת על אורח החיים, עם ייצוג משפטי נכון של עו"ד הבקיא ברזי המחלה, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי ולקבל קצבת נכות כללית אשר עשויה להסתכם באלפי שקלים מידיי חודש לכל החיים.

תביעות נכות כללית בביטוח לאומי לסובלים/ות מהידרדניטיס

על פי חוזר של הביטוח הלאומי, מי שסובל/ת מהידרדניטיס בדרגת חומרה קשה (יש 3 דרגות חומרה – קלה, בינונית, קשה), הועדה הרפואית תקבע את שיעור הנכות המגיעה לו/ה לפי סעיף המקנה 30% נכות לצמיתות. במצב שכזה צריך יהיה להוכיח את קיומה של נכות נוספת כלשהי, אשר תביא לכך שהנפגע י/תגיע לנכות כוללת של 40% לפחות.

את הנכויות הנוספות אפשר לקבל למשל בשל מצב נפשי שנגרם כתוצאה מההידרדניטיס, או בשל מגבלות תנועה כאלה ואחרות שנגרמו בעקבות המצב הרפואי. בנוסף, אפשר כמובן לצרף לתביעה כל נכות רפואית שהתובע/ת סובל/ת ממנה על מנת לעבור בסיכום הסופי את רף ה-40% נכות.

חשוב לזכור שיש עוד תנאים שהתובע/ת נדרש/ת לעמוד בהם כמו למשל רמת השתכרות מקסימאלית והוכחת אובדן כושר עבודה בשיעור של מעל 50%.

לאור כל המפורט לעיל, חשוב לדעת כיצד לבנות נכון את התיק לקראת הועדות הרפואיות, על מנת להצליח להוכיח את כל הטענות, את הנכות הרפואית ואת נכות התפקודית. לצורך כך מומלץ מאד להיוועץ עם עו"ד בעל ניסיון בניהול תביעות בגין הידרדניטיס.

ייצוג משפטי לסובלים מהידרדניטיס סופורטיבה

בשנים האחרונות משרדנו ייצג חולים רבים החולים במחלת ההידרדניטיס סופורטיבה במסגרת הועדות הרפואיות בביטוח לאומי בהצלחה רבה. הוכחנו במסגרת הועדות הרפואיות כי לקוחות משרדנו הסובלים מהמחלה, זכאים לקבלת נכות רפואית ותפקודית מעל ומעבר לרף הדרוש לצורך קבלת קצבת הנכות, ולפיכך בסופו של תהליך התביעה, קיבלו לקוחות אלו קצבת נכות כללית אשר תשולם להם לכל ימי חייהם.

הצלחה בתביעת נכות כללית במקרה של הידרדניטיס סופורטיבה

כך למשל קרה במקרה של ג. בחורה צעירה אשר סבלה ממחלה זו משך שנים רבות ולמרות שניסתה מגוון טיפולים רפואיים, נותרה עם מגבלות רפואיות ותפקודיות משמעותיות. בעקבות מצבה, הגישה הצעירה בכוחות עצמה מספר תביעות במסגרת נכות כללית בביטוח לאומי, אולם בכל פעם נדחתה מחדש מאחר והועדה הרפואית החליטה שהיא לא עומדת בקריטריונים הנדרשים לקבלת קצבת נכות.

כאשר היא כבר חסרת תקווה לחלוטין, פנתה הצעירה למשרדנו על מנת שנבחן עבורה אפשרות להגשת ערעור על החלטת הועדה הרפואית האחרונה. אנו בדקנו את המסמכים הרפואיים ובנינו יחד עם הלקוחה את התיק מחדש במסגרת הערעור שהגשנו עבורה.

לוועדה הרפואית לעררים הגיעה הצעירה כשהיא מלווה בעו"ד ממשרדנו וכך, הצלחנו לשכנע את הועדה הרפואית שהצעירה אכן סובלת מנכות המזכה אותה בקצבה בשוויי אלפי שקלים למשך כל חייה.

המקרה המתואר לעיל הינו דוגמא אחת מיני רבות, של לקוחות הסובלים וסובלות מהידרדניטיס סופורטיבה, אשר מטופלים ומיוצגים באמצעות משרדנו בתביעות מול הביטוח הלאומי.

אם את או אתה סובלים מהידרדניטיס סופורטיבה, ייתכן וגם לכם מגיע לקבל פיצוי.

צרו קשר עוד היום עם משרדנו, וקבלו פגישת יעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.

עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.