חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

סיליקוזיס – תביעה לפיצויים

תביעה לפיצוי בעקבות התפרצות סיליקוזיס

משרדנו עוסק בייצוג עובדים שחלו במחלת סיליקוזיס, בעקבות תנאי עבודתם. להלן דוגמא לתביעה שהוגשה על ידי משרדנו לאחרונה בעניין של עובד, אשר עבד במשך שנים רבות, בבתי מלאכה שונים לעיבוד שיש, וכתוצאה מכך חלה במחלת הריאות סיליקוזיס ובדלקת פרקים.

איך נגרמת מחלת סיליקוזיס?

מחלת הסיליקוזיס נובעת מחשיפה לחלקיקי סיליקה. מדובר במחלה "חשוכת מרפא" הפוגעת בריאות ובמערכת הנשימה כאשר עם השנים, עלולים להתלוות אליה פגיעות באיברים נוספים.

אבן קיסר – הנתבעת העיקרית

התביעה הוגשה כנגד מספר גורמים וביניהם חברת אבן קיסר. מדובר בחברה המובילה בתחום השיש. אבן קיסר מייצרת משטחי אבן שיש המתאימים לשימושים שונים והיא מוכרת את השיש באמצעות משווקים שונים. הטענות המועלות כנגד אבן קיסר מתמקדות בין היתר בכך שהיא נמנעה מלציין את הסיכונים שעלולים להתממש למי שעובד בעיבוד שיש ובפרט סיכון התפתחותה של מחלת הסיליקוזיס ואו דלקת פרקים.

מדינת ישראל – נתבעת נוספת

הגורם השני כנגדו הוגשה התביעה הוא מדינת ישראל – משרד המסחר התעשייה והתעסוקה (משרד התמ"ת). מדובר בגורם אשר הוסמך בחקיקה לפקח/לאכוף ולמנוע בכל הקשור לבטיחות בעבודה בכלל וב"אבק מזיק" כהגדרתו בתקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות הציבור והעובדים באבק מזיק) תשמ"ד 1984 (להלן: "תקנות הבטיחות בעבודה") בפרט, אך בפועל, באופן מצער נמנעה מלעשות כן וכתוצאה מכך התובע ועוד רבים נוספים חלו.

הנתבעים הנוספים – מקומות העבודה של התובע

הגורמים הנוספים כנגדם הוגשה התביעה הינם מקומות העבודה בהם עבד התובע ואשר בין היתר לא סיפקו לו אמצעי מיגון המתאימים לחשיפה לאבק ולא פעלו על פי תקנות הבטיחות והזהירו את התובע מפני מימוש הסכנות של עבודה עם אבק.

רשלנות הנתבעים אשר גרמה להתפרצות הסיליקוזיס

בהוראת מעסיקיו, השתמש התובע באמצעי מיגון מסוג מסכת מגן (ללא פילטר) בלבד. באופן מצער, מעסיקיו לא השתמשו במאווררים לפיזור האבק שנוצר תוך כדי עבודה וכמו כן לא התקינו מערכת יניקה.
חרף העובדה שעבודתו של התובע חייבה פיקוח, התובע לא היה בפיקוח רפואי מסודר במסגרת מרפאה תעסוקתית.
התובע מצידו, בסיום יום עבודה, היה משתמש באוויר דחוס לניקוי משטחים ובגדים, פתרון אשר סופק לו ע"י הנתבעות, מה שללא ספק היה כרוך בחשיפה לכמות גדולה של אבק השיש שעיבד.

הכרת ביטוח לאומי בסיליקוזיס כפגיעה בעבודה

מחלתו של התובע הוכרה ע"י המוסד לביטוח לאומי כמחלת מקצוע וועדה רפואית קבעה כי התובע סובל ממחלת מקצוע סיליקוזיס וקבעה לו נכות בשיעור גבוה מאד לצמיתות.

כתב התביעה – סיליקוזיס בעקבות רשלנות הנתבעים

כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי ברמלה, אשר בסמכותו לפסוק פיצויים בשיעור של 2,500,000 ₪ ומעלה.

חוות דעת רפואית – רופא ריאות

לכתב התביעה צורפו 2 חוות דעת רפואיות. האחת, של מומחה רפואי ידוע בתחום הריאות, אשר קבע נחרצות כי התובע סובל ממחלת הסיליקוזיס "על רקע חשיפה לאבק שיש בעיקר באבן קיסר. המחלה מתקדמת ויוצרת צלקות, גושים ריאתיים המחליפים את רקמת הריאה וגורמת לקשיי נשימה ניכרים… מדובר בחולה עם מחלת הסילקוזיס על רקע חשיפה לאבק השיש. מדובר במחלה מקצועית פראקסלנס". בגין מחלתו קבע המומחה הרפואי לתובע נכות רפואית בשיעור גבוה לצמיתות.

חוות דעת רפואית – רופא תעסוקתי

חוות הדעת הרפואית השניה ניתנה ע"י מומחה ברפואה תעסוקתית ושיקום, אשר קבע ש"אין ספק כי מחלתו של התובע הינה מחלת מקצוע. ללא ספק מדובר בסילקוזיס כרונית, אשר התפתחה כתוצאה מחשיפה ממושכת לאבק סיליקה חופשית בריכוז גבוה, שנוצרת במהלך עיבוד של אבן קיסר".
התביעה מתנהלת בימים אלו בבית המשפט.
עובדים או עבדתם בתעשיית השיש? סובלים היום ממחלת ריאות כלשהי כגון סיליקוזיס?
מגיע לכם פיצוי גם במסגרת ביטוח לאומי וגם במסגרת תביעה נגד מקום עבודתכם!
צרו קשר עוד היום עם משרדנו לקבלת ייעוץ ובחינת המקרה לצורך גיבוש התביעה.
עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.