חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6122202

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כמה מקבלים נפגעי פעולות איבה? {כל הנתונים המעודכנים}

כמה מקבלים נפגעי פעולות איבה? זו אחת השאלות הנפוצות שאנו נשאלים על בסיס יומיומי מאז ה-7.10.23. פגיעות כתוצאה מפעולות איבה מהוות טראומה קשה לנפגעים ולבני משפחותיהם. מדינת ישראל מכירה בחשיבות התמיכה בנפגעים אלה ומעניקה להם פיצויים באמצעות הביטוח הלאומי. במאמר זה נבחן את סוגי הפיצויים והיקפם המגיעים לנפגעי פעולות איבה, אשר חשיבותם גברה בעיקר לאחרונה בעקבות אירועי 7.10.23 – מלחמת חרבות ברזל.

הגדרת פעולת איבה

לפני שנענה על השאלה כמה מקבלים נפגעי פעולות איבה, כדאי להבין קודם מה ההגדרה בחוק של פעולת איבה.

פעולת איבה מוגדרת כאירוע אלים המבוצע במטרה לפגוע בביטחון הציבור וליצור פחד בקרב האוכלוסייה. פעולות איבה כוללות פיגועים, ירי טילים, פצצות, דקירות, דריסות, מלחמות ועוד. הביטוח הלאומי בישראל מספק תמיכה כספית לנפגעי פעולות איבה בהתאם לקריטריונים שנקבעו בחוק.

מי זכאי לפיצויים?

הזכאות לפיצויים ניתנת לכל אדם שנפגע כתוצאה מפעולת איבה, בין אם מדובר בנזק פיזי או נפשי. הפיצויים ניתנים בהתאם למידת הנזק שנגרם כאשר זו נקבעת על ידי ועדה רפואית במסגרת תביעה שמגיש הנפגע לביטוח הלאומי לקבלת הפיצויים המגיעים לו.

כמה מקבלים נפגעי פעולות איבה עם אחוזי נכות?

הפיצוי הכספי לנפגעי פעולות איבה שנקבעו להם אחוזי נכות לצמיתות משתנה בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו.

להלן פירוט הסכומים המגיעים לנפגעים בהתאם לאחוזי הנכות ואשר מזכים במענק חד פעמי:

10% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 59,510 ש"ח.
11% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 75,764 ש"ח.
12% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 93,893 ש"ח.
13% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 111,029 ש"ח.
14% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 128,056 ש"ח.
15% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 144,641 ש"ח.
16% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 163,100 ש"ח.
17% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 180,788 ש"ח.
18% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 199,357 ש"ח.
19% נכות לצמיתות: סכום חד פעמי של כ- 225,089 ש"ח.

מי שנקבעה להם נכות בשיעור של 20% ומעלה – זכאים לקבל קצבה חודשית לכל חייהם. גובה הקצבה משתנה בהתאם לגובה הנכות.

סוגי הפיצויים הנוספים שנפגעי איבה יכולים לקבל

השאלה כמה מקבלים נפגעי פעולות איבה היא חשובה, אולם לא כולם יודעים שנפגעי פעולות איבה עשויים להיות זכאים לפיצויים נוספים מעבר לפיצוי שמשולם להם כמענק חד פעמי או קצבה חודשית. להלן כמה מן הפיצויים הנוספים הללו:

החזרי הוצאות רפואיות

הביטוח הלאומי מכסה את ההוצאות הרפואיות של הנפגעים, כולל טיפולים רפואיים, ניתוחים, תרופות ושיקום. חשוב לציין כי החזרי הוצאות רפואיות כוללים גם טיפולים פסיכולוגיים לנפגעים שסובלים מטראומה נפשית כתוצאה מהאירוע.

פיצוי בגין נכות

נפגעי פעולות איבה הזכאים לכך מקבלים פיצוי בהתאם למידת הנכות שנקבעה להם. הנכות נקבעת על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, אשר בוחנת את המצב הבריאותי של הנפגע ואת ההשפעה של הנכות על יכולתו לתפקד. לפי גובה הנכות שנקבעת ע"י הועדה הרפואית, כך יהיה גובה הפיצוי שיקבל הנפגע. ככל שהנכות גבוהה יותר כך הפיצוי גבוה יותר בהתאם.

פיצויים עקב אובדן כושר עבודה

במקרים בהם הנפגע אינו מסוגל לשוב לעבודה כתוצאה מהפגיעה, הביטוח הלאומי מעניק פיצויים בגין אובדן כושר עבודה. פיצויים אלו ניתנים בצורה של קצבה חודשית נוספת, והסכום נקבע בהתאם לרמת ההכנסה שהייתה לנפגע לפני הפגיעה ולמידת הירידה בכושר העבודה שלו.

שיקום

הביטוח הלאומי מספק תמיכה לשיקום הנפגעים, כולל הכשרה מקצועית, קורסים לשיפור הכישורים המקצועיים וסיוע במציאת עבודה חדשה. מטרת פיצויים אלו היא לעזור לנפגעים לחזור לשגרה ולחיים פעילים ככל האפשר.

למה כדאי לפנות לעורך דין?

הבנה מעמיקה של החוק

עורך דין המתמחה בתביעות של נפגעי פעולות איבה מכיר את החוק לפרטיו ויודע כיצד להתמודד עם המערכת המורכבת של הביטוח הלאומי. הוא יכול לסייע באיסוף המסמכים הנדרשים, במילוי הטפסים ובייצוג הנפגעים בפני הוועדות הרפואיות.

שיפור הסיכויים לקבלת פיצויים

פנייה לעורך דין מעלה את הסיכויים לקבלת הפיצויים המגיעים לך. עורך הדין יודע כיצד להציג את המקרה בצורה הטובה ביותר ולהתמודד עם טענות הביטוח הלאומי במקרה של דחיית התביעה.

טיפול משפטי כולל

עורך דין מספק ליווי משפטי כולל לאורך כל התהליך, מתחילתו ועד סופו. הוא דואג לזכויותיך ומוודא כי תקבל את הפיצויים המגיעים לך בהתאם לחוק.

סיכום

פגיעות כתוצאה מפעולות איבה הן אירועים טראומטיים שמצריכים טיפול ותמיכה. הביטוח הלאומי בישראל מעניק פיצויים לנפגעי פעולות איבה, בהתאם למידת הנזק שנגרם להם. הפיצויים כוללים כיסוי רפואי, פיצויי נכות, פיצויים עקב אובדן כושר עבודה ושיקום. כדי להגיש תביעה לפיצויים יש לאסוף את המסמכים הנדרשים, למלא את הטפסים המתאימים ולהגישם לביטוח הלאומי. פנייה לעורך דין המתמחה בתחום יכולה לשפר את סיכוייך לקבל את הפיצויים המגיעים לך ולספק לך ליווי משפטי מקצועי לאורך כל התהליך.

אם נפגעת כתוצאה מפעולת איבה ואתה זקוק לעזרה משפטית, אנחנו כאן בשבילך. פנה אלינו לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי וליווי אישי בתהליך התביעה. המשרד שלנו מתמחה בתביעות לנפגעי פעולות איבה ואנו נשמח לעמוד לצידך במאבקך לקבלת הפיצויים המגיעים לך.

 

תמונה של עו"ד ונוטריון תומר בכר:
עו"ד ונוטריון תומר בכר:

לאחר למעלה מ-22 שנות ניסיון בייצוג נפגעי גוף, וקבלת פיצויים עבור לקוחותיי בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, אני יודע בדיוק איך לנתח כל תיק ותיק על מנת לגרום לו להסתיים בתשלום פיצוי מקסימלי. ניהול תיקי נזיקין, רשלנות רפואית וביטוח לאומי מחייב עבודה ברגישות רבה ויחס אישי לצד מקצועיות וידע משפטי רב. נפגעת? דבר איתי עוד היום ונתחיל לקדם את הזכויות שלך!

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

קבל ייעוץ ראשוני אישי ללא התחייבות

נפגעת? צור/צרי עימנו קשר עוד היום (מענה טלפוני אנושי 24 שעות ביממה) ונשמח לסייע גם לך לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהגורמים הרלוונטיים.

לקבלת יעוץ אישי
close slider

זקוקים לייעוץ משפטי? השאירו הודעה באמצעות הפניה המקוונת ונציג המשרד יחזור אליכם בהקדם.